2013-06-09, 17:04
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Fortfarande OnT, eftersom det relaterar till din totala brist på underlag och metodologi omkring evolutions-teorin specifikt och vetenskapen allmänt.

Min "totala brist på underlag och metodologi" är OT. Din "kritik" är ingen riktig kritik eftersom du bara anklagar folk för att vara idioter och dumma. Du har inte bidragit något vettigt till tråden. Det är sällan man ser att du skriver något vettigt i de flesta trådar i allmänhet. Du är duktig på att slänga ut några ord som du ofta använder utan att ge underlag på att de stämmer.
Citera
2013-06-09, 17:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Min "totala brist på underlag och metodologi" är OT.

Nej.

Citat:
Din "kritik" är ingen riktig kritik ....

Jo.

Citat:
......eftersom du bara anklagar folk för att vara idioter och dumma.

Nej.

Citat:
Du har inte bidragit något vettigt till tråden.

Jo.

Citat:
Det är sällan man ser att du skriver något vettigt i de flesta trådar i allmänhet.

Det är sällan du förstår det.

Citat:
Du är duktig på att slänga ut några ord som du ofta använder utan att ge underlag på att de stämmer.

Jag har ett hyfsad underlag i RIKTIG vetenskap och RIKTIG filosofi, och dom tillhörande metodologier.
Citera
2013-06-09, 18:10
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Fråga vetenskapen varför folk får sjukdomar, som tex Alzheimers, Parkinson, MS och inte mig. Förstör man sin kropp och får sjukdomar får man helt enkelt skylla sig själv och inte någon annan.

Menar du att personer med tex MS har förstört sin kropp och får skylla sig själva? Tillhör du livets ord kanske? Fy fan vilken pervers ideologi. Så sjukt.
Dessutom, hade det funnits en skapare med ett uns av intelligens hade han så klart lagt in skydd för det också. Vi människor gör det, försöker eliminera risker av vårt beteende. Krockkuddar tex.
Vi vet att saker kan hända och vi skyddar oss för dem. Gud, som vet allt, borde verkligen skyddat oss från oss själva om det nu vore som du säger. Nu får vi tydligen skylla oss själva om vi får parkinson eller alzheimers. Vilken ytterligt kärlekslös gud som skapat oss isf. Rövhål.
Senast redigerad av proconsul 2013-06-09 kl. 18:18.
Citera
2013-06-09, 18:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Menar du att personer med tex MS har förstört sin kropp och får skylla sig själva? Tillhör du livets ord kanske? Fy fan vilken pervers ideologi. Så sjukt.

En av Okunskaps många premisser, som sen stannar i 'premiss-återvändsgrändan' utan vidare evidens eller validering.
Citera
2013-06-09, 18:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det är inte bara Dawkins som är duktig på att kritisera Skaparen, utan många andra som gör det. Hawking tex. Har nämligen lagt märke till hur han börjar sitt tal inför en publik. Han börjar alltid med att göra narr av Skaparen. Lite konstigt att göra så när man inte tror på en Skapare i första hand, sedan är det väldigt oartigt att inte respektera andras tro.

I USA finns det en opinion som driver frågan om intelligent design. De framför sina åsikter i det offentliga, de vill diskutera och dessutom föra fram sina irrläror i den akademiska världen. Det finns därför ingen som helst anledning att respektera deras tro. Går de på offensiven får de tåla att människor som kan mer än dem driver med vad de säger.
Citera
2013-06-09, 18:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Fråga vetenskapen varför folk får sjukdomar, som tex Alzheimers, Parkinson, MS och inte mig. Förstör man sin kropp och får sjukdomar får man helt enkelt skylla sig själv och inte någon annan.

Sådana dumheter! Berätta. På vilket får människor som får Parkinson, Altzheimer och MS skylla sig själva. Vad har de gjort för att framkalla dessa sjukdomar?

Eller talar du helt enkelt om att Gud har valt att straffa dem?
Citera
2013-06-09, 19:03
Medlem
JohnLocke2s avatar
Evolutionsteorin motbevisar inget. Den bevisar hur djur och människor har utvecklats.

Gud och spagettimonster är lika troliga eller otroliga skapelser.
Citera
2013-06-09, 19:18
Bannlyst
Hade evolutionsteorin motbevisat DFSM så hade...hade jag...jag vet minsann inte vad jag hade gjort.
Citera
2013-06-09, 19:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnLocke2
Evolutionsteorin motbevisar inget. Den bevisar hur djur och människor har utvecklats.

Det finns några debatt-parametrar som kan ha betydelse i detta sammanhang. Talar vi om en helt metafysisk 'gud', talar vi om 'bevis' i ordets rationella betydelse och skall ID-postulatet eventuellt dras in på något sätt.

Citat:
Gud och spagettimonster är lika troliga eller otroliga skapelser.

Pastafarianismens apologetik är ett snäpp bättre i detta sammanhang, eftersom den inte är i konflikt med evolutionsteorin.
Citera
2013-06-09, 19:36
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Sådana dumheter! Berätta. På vilket får människor som får Parkinson, Altzheimer och MS skylla sig själva. Vad har de gjort för att framkalla dessa sjukdomar?

Eller talar du helt enkelt om att Gud har valt att straffa dem?

Återigen, fråga forskarna varför folk får alzheimers och inte mig, för jag är ingen forskare. En orsak som forskarna kommit fram till är bl.a. att rökning dubblerar risken för att insjukna i alzheimers. Ref.
Vem är det man ska skylla på när man röker och blir sjuk?
Citera
2013-06-09, 19:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Återigen, fråga forskarna varför folk får alzheimers och inte mig, för jag är ingen forskare.

Vilket tydligen inte förhindrar dig från att komme med tämligen extrema pseudo-vetenskapliga påståenden.

Citat:
En orsak som forskarna kommit fram till är bl.a. att rökning dubblerar risken för att insjukna i alzheimers. Ref.
Vem är det man ska skylla på när man röker och blir sjuk?

Och vad har det med evolutions-teorin att göra?
Citera
2013-06-09, 19:48
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Dessutom, hade det funnits en skapare med ett uns av intelligens hade han så klart lagt in skydd för det också. Vi människor gör det, försöker eliminera risker av vårt beteende. Krockkuddar tex.
Vi vet att saker kan hända och vi skyddar oss för dem. Gud, som vet allt, borde verkligen skyddat oss från oss själva om det nu vore som du säger. Nu får vi tydligen skylla oss själva om vi får parkinson eller alzheimers. Vilken ytterligt kärlekslös gud som skapat oss isf. Rövhål.

Vem är det man ska skylla på när man blir sjuk? Om man röker och får högt blodtryck och sedan får njursvikt, vems fel är det? Jo, felet är ens själv. Varför ska man förstöra en sådan underbar kropp med rökning och andra giftiga droger? Gör man det så får man skylla sig själv och ingen annan.

Vem har sagt att kroppen inte har ett försvarssystem mot sjukdomar. Visste du att kroppen har ett system som kan försvara oss mot cancer? ref

En orsak till Alzheimers är bl.a. rökning. Riskens fördubblas att få Alzheimers. Röker man så får man skylla sig själv om man skulle bli sjuk och ingen annan. Du vet ingenting om den kärleksfulla Guden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in