Citat:
Ursprungligen postat av
anonymidiot
Vilka är "de"? Medelklassungen från Täby eller ungen från Somalia? Och ja det är klart det finns somaliesvenskar som är med i terroristorganisationer, efter en snabb googling så finns det tydligen runt 45000 somaliefödda i Sverige så något annat vore väll konstigt. Men hur många är det?
Jag är för övrigt ganska säker på att trygghet och mat på bordet är prio ett för alla människor här i världen, och långt ifrån alla somalier är med i klaner..
Du har verkligen ingen koll och lever i en bubbla.
Bara i min lilla byhåla med drygt 3000 somalier har alla en tillhörighet i någon av de 5 klanerna som är representerade här.
Du tillhör en klan vare sig du vill det eller inte. Om du skall förhöras och vi fixar fram en tolk ifrån en annan klan så går inte förhöret att genomföra.
Klanhatet sinsemellan är lika stort som klansamhörigheten inom en klan.
Oavsett vilken djävla utbildning, klass eller uppväxt du har fått så säger klanen att du skall fräsa ner till Al Shabab så gör du det.
Lever du i träsket eller sitter du på Lidingö och bara lite "random shit" sprider din PK- dynga för att få likes på Facebook?
Fan vad trött jag blir på folk utan koll men är så övertygade om det perfekta med multikulti och annat PK- skit.
"Förvånad"