2013-06-06, 09:07
Medlem
e-v-a-ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det fetade.
Att SH skulle "gråta", "bråka" och "hålla på", är det JT Lindwall som är källa till det? Finns det något mer handfast?

J.T Lindwalls källor är inte fel ute, tvärtom, han har länge smort folk i knugakretsen och har en hel del tillförlitliga källor, oavsett vad man tycker om honom och hans oljiga uppsyn, så är han inte dummare än att det finns en sanning i det han påstår, absolut, media vet en hel del utviket, men spar på krutet tills hon blir en officiell person,

nu för tiden befinner sig utviket bakom hovets lyckta dörrar och det handlar om att desperat mörka alla tidigare försyndelser, så att den nya, alltid glatt leende, "moder theresia" ska kunna sätta sig i förlovningssoffan, med knugens och jokerns välsignelse, utan att knugahuset tar alltför stor skada PR-mässigt,

kan vara så att hovet upphandlar foton och folks tystnad, om vad utviket har försörjt sig på genom åren, innan man vågar sig på en förlovning, och fortfarande finns det frågetecken, eller så är det helt enkelt så att gaffeln inte är helt säker på att/vad han vill, enligt Elisabeth Tarras-Wahlberg i TV 4 gomorron,

trots allt så är ju gaffeln "först och främst prins" och snart har förhållandet pågått så länge att han börjar nyktra till, tyder inte den här "kärleksgåvan" från utviket i form av en hund på det? förhållandet börjar gå på tomgång och då skaffar man sig ett husdjur i brist på känslomässigt engagemang, ett känt fenomen,
Senast redigerad av e-v-a-s 2013-06-06 kl. 09:19.
Citera
2013-06-06, 09:35
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-v-a-s
nu för tiden befinner sig utviket bakom hovets lyckta dörrar och det handlar om att desperat mörka alla tidigare försyndelser, så att den nya, alltid glatt leende, "moder theresia" ska kunna sätta sig i förlovningssoffan, med knugens och jokerns välsignelse, utan att knugahuset tar alltför stor skada PR-mässigt,

Utviket är en välsignelse PR-mässigt jämfört med Ciggen. Skulle vara intressant att se hur en gallup om förtroendet för knugahusets medlemmar skulle se ut idag - inklusive knugabarnens respektive. Gissningsvis skulle Utviket få bättre resultat än de två som tänker gifta sig nu i helgen.
Citera
2013-06-06, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Utviket är en välsignelse PR-mässigt jämfört med Ciggen. Skulle vara intressant att se hur en gallup om förtroendet för knugahusets medlemmar skulle se ut idag - inklusive knugabarnens respektive. Gissningsvis skulle Utviket få bättre resultat än de två som tänker gifta sig nu i helgen.

Det gjordes en som publicerades i Expressen när jag köpte den i tisdags(tv-tidningen kommer då), Sofia var näst sist och Chris var sist
Citera
2013-06-06, 10:10
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det gjordes en som publicerades i Expressen när jag köpte den i tisdags(tv-tidningen kommer då), Sofia var näst sist och Chris var sist

Det visste jag inte - hur löd gallupfrågan och vilka siffror fick alla i undersökningen?
Citera
2013-06-06, 20:59
Medlem
Citat:
Det visste jag inte - hur löd gallupfrågan och vilka siffror fick alla i undersökningen?

Jag hittade siffrorna på Royal forums. Handlade om vem som är bäst ambassadör för Sverige

Crown princess Victoria 82 % of the people think that Victoria is a very good or good ambassador
Prince Daniel 63 %
Queen Silvia 59 %
King Carl Gustaf 54 %
Prince Carl Philip 39 %
Princess Madeleine 32 %
Sofia Hellqvist 11 %
Chris O'Neill 6 %

They looked Madeleine and Chris a little closer.
26 % of the people think that Madeleine is "a very bad or bad" ambassador for Sweden
35 % of the people think that Chris is "a very bad or bad" ambassador for Sweden

Lägg märke till att om man lägger till CalleP, Madde, Hellqvists and O´neils siffror kommer de ÄNDÅ inte upp i Victorias populäritet
Citera
2013-06-07, 00:07
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag hittade siffrorna på Royal forums. Handlade om vem som är bäst ambassadör för Sverige

Crown princess Victoria 82 % of the people think that Victoria is a very good or good ambassador
Prince Daniel 63 %
Queen Silvia 59 %
King Carl Gustaf 54 %
Prince Carl Philip 39 %
Princess Madeleine 32 %
Sofia Hellqvist 11 %
Chris O'Neill 6 %

They looked Madeleine and Chris a little closer.
26 % of the people think that Madeleine is "a very bad or bad" ambassador for Sweden
35 % of the people think that Chris is "a very bad or bad" ambassador for Sweden

Lägg märke till att om man lägger till CalleP, Madde, Hellqvists and O´neils siffror kommer de ÄNDÅ inte upp i Victorias populäritet

Tack för siffrorna! Plufset har inte gjort ett bra intryck på svenskarna, inte helt oväntat att Utviket är nästan dubbelt så populär. Ciggens siffror lär vara sämre nu efter "trafikincidenten".

En liten korrigering bara - lägger man ihop de fyra som du nämnde blir det 88 % sammanlagt (dvs mera än Hakans 83 %) men förstår din poäng.
Citera
2013-06-07, 11:22
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-v-a-s
J.T Lindwalls källor är inte fel ute, tvärtom, han har länge smort folk i knugakretsen och har en hel del tillförlitliga källor, oavsett vad man tycker om honom och hans oljiga uppsyn, så är han inte dummare än att det finns en sanning i det han påstår, absolut, media vet en hel del utviket, men spar på krutet tills hon blir en officiell person,

kan vara så att hovet upphandlar foton och folks tystnad, om vad utviket har försörjt sig på genom åren, innan man vågar sig på en förlovning, och fortfarande finns det frågetecken, eller så är det helt enkelt så att gaffeln inte är helt säker på att/vad han vill, enligt Elisabeth Tarras-Wahlberg i TV 4 gomorron,

trots allt så är ju gaffeln "först och främst prins" och snart har förhållandet pågått så länge att han börjar nyktra till, tyder inte den här "kärleksgåvan" från utviket i form av en hund på det? förhållandet börjar gå på tomgång och då skaffar man sig ett husdjur i brist på känslomässigt engagemang, ett känt fenomen,
Tror nog ganska många har fotografier sparade ...svårt att radera dessa i datorernas tideräkning.
Citera
2013-06-07, 12:03
Medlem
Dr.Roberts avatar
Fotona på Jill Bernadottes förflutna finns ju kvar på nätet och dom har ju inte orsakat någon skandal vad jag vet.Hovet har kanske nån överenskommelse med skvallerpressen.
I vilket fall så tycker jag att Sofia verkar vara en frisk fläkt och kan säkert med tiden blifva populär hos svenska folket.
Citera
2013-06-08, 11:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Dr.Robert skrev

Fotona på Jill Bernadottes förflutna finns ju kvar på nätet och dom har ju inte orsakat någon skandal vad jag vet.Hovet har kanske nån överenskommelse med skvallerpressen.
I vilket fall så tycker jag att Sofia verkar vara en frisk fläkt och kan säkert med tiden blifva populär hos svenska folket.

Hon anlände till bröllopsfesten igår med ciggens bästa väninna Louise Gottlieb.

"Carl Philip anlände till festen på Grand Hôtel utan sin flickvän Sofia Hellqvist vid sin sida.

I stället anlände hon tillsammans med prinsessan Madeleines bästa väninna Louise Gottlieb."

http://www.expressen.se/nyheter/prinsessbrollopet/sofia-hellqvist-kom-till-festen-utan-prinsen/
Citera
2013-06-08, 13:50
Medlem
Att jämföra Utviket med Jill Bernadotte är väl ändå som att jämföra äpplen och päron. Jill Bernadotte är gift med en avlägsen släkting till kungen medans Utvikt så småningom ska bli hans svärdotter och därmed en del av kungahuset.
Är det inte konstigt att Cp och Utviket inte kommer tillsammans när de går på fest? Det tycker jag vore mer naturligt än att hon skulle vara med på de officiella bilderna
Citera
2013-06-08, 15:20
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Hon anlände till bröllopsfesten igår med ciggens bästa väninna Louise Gottlieb.

"Carl Philip anlände till festen på Grand Hôtel utan sin flickvän Sofia Hellqvist vid sin sida. I stället anlände hon tillsammans med prinsessan Madeleines bästa väninna Louise Gottlieb."

Utviket kom ensam till bröllopet, fick inte komma samtidigt som Gaffeln tydligen.
Citera
2013-06-08, 20:09
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Utviket kom ensam till bröllopet, fick inte komma samtidigt som Gaffeln tydligen.
Jag kan se framför mig hur Ciggen skriker vid familjemötet inför bröllopet att "Om Lippy ska ha den där horan under armen på MITT bröllop så vägrar jag och ni får ställa in hela skiten!!!".
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-06-08 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in