2013-06-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Men han han har rätt i det här fallet!
Stig Wallin var en bra människa och det som hände honom är mycket tragiskt. Men han lät aldrig hatet ta över hans själ och han blev belönad av Gud.

Jag tror han hade stora skuldkänslor över sin dotters död. Men att låta skuldkänslorna bli till en förnekelse av verkligheten är inte att vara god.

Att vara god innebär att man erkänner sitt ansvar för en uppkommen situation och försöker förhindra att det blir en upprepning. Det gjorde inte Stig och därför anser jag honom inte ha varit god.
2013-06-04, 01:08
Medlem
Gubben drabbades sannolikt av någon form av patologisk sorg, orsakat av ett inadekvat sorgearbete.

Citat:
Förhållningssätt till sorgen som är inadekvata och som leder till svårigheter är: (a) att sorgereaktionen hämmas och därmed fördröjs, (b) att man övertar den avlidnes sjukdomssymtom i ett försök att identifiera sig med denne och därmed få vederbörande att leva, och (c) att man anteciperar, dvs föregriper, sorgereaktionen, s k antecipatorisk sorg.

http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=sorg

Istället för att erhålla psykoterapi, fångades han upp av hänsynslösa organisationer som "Centrum mot rasism", vilket förvärrade hans tillstånd.
2013-06-04, 01:13
Medlem
Sluta upp med att kasta ur er saker utan att reflektera över vad individen kan ha varit med om. Jag vet inte om jag hade gjort likadant i hans fall men det är en beundransvärd sak Stig håller på med.
2013-06-04, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain
Sluta upp med att kasta ur er saker utan att reflektera över vad individen kan ha varit med om. Jag vet inte om jag hade gjort likadant i hans fall men det är en beundransvärd sak Stig håller på med.

Han dog 2009, kan inte vara så mycket som han "håller på med".
2013-06-04, 01:21
Medlem
OutOfIdeass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain

Vilken beundransvärd sak skulle detta vara? Att arbeta för att fler döttrar ska lida samma öde?
2013-06-04, 08:34
Medlem
Porrtidningssons avatar
Efter att tagit del av historien kring Stig Wallin så är min bedömning att karln faktiskt led av sinnessjukdom i dess egentliga mening. Sen har de här organisationerna dragit fördel av en svårt sjuk människas förvirrade lidande. Det är inte ovanligt att ett svårt trauma kan få t ex schizofreni att blomma ut.
2013-06-04, 11:24
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamphora
Jävla rolig historia, kul att läsa. att negrer är mer våldsbenägna borde vara förstått vid det här läget. kul att se att både hordottern och liberal gubben ligger i graven nu, vilka jälva pajasar

han är inte den enda som var så här dum, nån slyna i haiti blev våldtagen och skyllde på "vit patriatiska världen"

Ja just det, den dåren hade jag glömt bort:
Amanda Kijera: Liberal Human Rights Activist Raped in Haiti
http://www.occidentaldissent.com/2010/04/23/amanda-kijera-liberal-human-rights-activist-raped-in-haiti/

En riktigt bra kommentar om hela fenomenet Stig Wallin - Amy Biehl - Amanda Kijera:
Citat:
Therein lies the end of the West. A woman who not only refuses to take responsibility for her actions, but blames an ENTIRELY DIFFERENT group of people when she is harmed in order to rationalize away her fears that her entire life’s work amounts to squat. In a sane world, these sentiments would be considered indicative of mental illness, and women like Amanda Kijera would be institutionalized for their own safety. But in a dying society, where sick behavior is the norm, this nutty bitch gets to lecture us about how evil WE are for not succumbing to the same diseases of the mind.

Liberal Belief - Reality:
http://i.imgur.com/RCfvu0E.png
2013-06-04, 13:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Han dog alltså 5 december!
Det måste vara ett tecken från Gud.

Jo. Det var väldigt konstigt. Stig Wallin dog även samma år som jag startade tråden. Föga anade jag då att han skulle vara död senare samma år.

Citat:
Hon var säkert medveten om riskerna men en del människor är beredda att offra mer än andra. Hon var en snäll person och ville förbättra världen, jag tycker ni ska visa respekt för henne och inte sitta och smutskasta henne.

Problemet med sådana här människor är att de försöker övertyga andra att deras vansinniga syn på livet är korrekt. Och pratar man med dem så vägrar de att lyssna och kör bara med svammel. Sedan när något händer dem så är det oundvikligt att man tänker "vad var det jag sa". Dessvärre är det försent i många fall att få dem på andra tankar eftersom de förlorat sina liv.

Dumhet och naivitet kostar. Drabbas man bara själv så är det en sak. Saken är dock annan om man även arbetar för att andra ska råka ut för samma öde. Då förtjänar man kritik. Stark kritik.

När det gäller Stig Wallin så borde han lärt sig efter sin dotters död att det inte är någon bra idé att ha en hög invandring av afrikaner till Sverige. Förutom Stig Wallins dotter så har många andra råkat ut för hemska brott av afrikaner genom åren här i Sverige. Enligt BRÅ är också afrikaner oerhört överrepresenterade i brott. Stig Wallin som dels var insatt och dels fått se afrikansk brottslighet på nära håll borde ha dragit helt andra slutsatser än vad han gjorde.

Dock gick något väldigt snett här.
Senast redigerad av -Info- 2013-06-04 kl. 13:10.
2013-06-04, 14:03
Moderator
-Info-s avatar
I dessa två videos på YouTube kan man få en viss inblick i hur Stig Wallin tänkte:

Två brev till Stig Wallin
http://www.youtube.com/watch?v=Wxu16Bh5iLI

Stig Wallin om sitt engagemang
http://www.youtube.com/watch?v=mjkJmqwyhxQ
2013-06-04, 14:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Idag söndag (2/6) kl 14:03 kommer P3 dokumentär ta upp 5i12 rörelsen och Stig Wallin.

Här finns dokumentären om någon vill lyssna:

Citat:
Mordet på Sara Westin och 5i12-rörelsen
Söndag 02 juni 2013 kl 14:03

När Härnösand börjar att ta emot flyktingar i mitten av 80-talet, uppstår bråk mellan dem och lokala ungdomar. Några ungdomar beslutar sig då för att manifestera sin avsky för våldet och kämpa för ett värdigt flyktingmottagande.
En av eldsjälarna bakom 5i12-rörelsen är 17-åriga Sara Westin. Men när en av flyktingarna mördar Sara och hennes väninna i ett svartsjukedrama, ställs allt på sin spets.

I våldsvågen som följer efter mordet, kastas in brandbomber i flyktingförläggningen, Ku Klux Klan-korsen brinner i Härnösand, invandrare uppmanas av Polisen att hålla sig inomhus och hela det mödosamma arbetet mot rasism tycks gå förlorat.

Bara en person, Saras pappa Stig Wallin, verkar kunna sätta stopp för våldet.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/200135?programid=2519
2013-06-04, 16:53
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Hur och varför dog Stig Wallin?

Med ett sånt skevt resonemang som den mannen hade så kan man ju fråga sig om han verkligen fick frid och kom över sin dotters bortgång innan han dog.
2013-06-04, 17:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Hur och varför dog Stig Wallin?

Officiellt så dog Stig Wallin pga sjukdom. Jag vet dock inte av vilken sjukdom. Finns kanske fakta om det på nätet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in