2013-06-08, 00:49
Medlem
Chirpas avatar
Här är en bild på parkeringsplatsen från google.
Röd ring = tegelhuset som syns på NSD-bilden.
Blått kryss = KJs bostad.
Gröna pilen = ungefärlig placering för vita skåpbilen.

http://bayimg.com/CaNBIaAEC
Citera
2013-06-08, 00:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Han är jävligt lång iallafall. Rätt säker på att han är längre än 183 om man utgår från bilderna man sett från häktningsförhandlingarna.

Tänk på att det på bilden du talar om ser ut som att det är lite nivåskillnader lite överallt, den blå bilen ser ju till exempel ut att stå på en lägre höjd över havet än caddyn.

Dessutom har han jäkligt smala, men långa fingrar på bilderna.
Citera
2013-06-08, 00:51
Medlem
Cinnabars avatar
Oj. Är det bilarna som är intressanta, eller är det den röda, blodiga grejen högerhanden?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-08 kl. 01:07.
Citera
2013-06-08, 00:52
Medlem
ME077s avatar
Nu får ni ge er ang KJ´s längd. Det spelar ingen roll. Men han är 188-195 cm lång. Såg film från häktingsförhandlingarna, när han gick genom dörröppningarna var det ca 10 cm luft ovanför hans huvud. Hittar bara en bild här som visar att han är lång:
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7687068
Citera
2013-06-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror det börjar bli läggdags. Det var någon som tyckte att KJ kunde vara 5-10 meter bortom bilen. Jag betvivlade detta. I första inlägget så skrev jag att han var 180cm och bilen 184 cm. Och då skulle någon ha källa på det så då högg jag till med 190. Jag tycker att han är på väg att runda Caddyn och tänkte hoppa in och åka, inte köra.
Jag håller med dig om det. Var inlägget där du sa att om han var 190 motför 180 så var det ännu mer omöjligt att han var längre från bilen som jag vänder mig mot!
Citera
2013-06-08, 00:55
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Här är en bild på parkeringsplatsen från google.
Röd ring = tegelhuset som syns på NSD-bilden.
Blått kryss = KJs bostad.
Gröna pilen = ungefärlig placering för vita skåpbilen.

http://bayimg.com/CaNBIaAEC

Kuriosa. Kjs Hyundai brukade stå parkerad närmast Batterivägen andra platsen mot kosrningen Kavallerivägen/Artellerivägen
Citera
2013-06-08, 00:55
Medlem
Scires avatar
Det ser ut som om han är på väg att runda bakdelen av den vita bilen och möjligen sätta sig på passagerarsidan.
Citera
2013-06-08, 00:56
Medlem
DocWatsons avatar
Nämen fy fan. Ju senare på natten desto vidrigare tankar... men vill ändå kasta ut några iakttagelser från fotona.

I den första länken nedan (caddy-bilden) så ser det ut som att KJ har någonting under tröjan. Titta längst ned bak på huvtröjan, det sticker ut något där bak nere till höger och nere till vänster. Vad kan det vara?

Sen ett late night fantasi-foster på det, en mindre tydlig grej.

Titta på vänsterhanden. Förstora upp och kolla. Tycker inte det ser naturligt ut. Speciellt den andra bilden.

http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7697699
http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7675857&height=312&width=468& quality=high

Går det för en lekman att på något vis konservera en hand så den ser hyfsat levande ut efter två veckor?

Nä, usch och fy fan... Den första iakttagelsen på tröjan känns i alla fall relevant.
Senast redigerad av DocWatson 2013-06-08 kl. 01:01.
Citera
2013-06-08, 00:59
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Har ÅK sagt att det är den vita skåpbilen de ät intresserade av?

Nej. Inte i media iaf, kan inte hitta nåt som styrker det.

Men det kan naturligtvis vara så att det är den vita bilen som är av intresse. Eller någon annan bil på nåt annat fotografi som tagits av NSD:S fotograf.
Citera
2013-06-08, 00:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Tänk igenom den igen!!

Jo, jag förstår att det blev fel. Jag menade från början att han inte var 5-10 meter bakom bilen iaf.
Citera
2013-06-08, 01:01
Medlem
Kan någon förklara varför polisen skulle vara intresserad av en bild tagen strax före 13.00 21 maj, alltså dagen efter man hittat fynd 1. Polisen hade span på honom så vad skulle de ha missat.

Han var under stark övervakning och inte minskade den när fynd 1 gjordes. Att han skulle kört eller åkt omkring i en vit caddy t.ex. och span missat det då är det bara börja som garagevakt på polishuset.

Däremot kan det finnas bilder som NSD har tagit som kan komplettera polisens övervakning och bilar ikring mt men han ej brukat dem men de har intresserat polisen på något sätt.
Citera
2013-06-08, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Nej. Inte i media iaf, kan inte hitta nåt som styrker det.

Men det kan naturligtvis vara så att det är den vita bilen som är av intresse. Eller någon annan bil på nåt annat fotografi som tagits av NSD:S fotograf.

Tack. Vid första anblick utan att stirrat på bilden i timmar som vissa här, ser det ut som han passerar vita för att gå till blå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in