2013-06-08, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Till vad? Vad menar du att Thomas Allgén har gjort sig skyldig till.

Min misstanke är att han fotograferat styckningen av CdCs kropp och varit den som lämnat in en eller ett par fotorullar, innehållande bilder på just den styckningen. Möjligt är även att han gjort något otillbörligt mot sin dotter. Har svårt att föreställa mig att mamman påverkat henne att säga saker som "snoppen i där", "suga på pappas snopp" och liknande saker. Ja, såvida inte mamman är psykiskt sjuk eller "bara" har hittat på allt det som dottern ska ha gjort och sagt, för att göra ex-maken illa så mycket det bara går.
Citera
2013-06-08, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Då får du gärna presentera bevis som styrker det du påstår. Det finns en del läkarundersökningar kring detta, du kanske skulle kunna ta och kika lite på dem.

Sexuellt utnyttjande är inte lätt att finna bevis för. Jag har inga bevis för att TA gjort detta.
Luftar bara en misstanke.
Citera
2013-06-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Min misstanke är att han fotograferat styckningen av CdCs kropp och varit den som lämnat in en eller ett par fotorullar, innehållande bilder på just den styckningen. Möjligt är även att han gjort något otillbörligt mot sin dotter. Har svårt att föreställa mig att mamman påverkat henne att säga saker som "snoppen i där", "suga på pappas snopp" och liknande saker. Ja, såvida inte mamman är psykiskt sjuk eller "bara" har hittat på allt det som dottern ska ha gjort och sagt, för att göra ex-maken illa så mycket det bara går.

Och när du känner till att mamman sa till sin väninna att hon tänkte köra incestkortet mot sin exmake för att få vårdnaden och när du hört banden med mammans övergrepp mot dottern och när du lyssnat och sett allt som finns om mamman och förstått det alla andra förstår: att mamman ljög och gjorde allt hon kunde för att få polisen att köpa hennes allt mer sinnesjuka tomtehistorier genom att upprepade gånger höra av sig till olika poliser för att till slut få napp hos två idioter på sedlighetsroteln, två idioter som idag insett sina misstag - tror du ändå att Thomas Allgén plötsligt fotograferat en styckad kropp och lämnat in rullen hos en fotohandlare? Som hör av sig till sin poliskompis fyra år senare och ändå misslyckas med att peka ut Thomas Allgén trots den rättsvidriga vittneskonfrontationen? Och som inte kan uppvisa några bilder, bilder som ingen annan har något som helst minne av att ha sett, varken personal eller anhöriga? Ett vittnesmål som kommer in efter att Expressen efterfrågat bilder och efter att en annan fotohandlare kört samma lögn utan napp?

Du kan omöjligen tro att Thomas Allgén är skyldig till något av det han anklagats för, det faller på sin egen orimlighet. Som du vet faller därmed hela Teet Härm-historien. Av honom återstår hans hustrus självmord, ett självmord som utretts fyra gånger med samma resultat, ett resultat som är klart som korvspad. En av många unga "labila" kvinnor som under lingonveckan löper större risk att fullborda en gammal plan. Idag hade Teet Härm aldrig misstänkts.
Citera
2013-06-08, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag kan inte hindra dig från att tro någonting. Det är ett fritt land. Den omvända bevisvärderingen du kör med har vi som tur är inte officiellt i vårt rättssystem.

Vi (du) talar dock om olika saker hela tiden. Jag förklarar för dig vad som är omöjligt enligt beprövad vetenskap (barnets berättelse gällande den bevittnade styckningen). Du varvar ett ifrågasättande av vetenskapen med att säga att du TROR att det har hänt något mellan TA och hans dotter.

Kan vi vara överens om att barnets berättelse BEVISLIGEN inte kan stämma, men att du TROR att TA har gjort olagliga saker med sin dotter. Svara bara med ett ja eller nej är du snäll så kan vi släppa det sedan.

Ja, jag är ju inte mer än en lekman och privatperson och snackar om detta på ett diskussionsforum.

Vi kan släppa diskussionen ändå.
Citera
2013-06-08, 01:14
Medlem
Citat:
Det går inte att utesluta att dottern varit med om något mindre kul. Det kan också vara så att pappan talat om märkliga och skrämmande saker för dottern och även gjort mindre trevliga saker mot henne. Det kan vara något som hänt i hemmet, när mamman inte varit där.

Är du inte medveten om att mamman är den som är med dottern hela tiden? Hon begår övergrepp mot dottern genom sitt agerande och sitt utnyttjande av dottern. Hur fan kan du missa det?
Citera
2013-06-08, 01:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag tror inte för ett ögonblick på att mamman är eller var psykiskt sjuk, dottern har med stor sannolikhet varit med om något mycket skrämmande.

"Mamman kontaktade polisen och en ny utredning genomfördes på St Görans sjukhus hösten 1985 under ledning av psykiatriker Frank Lindblad och psykolog Margareta Erixon. Uppdraget från polisen var nu att utreda om flickans utsagor kunde tyda på att hon bevittnat en styckning av en människokropp. De sakkunnigas svar blev ja."

http://ritualabusedebate.blogspot.se/2011/12/styckmordet-pa-catrine-da-costa.html
Citera
2013-06-08, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag kan inte hindra dig från att tro någonting. Det är ett fritt land. Den omvända bevisvärderingen du kör med har vi som tur är inte officiellt i vårt rättssystem.

Vi (du) talar dock om olika saker hela tiden. Jag förklarar för dig vad som är omöjligt enligt beprövad vetenskap (barnets berättelse gällande den bevittnade styckningen). Du varvar ett ifrågasättande av vetenskapen med att säga att du TROR att det har hänt något mellan TA och hans dotter.

Kan vi vara överens om att barnets berättelse BEVISLIGEN inte kan stämma, men att du TROR att TA har gjort olagliga saker med sin dotter. Svara bara med ett ja eller nej är du snäll så kan vi släppa det sedan.

Ja, jag är ju inte mer än en lekman och privatperson och snackar om detta på ett diskussionsforum.

Vi kan släppa denna diskussion ändå, tills vidare.
Citera
2013-06-08, 01:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och när du känner till att mamman sa till sin väninna att hon tänkte köra incestkortet mot sin exmake för att få vårdnaden och när du hört banden med mammans övergrepp mot dottern och när du lyssnat och sett allt som finns om mamman och förstått det alla andra förstår: att mamman ljög och gjorde allt hon kunde för att få polisen att köpa hennes allt mer sinnesjuka tomtehistorier genom att upprepade gånger höra av sig till olika poliser för att till slut få napp hos två idioter på sedlighetsroteln, två idioter som idag insett sina misstag - tror du ändå att Thomas Allgén plötsligt fotograferat en styckad kropp och lämnat in rullen hos en fotohandlare? Som hör av sig till sin poliskompis fyra år senare och ändå misslyckas med att peka ut Thomas Allgén trots den rättsvidriga vittneskonfrontationen? Och som inte kan uppvisa några bilder, bilder som ingen annan har något som helst minne av att ha sett, varken personal eller anhöriga? Ett vittnesmål som kommer in efter att Expressen efterfrågat bilder och efter att en annan fotohandlare kört samma lögn utan napp?

Du kan omöjligen tro att Thomas Allgén är skyldig till något av det han anklagats för, det faller på sin egen orimlighet. Som du vet faller därmed hela Teet Härm-historien. Av honom återstår hans hustrus självmord, ett självmord som utretts fyra gånger med samma resultat, ett resultat som är klart som korvspad. En av många unga "labila" kvinnor som under lingonveckan löper större risk att fullborda en gammal plan. Idag hade Teet Härm aldrig misstänkts.

Och varför inte det ?
Han rörde sig enligt många prostituerade kvinnor hemvant på Malmskillnadsgatan, polisen Marie Råden har vittnat om att hon sett Catrine i sällskap med nämnda obducent på Mariatorget 1984.
En annan ung prostituerad kvinna "Elisabeth" pekade ut obducenten flera gånger som den man som försökt strypa henne i ett trapphus på Östermalm, hennes första utpekande gjordes när hon tittade i polisen album över "kända torskar" och hon pekade sedan ut nämnda herre vid en konfrontation i polishuset, hon vittnade tom i rättssalen i den andra rättegången.

Ärligt talat så snackar du bara en massa skit Noicer.
När en prostituerad hittas styckad så är det med mycket stor sannolikhet en torsk som är hennes baneman, fråga GW vetja !

Och vet du vad : Professor Bernd Brinkmann som leder det rättsmedicinska institutet i Munster och som är expert på hängning genom självmord har på Uppdrag gransknings begäran granskat A-C:s påstådda självmord och han säger så här:

"- Utifrån fotografierna, rapporterna och de fynd som jag nu har undersökt är självmord högst osannolikt. Mord är sannolikt, säger Brinkmann."

http://www.svt.se/ug/anne-catherine-och-rattvisan

Vem är du att sätta dig över professor Brinkmanns expertkunskaper ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-06-08 kl. 01:39.
Citera
2013-06-08, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tror inte för ett ögonblick på att mamman är eller var psykiskt sjuk, dottern har med stor sannolikhet varit med om något mycket skrämmande.

Jag har också svårt att tänka mig det, om jag ska vara ärlig. Varifrån har dottern fått sitt snack om saker som direkt för tankarna till sexualitet?
Citera
2013-06-08, 01:50
Bannlyst
Citat:
Av honom återstår hans hustrus självmord, ett självmord som utretts fyra gånger med samma resultat, ett resultat som är klart som korvspad. En av många unga "labila" kvinnor som under lingonveckan löper större risk att fullborda en gammal plan. Idag hade Teet Härm aldrig misstänkts.

Jag tror inte för ett ögonblick att THs hustru tog sitt liv. TH hade inte minst ett ekonomiskt motiv till att vålla sin frus död och kamouflera mordet.
Citera
2013-06-08, 01:58
Bannlyst
Citat:
Är du inte medveten om att mamman är den som är med dottern hela tiden? Hon begår övergrepp mot dottern genom sitt agerande och sitt utnyttjande av dottern. Hur fan kan du missa det?

Mja, det beror väl på vem det är som hävdar detta.
Citera
2013-06-08, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Professor Bernd Brinkmann som leder det rättsmedicinska institutet i Munster och som är expert på hängning genom självmord har på Uppdrag gransknings begäran granskat A-C:s påstådda självmord och han säger så här:

"- Utifrån fotografierna, rapporterna och de fynd som jag nu har undersökt är självmord högst osannolikt. Mord är sannolikt, säger Brinkmann."

http://www.svt.se/ug/anne-catherine-och-rattvisan

Jo, han konstaterade att en it. banksnubbe (som just då bodde i UK och hade en misstänkt koppling till maffian) inte hade tagit sitt eget liv genom hängning, alltså ett förmodat självmord som det avskrevs som, i början av 80-talet. Bankmannens barn hade hela tiden ifrågasatt självmordet och anlitade därför dr. Brinkmann, i början av 2000-talet, dvs. en ca. 20 år senare, och denne konstaterade, som sagt, att bankgubben mördats. Det blev så småningom en rättegång mot flera mafiososnubbar, som redan satt inne.

Hade Brinkmann fått i uppdrag att syna THs hustrus död, så är sannolikheten stor att TH inte kommit så lätt undan.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-08 kl. 02:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in