2013-06-09, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är KJ ensam om det här kommer erkännandet tidigare, om inte gäller koderna och löften som avgivits inom den grupp han tillhör. Förhörsledarna får väl testa utmattningstaktiken.
Det är ett gott råd till förhörsledarna, hoppas dom läser detta.
Citera
2013-06-09, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det är ett gott råd till förhörsledarna, hoppas dom läser detta.

Luleås bästa förhörsledare sitter på ärendet"

In My ass..

Luleås bästa ? Vilken erfarenhet av mordutredningar och styckmördare har Luleå snuten ?
Pfft, jävla löjligt.

Luleå snuten är riktigt skicklig på en grej - knark och på att vara dryga. Sen kan dom inte ett piss vad gäller förhörstekniker med misstänkta psykopatiska styckmördare.

Hur många förhör har dom haft med KJ under dessa dryga 3 veckorna..

3-4 ??!
Jag hade saftat på dygnet runt om jag vore snuten. Att han "mår dåligt" hade jag även dragit nytta av för att knäcka han. För skulle han inte erkänna om man nu skulle koncentrerat sig på att grilla han 24/7 i kombination med att han är i dåligt psykiskt skick...

Ja erkänner han inte då,... Då är han fan oskyldig.
Blanda in Rikskrim och SVERIGES bästa förhörsledare tack.

Vore fint om polisen kunde signalera att dom gör någonting rätt iaf, eftersom hitintills så tycker jag dom gjort många missar
Citera
2013-06-09, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

In My ass..

Luleås bästa ? Vilken erfarenhet av mordutredningar och styckmördare har Luleå snuten ?
Pfft, jävla löjligt.

Luleå snuten är riktigt skicklig på en grej - knark och på att vara dryga. Sen kan dom inte ett piss vad gäller förhörstekniker med misstänkta psykopatiska styckmördare.

3-4 ??!
Jag hade saftat på dygnet runt om jag vore snuten. Att han "mår dåligt" hade jag även dragit nytta av för att knäcka han. För skulle han inte erkänna om man nu skulle koncentrerat sig på att grilla han 24/7 i kombination med att han är i dåligt psykiskt skick...

Vore fint om polisen kunde signalera att dom gör någonting rätt iaf, eftersom hitintills så tycker jag dom gjort många missar
Det är bra att Polisen får råd om hur de skall lösa detta fall och det måste anses som grovt tjänstefel om de inte läser dessa råd och följer dessa råd.
Citera
2013-06-09, 06:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

In My ass..

Pfft, jävla löjligt.

3-4 ??!

Folk sitter i tråden och tror han är oskyldig för att han inte erkänner när det de facto inte hålls några förhör med honom där han ges möjlighet att erkänna. Denna vecka vet vi att de höll ett förhör i måndags.

Det är inte bara att hålla förhör till höger och vänster utan förhör kräver en strategi. Om man inte har något nytt att pressa den misstänkte med under förhöret så han känner att han hela tiden är utsatt för hot så är det meningslöst att hålla förhör, att hålla förhör och bara ha samma besvärande omständigheter som han redan nekat till i tidigare förhör gör bara den misstänkte starkare i tron att neka är det enda rätta.

Mellan förhören så sitter den misstänkte inlåst mellan fyra väggar och tankarna far vilt iväg över vad polisen gör och vad de hittar, att då polisen inte kan presentera nya besvärande omständigheter vid förhören är inte till fördel för polisen.

I Mats A*m fallet så tappade polisen en av de aboslut viktigaste påtryckningsmedlen när de förhörde Mats, de fick information om och förmedlade även denna information till Mats att någon dödsorsak inte hade gått att hitta. I Mats fall var halva slaget redan vunnit och han som var på väg att erkänna både en och två gånger i förhören blev nu hur stark som helst, de kunde ju ändå aldrig bevisa att hon hade mördats.

I det här fallet är det annorlunda, jag tror fortfarande att han kommer att börja släppa information i de närmaste förhören och att det slutligen leder till ett erkännande, men det kräver förstås att de håller förhör med honom och risken kan vara att de inte gör det för att han mår dåligt.

Sedan kan det vara taktik av polisen att låta han vistas på sjukhus där det finns gott om personer, som inte är poliser, som han kan prata av sig till, det kan användas emot honom sedan i rätten.
Citera
2013-06-09, 06:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Ungefär lika mycket FAKTA som tyder på att KJ är skyldig och ensam GM: nästan inget.

De ENDA fakta VI har är att KJ själv har sagt att VB var hemma hos honom kvällen hon försvann, samt att någon sorts blodrest har påträffats i hans bil.

Det här var ett märkligt svar, ungefär lika mycket fakta som tyder på att han är skyldig?

Vi har ingen information överhuvudtaget som med ett uns riktighet talar för att han skulle var oskyldig. Vi har en massa uttalanden från förståsigpåare, diagnosställare, likasinnade och sedan forumets generella uteochcyklarskribenter som inte klarar av att förstå eller att tolka information som hävdar att han måste vara oskyldig för att han har diagnoser, han har inte erkänt och för att andra personer är mer intressanta som GM än KJ, inte värt ett jävla skit med andra ord.

Det finns betydande information som är besvärande för KJ men det finns väldigt lite fakta offentliggjord som påvisar hans skuld.

Du räknade upp två saker som absolut talar för hans skuld, men jag skulle inte vilja påstå att ens det är fakta. Vad KJ säger är absolut inte fakta och att KJ säger att hon var hemma hos honom fram till klockan 21 är en teori eller möjlighet att beakta.

Däremot så är det fakta att KJ är den sista kända person som polisen känner till har sett VB i livet.

Det är också fakta att polisen har hittat blod i skuffen på hans bil som tillhör VB.

Det är all fakta vi känner till, men förmodligen inte all fakta som finns och som polisen känner till.

Sedan finns det en uppsjö av besvärande omständigheter som talar för KJ samtidigt som det inte finns några kända förmildrande omständigheter som talar emot KJ som gärningsman.

En annan, om än omvänd information, som talar för hans skuld är att polisen fortfarande inte har någon alternativ gärningsman fast det gått flera veckor. Detta är även det en omständighet som ligger KJ till last, alltså att polisen inte har någon annan än KJ som de misstänker har kunnat utföra gärningen.

Detta sammantaget och att han sitter häktad på sannolika skäl gör att det finns en betydande information som talar för han skuld. Men det finns ingen fakta eller ens information som talar för hans oskuld.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-09 kl. 06:26.
Citera
2013-06-09, 06:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det var en gravlykta som sattes ut mellan Uggle*atan 4 (VB's bostad) och Uggle*atan 2 veckan efter VB hade försvunnit, den hade också en ros fastsatt vid lyktan. Det har inget med FP1 och FP2 utan jag förkortade Uggel*atan med UG.

Källa på att det var en gravlykta som sattes ut?

Hur kan du veta att det inte var en festlykta eller en generell ljuslykta som tändes för att visa var besökare skulle åka eller någon som kanske firade något.

Denna lykta som nu påstås ha tänts har alltså nu blivit en gravlykta, vilket du är den första att nämna i tråden.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-09 kl. 06:38.
Citera
2013-06-09, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Sedan kan det vara taktik av polisen att låta han vistas på sjukhus där det finns gott om personer, som inte är poliser, som han kan prata av sig till, det kan användas emot honom sedan i rätten.
Jag kan tänka mig att all kontakt med personalen övervakas mycket noga och att dessa inte får föra några samtal annat än vad som gäller hans hälsa, toalettbesök o.s.v.
Om han vill berätta något så tror jag man kallar på förhörsledare.
Undrar om man har videoövervakning.
Tidigare här i tråden var det någon som berättade att en säker källa hade berättat att den MGM talade i sömnen som tredje person om blod som sprutade, men det är kanske bara en trådsanning.
Citera
2013-06-09, 07:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Jag kan tänka mig att all kontakt med personalen övervakas mycket noga och att dessa inte får föra några samtal annat än vad som gäller hans hälsa, toalettbesök o.s.v.
Om han vill berätta något så tror jag man kallar på förhörsledare.
Undrar om man har videoövervakning.
Tidigare här i tråden var det någon som berättade att en säker källa hade berättat att den MGM talade i sömnen som tredje person om blod som sprutade, men det är kanske bara en trådsanning.

Absolut inte, han har tillgång till att prata fritt med personal och psykologer, dessa har i sin tur inte några rättigheter att förmedla information till KJ, men de har alla möjligheter att lyssna på vad han har att berätta.

Finns flera mordfall där de misstänkta vägrar erkänna men där de istället öppnar upp sig för psykologer, häktespersonal och vårdare, vilket sedan har hjälpt polisen att få pusselbitar på plats samtidigt som det anväts i domstol. Jag skulle vilja säga att det till och med kan vara strategisk om den misstänkte mår dåligt och inte kan förhöras ordentligt.
Citera
2013-06-09, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag vet att det är så, helt säkert.:yes: Dock har jag fått ett PM som antyder något annat, postar det så får ni ta det för vad det är. Kanske kan få någons pollett att trilla ner.

Du får gärna posta vidare det här från en anonym källa om du vill..

På bilden från NSDs artikel (vilket jag förutsätter är den egentliga bilden som åsyftas) syns en mörk WV Passat bakifrån. Tittar man noga så ser det nästan ut som att skylten är retucherad så att det ska se ut som att regg-plåten är civil (vit).

KJ far jobbar inom försvaret och just den modellen och färg av bil finns det en hel del av. Många går dessutom lätt att låna eftersom det allt som oftast ligger nycklar på däcken eller under solskyddet.
KJs far har varit utomlands i början av maj och har inte varit hemma vid tiden för mordet, men det är ju inte jätte långsökt att han skulle kunna hjälpt till med bortfraktningen av hennes stackars kropp.

Även om bilden inte är retucherad av NSD så kan den så klart vara fals-skyltad.

Oavsett så kan det ju vara så att man försöker tvinga KJs far att isåfall agera och försöka städa ur bilen mer eller på något annat sätt avslöja sig.

Hmm, nej tror inte att han just hemkommen skulle snubbla över en sådan grej, och sedan hjälpa till att frakta bort ett lik.

Det mest troliga när det gäller mordplatsen är ju att det INTE skett i KJs bostad. Och att de inte använt någon av de tre bilar de förfogade över hemma.
Däremot är det mer troligt att mordet skett i skogen, MEN att gm behövde flytta liket, pga exempelvis att mordplatsen skulle binda honom vid mordet. Han kanske spydde på platsen, eller blev skitnödig, vilket inte är ovanligt.
Och därför var tvungen att stycka liket för att överhuvudtaget kunna flytta det. Man kör då till andra sidan staden och dumpar på bästa sätt. Kommer kanske tillbaka för att gömma delarna bättre.
Det som saknas och mordvapnet plus en del kläder, sänks i ngn närliggande sjö.
Det som talar emot att kj är gm är fortfarande de tekniska bitarna.
Har polisen ens undersökt andras bilar med sina likhundar? Har man kollat efter hårsstrån efter vb? Jag menar att det finns ju minst 5 andra personer som figurerat i dessa trådar som man skulle behöva undersöka närmare. Varför gör inte polisen det?
Citera
2013-06-09, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jämför skyltarna, ser den sista bilden ut att vara retuscherad? Borde sista siffran i regnumret skymta fram?
http://img32.imageshack.us/img32/5952/imageaffw.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/7751/imageuqm.jpg
http://img811.imageshack.us/img811/9675/imagenow.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/3912/imagevrx.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
jo enligt hitta.se mejerigränd och svartbyleden

De uppgifter man hittar på hitta.se har inget med var en person är skriven att göra
Citera
2013-06-09, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Hen har sett för mycket på Sherlock, långt ifrån alla mördare är intelligenta.

Frågan är om mordet skedde spontant eller inte. Med tanke på vilken sorts person han verkar vara skulle jag gissa på att det var spontant men att han direkt kom på en plats där han kunde dumpa kroppsdelarna på. Eftersom han kan skogen kring Boden kände han till ödehuset väl samtidigt som han trodde att polisen aldrig skulle hitta någon koppling mellan han själv och området. Men nu vet vi att hans fritidsintresse, soft air-krig, kan kopplas till fyndplatsen - något han inte tänkte på.
om han är oskyldig så har denna sida förstört hans liv. jag tycker han är dömd i förhand
Citera
2013-06-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
jo enligt hitta.se mejerigränd och svartbyleden

Det är ju två olika personer, tanten på Mejerigränd är ju för böveln 73 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto