2013-06-04, 17:02
Moderator
Lobengulas avatar
Tråden ska handla om Stig Wallin och hans handlingar ur ett I&I perspektiv. Tråden ska INTE handla generellt om invandringens för och nackdelar.

/Mod
2013-06-04, 18:46
Medlem
Jag gissar på att Stig valde att följa sin dotters väg för att kunna bearbeta sin sorg. Han ansåg väll att hon trodde så mycket på sitt val att hon var redo att dö för det. Om han skulle välja att inte följa hennes spår med så skulle det vara som att besudla hennes minne.
2013-06-04, 19:22
Medlem
AlexKidds avatar
Stig var nog rätt bra politiskt korrekt även före dotterns död, jag menar, hon var en mångkulturkramare med afrikansk pojkvän. Hennes uppfostran har absolut haft en inverkan på hennes tokliberala idéer.
Att Stig blev än mer en antirasist efter dotterns död kan säkert förklaras med att han blev Sara och lät hon leva vidare genom honom, vilket Batuta tog upp.
Han kan också ha drabbats av "Jag vet att jag har rätt"-symptomet, d.v.s. när någon får sina åsikter motbevisade med fakta kan det istället resultera i att personen tror ännu starkare på sina bevisat felaktiga idéer:

Citat:
In a series of studies in 2005 and 2006, researchers at the University of Michigan found that when misinformed people, particularly political partisans, were exposed to corrected facts in news stories, they rarely changed their minds. In fact, they often became even more strongly set in their beliefs. Facts, they found, were not curing misinformation. Like an underpowered antibiotic, facts could actually make misinformation even stronger.

Källa
2013-06-04, 20:04
Medlem
krackelerars avatar
Märkligt att inte Stig Wallins dotter fått någon staty upprest eller något torg uppkallat efter sig då hon var en sådan fin tjej som arbetade för mångkulturen och så paradoxalt mördades av en afrikan i hennes eget land.
Fadime Sahindal har ju fått en staty upprest till sitt minne då hon hedersmördades av sin egen far, hedersmord som inte ens är en svensk företeelse utan bara ytterligare ett samhällsproblem som har kommit till Sverige med den utomeuropeèiska invandringen.
Kanske den ihjälsparkade 2-barnspappan i Ludvika kan få en liten gatstump uppkallad efter sig månne? Kanske ändå inte då han mördades av afrikaner.
Sverige är ett sjukt land, mycket sjukt.
2013-06-04, 20:04
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Hon var säkert medveten om riskerna men en del människor är beredda att offra mer än andra.

Jaså, att umgås med negrer är riskfyllt? Det var ju jävligt rasistiskt av dig.
2013-06-05, 03:20
Medlem
trickydicks avatar
Jag vill rekommendera den här tråden för er som vill fördjupa sig i fallet:
https://www.flashback.org/t1070662

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Märkligt att inte Stig Wallins dotter fått någon staty upprest eller något torg uppkallat efter sig då hon var en sådan fin tjej som arbetade för mångkulturen och så paradoxalt mördades av en afrikan i hennes eget land.
Fadime Sahindal har ju fått en staty upprest till sitt minne då hon hedersmördades av sin egen far, hedersmord som inte ens är en svensk företeelse utan bara ytterligare ett samhällsproblem som har kommit till Sverige med den utomeuropeèiska invandringen.
Kanske den ihjälsparkade 2-barnspappan i Ludvika kan få en liten gatstump uppkallad efter sig månne? Kanske ändå inte då han mördades av afrikaner.
Sverige är ett sjukt land, mycket sjukt.

Vad i helvete skall den statyn föreställa?? Hennes ostyriga frisyr?

http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/114/2863158_570_321.jpg
Senast redigerad av trickydick 2013-06-05 kl. 03:24.
2013-06-06, 09:44
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burek
Idiot?
Hade alla tänkt och agerat som Stig Wallin så hade världen varit en mycket bättre plats.

Nej. Om alla tänkt som Stig Wallin skulle Sverige haft ännu mer invandring och det är jag emot. Även andra länder skulle haft ökad invandring. I slutändan skulle det se lika dant ut överallt. Inget nytt att upptäcka på resor. Därmed skulle världen varit en sämre plats.
2013-06-06, 11:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Nej. Om alla tänkt som Stig Wallin skulle Sverige haft ännu mer invandring och det är jag emot. Även andra länder skulle haft ökad invandring. I slutändan skulle det se lika dant ut överallt. Inget nytt att upptäcka på resor. Därmed skulle världen varit en sämre plats.

Dessutom verkar Stig Wallin ha haft en stor förkärlek till negrer, så skulle alla tänka som honom så skulle Sverige och övriga Europa förmodligen till 50% befolkats av negrer. Med allt vad det nu innebär.
2013-06-06, 11:56
Medlem
Citat:
År 2005 infördes i Sverige Nogger Black med lakritssmak, men drogs tillbaka inför 2007.

Den såg ut som vanliga Nogger, men var svart med lite krisp i överdraget och fylld med lakritskräm.
I april 2005 menade organisationen Centrum mot rasism att GB:s reklamkampanj för Nogger Black var rasistisk. GB hade då startat en reklamkampanj där "Nogger + lakrits = sant" var skrivet på asfalt med krita. Stig Wallin, ordförande för Centrum mot rasism, uttalade att han läste reklambudskapet som "Nigger + lakrits = sant"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nogger

Stig Wallin blev arg på en glasspinne - istället för på sin dotters mördare.
Man kan föreställa sig vilka ambivalenta känslor som for runt i mannens huvud, varje gång han såg en vit kvinna slufsa i sig en Nogger Black.
2013-06-07, 22:45
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Varför blir du nervös för att man skriver att Sara Wallin var av judisk börd? Du kan håna hur mycket du vill men FAKTA låter sig inte hånas. Garderobsjudar, är det en synonym till kryptojudar?

Hon hette Vestin i efternamn, och varken Sara eller Stig är speciellt judiskt. Tittar man på Stig ser han snarast ut ha ha samisk härkomst. Hans irrationella handlande har snarare att göra med att han var gammal fackpamp.
2013-06-08, 01:27
Medlem
Cartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hon hette Vestin i efternamn, och varken Sara eller Stig är speciellt judiskt. Tittar man på Stig ser han snarast ut ha ha samisk härkomst. Hans irrationella handlande har snarare att göra med att han var gammal fackpamp.

Har hört mig för bland folk som umgicks med familjen, och dessa kan inte påminna sig att något i hemmet eller i deras sätt att vara som skulle indikera att de var av judisk börd. Samisk härkomst verkar inte helt orimligt faktiskt.

Ryktet om att hon skulle vara adopterad är det heller ingen av dessa som tror på

Vad gäller det som sägs i dokumentären om att Sara var ovetandes om att Samson skulle dyka upp i Härnösand den kvällen så stämmer det inte. De hade tvärtom stämt träff på just restaurang "Daily".
2013-06-08, 01:31
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Jag älskar när människors världsbild faller. Ännu bättre är det när de vägrar inse det själva. Fast i det här fallet verkar det som om Stig inte riktigt fattar det själv.

Det skrämmer mig.

Jag erkänner, jag erkänner. Det hade varit skoj att få skratta honom rakt upp i ansiktet bara för att han var så jävla dum i huvudet som han va. Nu tror ni säkert att jag är nazist. Inte alls! Jag tycker bara hela situationen är så absurd att de inte finns. Det finns inte på kartan hur snett hans agerande var efter sin dotters död. Det mest logiska vore ju att se hela händelsen som en tragedi. Alternativen vore ju att han fylls med såpass mycket hat att han hämnas på sin dotters mördare. Eller endast fyllas av hat mot invandrare.

Eller..

Kan de ha slagit så snett att han kanske trodde att han gjorde något ädelt genom att ta över hans dotters skeva banala tonårsdröm?

Det är lite som om en jude skulle visa empati för en död nazist. Jag kommer helt ärligt inte på något bättre exempel, vilket är konstigt då jag brukar vara bra på jämföra saker. Det bevisar bara återigen hur skev Stig va.

Det naturliga urvalet har iallafall lett till en död tonåring och en skev farsa.

Next case.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in