2013-06-09, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av benor002
Att dom är skyldiga är din uppfattning ja. Varför är bara tips som pekar på läkarna intressanta? Vi "läkarvänner" är öppna för många möjligheter även om just läkarna inte betraktas som de troligaste. Tyvär har tråden handlat allt för mycket om att vara för eller emot läkarna, fast det blir ju lätt så när någon ägnar nästan 2000 inlägg åt att propagera för läkarnas skuld. Det är egentligen väldigt lite vi vet om fallet:
- Var skedde mordet?
- När skedde mordet?
- Hur dog Catrine?
- Vem genomförde mordet och styckning?
Om man inte förlitas sig på att en 17 månader gammalt barn har bevittnat och kunnat minnas händelserna är frågorna helt obesvarade.

Japp, det är min uppfattning och utgångspunkt. Ja, därför att de är de skyldiga. Så enkelt är det.

- Var skedde mordet?
- När skedde mordet?
- Hur dog Catrine?

Inte så mycket att fundera över då vi har med en rättsmedicinare att göra. Japp, det finns en bestämd orsak till att dessa frågor är svåra att svara på.
Citera
2013-06-09, 15:59
Bannlyst
Citat:
Tyvär har tråden handlat allt för mycket om att vara för eller emot läkarna, fast det blir ju lätt så när någon ägnar nästan 2000 inlägg åt att propagera för läkarnas skuld.

"Tyvärr" skulle jag inte vilja säga, eftersom den ena parten tror på läkarnas skuld. Å andra sidan skulle jag kunna säga "tyvärr", med tanke på att ni inte tror på deras skuld. Det är ju detta som mycket håller igång just denna diskussion.

"Tyvärr" är det ju i er bok, naturligtvis. Men, så länge jag tror på deras skuld, så får ni helt enkelt leva med det. Och eftersom du säger att "vi vet så lite" om vad som verkligen hänt, så är det ju bara olyckligt att avfärda läkarna.
Citera
2013-06-09, 17:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att dom är skyldiga är din uppfattning ja. Varför är bara tips som pekar på läkarna intressanta? Vi "läkarvänner" är öppna för många möjligheter även om just läkarna inte betraktas som de troligaste. Tyvär har tråden handlat allt för mycket om att vara för eller emot läkarna, fast det blir ju lätt så när någon ägnar nästan 2000 inlägg åt att propagera för läkarnas skuld. Det är egentligen väldigt lite vi vet om fallet:
- Var skedde mordet?
- När skedde mordet?
- Hur dog Catrine?
- Vem genomförde mordet och styckning?
Om man inte förlitas sig på att en 17 månader gammalt barn har bevittnat och kunnat minnas händelserna är frågorna helt obesvarade.

Det vore fint om du kunde berätta vilka "brännheta tips" och indicier&vittnesmål som pekar ut någon annan tänkbar gärningsman/män.

Ett antal vittnen har avgett sina vittnesmål under styckmordsrättegångarna och dom har pekat ut läkarna, jag kan då för mitt liv inte ens finna någon annan tänkbar gärningsman/män, alltför mycket pekar mot läkarnas inblandning.
Citera
2013-06-09, 18:12
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Nej, Claudie, att tro på läkarnas oskuld är rappakalja.

Hur hade dessa tips kunnat leda någonvart, när läkarna är de skyldiga?

Du vet ju inte ens vad för tips jag talar om.

Därför är det rappakalja att påstå det du gjorde.

Smileyfrekvensen tilltar när stressen tar vid.
Citera
2013-06-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det vore fint om du kunde berätta vilka "brännheta tips" och indicier&vittnesmål som pekar ut någon annan tänkbar gärningsman/män.

Ett antal vittnen har avgett sina vittnesmål under styckmordsrättegångarna och dom har pekat ut läkarna, jag kan då för mitt liv inte ens finna någon annan tänkbar gärningsman/män, alltför mycket pekar mot läkarnas inblandning.

Jag har inte sagt något om några "brännheta tips", den som har tips får gärna lägga fram det. Att utgå från att tips som inte pekar på läkarna är ointressanta är dock en minst sagt trångsynt inställning. Ni får det att låta som om fallet är löst, vilket det inte är. Hagens svar är väl förövrigt höjden av absurditet, "Vi vet inte, alltså är det läkarna".
Citera
2013-06-09, 18:36
Medlem
Citat:
Dessa mänskliga monster är läkarna. TH är huvudpersonen och TA spelar andrafiol.

Du menar att Teet Härm är ett mänskligt monster och att Thomas Allgén också är ett mänskligt monster men inte lika monstruös? Låt oss granska detta närmare. På vilket sätt är dessa monster och vad gör dem till monster? Finns det bevis på att de är monster? Verkar det rimligt att de är monster? Anser Jovan Rajs att de är monster? Ansåg han att Thomas Allgén är ett monster?
Citera
2013-06-09, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Du vet ju inte ens vad för tips jag talar om.

Därför är det rappakalja att påstå det du gjorde.

Smileyfrekvensen tilltar när stressen tar vid.

Det spelar ingen roll vad det är för s.k. tips, då jag tror på läkarnas skuld.
Det förstår väl jag att dessa tips, som du syftar på, leder bort ifrån läkarduon.

Vad beträffar emotikons, så gillar jag helt enkelt att klicka dit sådana. <-- Ja, du ser!
Citera
2013-06-09, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Du menar att Teet Härm är ett mänskligt monster och att Thomas Allgén också är ett mänskligt monster men inte lika monstruös? Låt oss granska detta närmare. På vilket sätt är dessa monster och vad gör dem till monster? Finns det bevis på att de är monster? Verkar det rimligt att de är monster? Anser Jovan Rajs att de är monster? Ansåg han att Thomas Allgén är ett monster?

Jag anser att de är "monster", av den enkla anledningen att jag tror/misstänker att de har med CdCs försvinnande, död och styckningen av hennes lik att göra. TH är huvudmonstret och TA är den som fotat själva styckningsproceduren (och möjligen också skurit och styckat lite) tillika den som lämnat in en eller ett par fotorullar innehållande bilder på styckningen ifråga. TH är den som stått för lejonparten av styckningen och den som dumpat säckarna. Tack så mycket.
Citera
2013-06-09, 19:11
Bannlyst
Citat:
Jag har inte sagt något om några "brännheta tips", den som har tips får gärna lägga fram det. Att utgå från att tips som inte pekar på läkarna är ointressanta är dock en minst sagt trångsynt inställning. Ni får det att låta som om fallet är löst, vilket det inte är. Hagens svar är väl förövrigt höjden av absurditet, "Vi vet inte, alltså är det läkarna".

Du verkar ha missat att jag hela tiden utgår ifrån min egen uppfattning i skuldfrågan. Om jag misstänker läkarna, så är det ingen "trångsynt inställning". Min övertygelse har vuxit fram undan för undan, så det är inget jag tagit från tomma luften. Så, självklart är dessa tips för mig helt ointressanta.

För min del är fallet i princip löst och det har jag sagt tidigare i denna tråd.

"Vi vet inte, alltså är det läkarna". Det jag syftade på var att du säger att "vi vet så lite" och ändå utesluter du mer eller mindre läkarna. Det tycker jag är absurt.
Citera
2013-06-09, 19:11
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Jag anser att de är "monster", av den enkla anledningen att jag tror/misstänker att de har med CdCs försvinnande, död och styckningen av hennes lik att göra. TH är huvudmonstret och TA är den som fotat själva styckningsproceduren (och möjligen också skurit och styckat lite) tillika den som lämnat in en eller ett par fotorullar innehållande bilder på styckningen ifråga. TH är den som stått för lejonparten av styckningen och den som dumpat säckarna. Tack så mycket.

Vem av dem drack hennes blod då?
Citera
2013-06-09, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

I min bok existerar det överhuvudtaget inte. Det är så busenkelt som att läkarna friades för mord, eftersom det inte fanns tillräckligt med bevis för det och detta "kryphål" har inte minst PL utnyttjat.

Och eftersom dödsorsaken saknats (vilket jag inte är särskilt förvånad över), så snackar en del t.o.m om "naturliga" dödsorsaker. Det tycker jag är groteskt, milt uttryckt. Man hittas inte styckad i plastsäckar, om man dött pga en naturlig orsak. Hon hade dessutom plötsligt gått upp i rök, dessförinnan, och det tycker jag starkt talar för ond bråd död.

Man undrar vart det sunda förnuftet tagit vägen hos en del här...
Citera
2013-06-09, 19:20
Medlem
Citat:

Vilka delar styckade Thomas Allgén och hur lade man upp jobbet, singlade slant? När gjorde man detta och med vilken kamera fotograferades styckningen? Framkallade man bilderna själv eller lämnade man in rullen för framkallning? Använde Thomas Allgén stativ och hur var belysningen i styckrummet? Hur vet vi att Thomas Allgén fotograferade och inte Teet Härm? Var Teet Härm en sämre fotograf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in