2013-06-08, 01:20
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"En av bilarna är nu högintressant i utredningen."

http://www.expressen.se/nyheter/bild-kan-losa-styckmordet/

Då är frågan om det är en hyrbil eller om han lånat den av någon- och i så fall av vem?
Citera
2013-06-08, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Var mest ironisk då jag sa det, men däremot skulle det kunna fara någon form av mordvapen som han var på väg för att gömma, det här var väl ände dagen han fattade att han hade ögonen på sig?

En såg.
Citera
2013-06-08, 01:24
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
En såg.

Kanske... Men varför i helvete stoppar han inte vad det nu är han gömmer i tröjan i en påse istället? Nåt är skumt här. Kan ju iofs hans föreställningsvärld också vara.
Citera
2013-06-08, 01:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Om man förstorar upp bilden så är det tydligt två knölar, en till höger och en till vänster. Från knölarna ser det tametusan ut som att det sticker ut mindre grejer. Vill helst se att någon kommer på en rimlig förklaring som gör att man kan sova i natt.

Vad har han i ena handen???
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-08 kl. 01:29.
Citera
2013-06-08, 01:29
Medlem
FistOfFurys avatar
http://www.bolagsplatsen.se/image/adaptive/h/287/w/429/i/media/object/images/8548d89a058aed8e997adc39cea68ce5.jpg

Rent a wreck, har iaf sådana här hyrbilar- med logon längst upp där bak. På NSDs bild tycker jag mig se att den vanen kan vara photoshoppad i just den regionen.
Citera
2013-06-08, 01:30
Medlem
Tycker som guvario
ser ut som tröjan efter t.ex tvätt hängt på en stolsrygg eller något och töjts ut ..
så brukade mina se ut när man var ungkarl. ;D

men vänsterhanden är läskig
riktiga alienfingrar..
Citera
2013-06-08, 01:31
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaSaint
Tycker som guvario
ser ut som tröjan efter t.ex tvätt hängt på en stolsrygg eller något och töjts ut ..
så brukade mina se ut när man var ungkarl. ;D

men vänsterhanden är läskig
riktiga alienfingrar..

Nej, det är den andra handen som är intressant. Han håller handen böjd, något rött och vitt runtom. Bandage? Han tycks ha skurit slg rejält, något man kanske gör om man slinter med kniven.
Citera
2013-06-08, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
http://www.bolagsplatsen.se/image/adaptive/h/287/w/429/i/media/object/images/8548d89a058aed8e997adc39cea68ce5.jpg

Rent a wreck, har iaf sådana här hyrbilar- med logon längst upp där bak. På NSDs bild tycker jag mig se att den vanen kan vara photoshoppad i just den regionen.

Detdär är inte caddys, och inte vänsterstyrda heller, då skjutdörren är på fel sida

(om än caddy finns med tillval att ha skjutdörr på fel sida)
Jag har svart bälte i vw caddy.
Citera
2013-06-08, 01:33
Medlem
Citat:
Om man förstorar upp bilden så är det tydligt två knölar, en till höger och en till vänster. Från knölarna ser det tametusan ut som att det sticker ut mindre grejer. Vill helst se att någon kommer på en rimlig förklaring som gör att man kan sova i natt.

Här får du ett bra tips, slå upp en redig virre i ett stort mjölkglas, svep hela virren i ett drag, borsta tänderna och gå och lägg dig, du vaknar upp som en ny människa.

Då kommer du se att det är inget konstigt med bilden mer än att han promenerar mot/på parkeringen.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Detdär är inte caddys, och inte vänsterstyrda heller, då skjutdörren är på fel sida

Jag vet, jag letar efter hyrbilsfirmor som kan tänkas passa in.
Citera
Medlem
Citat:

Ja tack verkar helt osannolikt slumpmässigt att tröjan ser ut så...om han inte LEGAT på hennes händer fy satan, vilken djävla störd slemkuk!

Angående synpunkter på misstänkta gärningsmäns personlighet:

http://acdc-adhd.blogspot.se/2013/05/jag-ar-mamma-till-emma-vars-skalle-och.html

Själv ser jag likheter med min dotters gärningsman och den förmodade gärningsmannen i Boden-fallet. Till synes lugn, men icke. Och lugn är inte lika med snäll.

En sak - hur i helvete blev han så rubbad? Hur är farsan? Hur är morsan? Bakom den fina fasaden menar jag då.
Citera
2013-06-08, 01:36
Medlem
Citat:

Det där är Toyota Hiace som både är vänsterstyrda och norskreggade,deras lätta lastbilar har gröna skyltar.

Men rent-a-wreck kanske har caddys i norra sverige,inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in