2013-06-08, 12:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Vad betyder att skapa? Ska hjälpa dig med svaret

Så du snackar alltså med dig själv .... igen.

Citat:
Att skapa betyder att man gör så att en skapelse hamnar i existens då den inte fanns förut. En skapelse har därmed en början vilket per definition inte ger den till evig.

Ack ja, denna besvärande immanens.

Citat:
Evig betyder att något inte har en början eller slut. När någon skapar något så är det per definition inte någon gud, eftersom gud definieras som evig.

DFSM är också 'definierat' ... och desutom bevisat genom magkänsla-metodologin.
Citera
2013-06-08, 15:09
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Din tankegång är rak, kunskap1 såsom en spaghetti rigati. Men det gör den begränsad. DFSM, den evige allsmäktige kan naturligtvis skapa en ny Gud som per definition blir lika evig och allsmäktig - varför? För att det är en ny DFSM skapad av en evig och allsmäktig DFSM. Tänk mer i termer av Fiori (och dess evigt perfekta cirklar) än spaghetti Rigati så förstår du hur jag menar.

Sakta i backarna. Observera det markerade ordet. Hur definierar du det?
Det du säger är att skapa = göra så att något alltid har existerat.
Slår du upp ordet i ordboken finner du följande definition:
Citat:
skapa = göra så att något börjar att existera
Har du samma definition eller vill du helt plötsligt ändra denna definition?
Senast redigerad av kunskap1 2013-06-08 kl. 15:12.
Citera
2013-06-08, 15:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Jag vet inte hur många gånger vi ska gå igenom detta. DFSM är allsmäktig. Det betyder att DFSM kan göra allt. Inget är omöjligt. Nada. Niente. Noll. DFSM skulle därför kunna skapa en DFSM som i allt skulle vara lika evig och allsmäktigt som DFSM själv. Varför? Åter igen. För att DFSM är allsmäktig - han begränsas INTE av din ordbok.
Citera
2013-06-08, 16:11
Medlem
Citat:

En ordbok kan möjligtvis sätta käppar i hjulet på din Gud, men DFSM är mäktigare än så!
Citera
2013-06-08, 17:15
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
En ordbok kan möjligtvis sätta käppar i hjulet på din Gud, men DFSM är mäktigare än så!

Därmed är det bevisat att DFSM har skapat okunskap1 och hens gud eftersom DFSM är mäktigare, och inte kan ha skapats av någon som är mindre mäktig. Därmed kan bara DFSM vara den sanna guden.
Citera
2013-06-08, 17:20
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Därmed är det bevisat att DFSM har skapat okunskap1 och hens gud eftersom DFSM är mäktigare, och inte kan ha skapats av någon som är mindre mäktig. Därmed kan bara DFSM vara den sanna guden.

Bländande logik! DFSM vare med dig!
Citera
2013-06-08, 17:35
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Bländande logik! DFSM vare med dig!

Halleluja!!
Citera
2013-06-08, 18:57
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast

Jaså, DFSM vill alltså inte följa efter ordboken? Du skämtar? Då får väl jag definiera att spagetti betyder äpple enligt min magkänsla. Då består DFSM av äpplen nu helt plötsligt.
Citera
2013-06-08, 19:07
Medlem
wootens avatar
Citat:
Jaså, DFSM vill alltså inte följa efter ordboken? Du skämtar? Då får väl jag definiera att spagetti betyder äpple enligt min magkänsla. Då består DFSM av äpplen nu helt plötsligt.
Vad du eller någon ordbok har för uppfattning kring saker och ting påverkar inte gud alls faktiskt.
Citera
2013-06-08, 19:11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Vad trevligt att även du tror på DFSM!

Jag tror inte det spelar någon roll för den nudlige om du tolkar hans röda bollar som köttbullar eller äpplen. Han står liksom över sådana petitesser.
Citera
2013-06-08, 19:13
Medlem
Citat:

Är du DFSM eller en helt vanlig människa?
Citera
2013-06-08, 19:13
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Vad du eller någon ordbok har för uppfattning kring saker och ting påverkar inte gud alls faktiskt.

Varför inte? Ordboken säger att spagetti är spagetti och ingenting annat. Om man inte följer ordboken så kan man lika väl definiera spagetti som äpple. Eller varför inte definiera ordet gud som en myra. Följer man inte ordboken består DFSM av äpple samt är en liten myra. Så hur vill du ha det? Ska vi följa definitionerna i ordboken eller inte? Om vi inte gör det så är det ingen mening att vi fortsätter att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in