2013-06-08, 08:11
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Det är så uppenbart att det är en polis från span som utger sig för att vara amatörfotograf som tagit bilden på honom för att sedan läcka ut den allmänheten alldeles lagom tills nu. De behöver tips från allmänheten tydligen.
(min fetning)

Hur tänker du nu? Bilden publicerades i NSD redan den 24 maj i artikeln: Advokaten: "Min klient mår mycket dåligt". En bild som som ser ut att vara tagen av samma fotograf publicerades samma dag i Den gripne deltog i skallgångskedjan.

I gårdagens artikeln skriver NSD:
Citat:
"Bilden är tagen av NSDs fotograf Kurt Engström i närheten av den misstänktes bostad strax före klockan 13.00 den 21 maj och föreställer den 22-årige mannen nu sitter häktad som på sannolika skäl är misstänkt för mordet på Bodenkvinnan Vatchareeya Bangsuan.

Det är dock inte 22-åringen som intresserar polisens utredare utan en bil som finns på fotografiet."

EDIT: Quarrel har redan svarat ser jag nu ovan.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-08 kl. 08:14.
Citera
2013-06-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
(min fetning)

Hur tänker du nu? Bilden publicerades i NSD redan den 24 maj i artikeln: Advokaten: "Min klient mår mycket dåligt". En bild som som ser ut att vara tagen av samma fotograf publicerades samma dag i Den gripne deltog i skallgångskedjan.

Kurt kan ha anlitats av polisen för att sprida bilden.
Citera
2013-06-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Här finns Bodenarenas tjänstebilar.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.541221452565307.120537.167223683298421&type =1

Citat:
Bilden finns med i dagens NSD: Polisen intresserad av NSDs bild

Bilden har publicerats tidigare, minns inte om den illustrerat flera artiklar, men t ex artikeln Advokaten: "Min klient mår mycket dåligt" i NSD 2013-06-24.

Intressant formulering i artikeln, "... En bil som syns intill mannen...." . Just intill honom är ju bara Caddyn så jag tror vi kan utesluta att intresset rör annan bil på bilden.
Citera
2013-06-08, 08:24
Medlem
plusnios avatar
En fundering som jag inte kan släppa...vet man ens med säkerhet att hon alls var hemma hos MGM och pluggade? Jag menar...kan han täcka upp för någon annan? Eller säga att han var den siste som såg henne för att "få uppmärksamhet"??
Det kanske var någon helt annan hon avsåg att plugga med (och gjorde) än vår MGM..??
Och nu när han sitter häktad vet han inte hur han ska ta sig ur lögnen, mår dåligt och blir självdestruktiv(om det stämmer)...
Vilda fantasier, eller kan det ligga nåt i det....vad vet man eg?
Senast redigerad av plusnio 2013-06-08 kl. 09:00.
Citera
2013-06-08, 08:25
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
(min fetning)

Citat:
"Bilden är tagen av NSDs fotograf Kurt Engström i närheten av den misstänktes bostad strax före klockan 13.00 den 21 maj och föreställer den 22-årige mannen nu sitter häktad som på sannolika skäl är misstänkt för mordet på Bodenkvinnan Vatchareeya Bangsuan.

Det är dock inte 22-åringen som intresserar polisens utredare utan en bil som finns på fotografiet."

Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Kurt kan ha anlitats av polisen för att sprida bilden.
Jag förstår inte resonemanget.

Det ingår i nyhetsfotografers normala arbetsuppgifter att hänga efter polisbilar i fall med stort allmänintresse, lurpassa för att försöka få några scoop eller i vart fall unika bilder.

Vad jag förstår pågick dörrknackning i området den dagen, och det har sagt att det var ett pådrag av flera journalister mm i området.

Det är NSD:s nyhetsredaktör som beslutar om en bild ska publiceras. Kurt är anlitad av NSD angående den här bilden. I och med bilderna kunde också NSD visa bilder tidigare en den lokala konkurrenten Kuriren (eller har jag missat att Kuriren hade någon bild den 23-24 maj?)
Citera
2013-06-08, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusnio
En fundering som jag inte kan släppa...vet man ens med säkerhet att hon alls var hemma hos MGM och pluggade? Jag menar...kan han täcka upp för någon annan? Eller säga att han var den siste som såg henne för att "få uppmärksamhet"??
Det kanske var någon helt annan hon avsåg att plugga med (och gjorde) än vår MGM..??

Långsökt, troligare då att MGM och VB faktiskt var tillsammans i lägenheten det som förbryllar är att polisen inte gått ut med att de hittat blod i lägenheten. Om dödsorsaken var knivstick och blod finns i bilen så tyder det på att mordet skett i en annan lägenhet eller(sommarstuga). Jag är lite inne på att de drog vidare till någon tillsammans och att brottet skedde där. Frågan är då vem det kan vara och om de utförde styckningen tillsammans? Två bilar/personer har setts utanför det gula huset och en vit skåpbil är intressant för utredningen vilket tyder på multipla gärningsmän. Vart jobbar pappan/brodern? Kan någon av dem ha haft tillgång till en vit skåpbil i tjänsten?
Citera
2013-06-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Oj. Är det bilarna som är intressanta, eller är det den röda, blodiga grejen högerhanden?

Äntligen någon som liksom jag ser att det omöjligen kan vara ett cigarettpaket och tändare. Det är ju i själva verket något mjukt som böjer sig runt handen och där en del hänger ner från handen och kan uppfattas som blodig, eller i vart fall färgad på ett eller annat sätt. Om jag hade t ex skurit mig i handen skulle jag linda om något som skulle se ut ungefär så där.
Citera
2013-06-08, 09:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Äntligen någon som liksom jag ser att det omöjligen kan vara ett cigarettpaket och tändare. Det är ju i själva verket något mjukt som böjer sig runt handen och där en del hänger ner från handen och kan uppfattas som blodig, eller i vart fall färgad på ett eller annat sätt. Om jag hade t ex skurit mig i handen skulle jag linda om något som skulle se ut ungefär så där.
Vad tror du det vita, mellan det röda och handen, är? Och varför har inte det blivit blodigt om det han håller i är blodigt?
Citera
2013-06-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guvario
nej nej kan bli så där om man hänger tröjan på en krok t ex. Lite uttöjd.

Men kolla hans vänsterhand. Så där långa fingrar kan man väl inte ha.

Jo det kan man särskilt om man är mager (läs anorexi) och väldigt lång.
Citera
2013-06-08, 09:26
Medlem
highfives avatar
KJs bil brukade stå på den delen av parkeringen närmast mot Batterivägen. Platsen näst närmast korsningen Kavalleri-/Artelleriv. Är man lite tråkig i analysen av bilden med Caddyn så kan det vara så att kJ var på väg till sin egen bil. Caddyn och de andra bilarna står troligtvis på platserna närmare hyreshusen. Caddyn skymmer i så fall KJs bil. Det var den tråkiga, men nyktra analysen.

Detta stämmer inte med nyhetsuppslaget.
Citera
2013-06-08, 09:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Långsökt, troligare då att MGM och VB faktiskt var tillsammans i lägenheten det som förbryllar är att polisen inte gått ut med att de hittat blod i lägenheten. Om dödsorsaken var knivstick och blod finns i bilen så tyder det på att mordet skett i en annan lägenhet eller(sommarstuga). Jag är lite inne på att de drog vidare till någon tillsammans och att brottet skedde där. Frågan är då vem det kan vara och om de utförde styckningen tillsammans? Två bilar/personer har setts utanför det gula huset och en vit skåpbil är intressant för utredningen vilket tyder på multipla gärningsmän. Vart jobbar pappan/brodern? Kan någon av dem ha haft tillgång till en vit skåpbil i tjänsten?
Vet vi att det är Caddyn som är intressant? Kanske är det den mörkblå Passaten som intresserar?
Citat:
Enligt tips som kommit in till Norrländska Socialdemokraten har en mörkblå bil setts i närheten av ödehuset den 11 maj, en vecka efter Vatchareeya Bangsuans försvinnande.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16811811.ab
Citera
2013-06-08, 09:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det visar att det finns ingenting av substans mot KJ när de helt plötsligt blir intresserad av en vit skåpbil som stått parkerad utanför fastigheten där KJ bor.
Något frisläppande vid nästa förhandling blir det sannolikt inte, utan det blir omhäktning, därför de har ingenting annat att komma med och de vill göra gällande att de har den misstänkte gärningsmannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Jag håller med att det verkar som att du har rätt om att det är fel MGM som nu sitter anhållen.
Jag undrar också om VB har haft lätt för att få näsblod, men det bör omgivningen, familjen, skolkamrater, träningskompisar o.s.v. känna till.

Om KJ:s uppgifter stämmer att VB pluggat inför en tenta i hans bostad e.m./kvällen fram till 21-22, därefter begett sig av mot hemmet och att varken han eller någon annan förutom gärningsmannen därefter har sett röken av henne tyder på, och närmast förutsätter, att hon spontant överfallits på vägen hem och därvid våldtagits, mördats och styckats - eller kan tågordningen varit en annan; mördats, våldtagits (om GM är nekrofil) och därefter styckats. Har sperma påträffats i hennes kropp eller har de inre könsorganen avlägsnats för att undanröja spår av sådant ? Betvivlar att en spontan gärningsman använt kondom ..

Beskrivet scenario överensstämmer naturligtvis inte med verkligheten. Det som hänt Vatchareeya Bangsuan är planerat och jag tror att fler än KJ är inblandade i det här, är övertygad om det. Jag tror att VB övertalades att agera villebråd/offer i en lek, ett låtsaskrig, och att den intet ont anande Vatchareeya lurades ut i ett skogsområde som kan ligga åtskilligt längre bort än de områden som polis och MP-sökarna letar i. Händerna förmodar jag har ett starkt symbolvärde för någon i GM-gruppen, det är en fetisch och har av den anledningen avlägsnats. Som någon tidigare var inne på kan VB:s händer ha använts vid onani av någon/några av gärningsmännen. Kanske har de konserverats och ligger i formalin för närvarande.

Du hänger inte ihop intellektuellt i dina teorier och resonemang om VB-mordet Lagro, och detsamma gäller användaren WilleOWalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in