2013-06-07, 20:33
Medlem
Här är en annan bild från samma tillfälle, vet ej om den är tagen innan eller efter den andra?
http://m.nsd.se/Default.aspx?id=7676711&p=Senaste+nytt
Citera
2013-06-07, 20:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Storebror bor i en villa med egen parkering. Det finns inget rött tak i närheten, enligt flygbilder.

Det där utanför KJs bostad mot Batterivägen. Det kan jag ta gift på.
Citera
2013-06-07, 20:35
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Jag lyckades iaf förstora bilden.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687679

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7697105

Kan det vara brorsans bil? Kan någon se huruvida det är samma bil, tänkte på den bakom skåpbilen?

Fast det ser iofs ut som att han går mot den vita vanen.
Citera
2013-06-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den ljusblå är KJs.
Den ljusblå är en VW är jag 99,9% säker på. Backspegeln och dom svarta plastlisterna på sidan av bilen och även där man ser listen på bak kofångaren. Formen på "skärmbreddningen". VW.

Hade inte KJ en Hyondai? (Hur fan det stavas)
Citera
2013-06-07, 20:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det där utanför KJs bostad mot Batterivägen. Det kan jag ta gift på.
Jag vet, men jag fick frågan om var brorsan bor, och ville tala om att det var det inte.
Citera
2013-06-07, 20:38
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Välkommen till Flashback!

NK: "Alla pusselbitar hjälper till"

Tack!.

Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Vad tror du om att kolla publiceringsdatum nästa gång du rycker ut ett citat ur sitt sammanhang kastar ur dig det här?

Artikeln är publicerad 2013-05-28 05:07

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6851758

Tackar för länken.

Har följt denna tråden sedan dag ett (med stort intresse då jag själv kommer från Boden) och jag höll på att tippa baklänges då jag läste Lagros inlägg om att KJ snart kunde vara en fri man. Känns fruktansvärt att ens tänka tanken att polisen ev skulle ha gripit fel gärningsman eller att det helt enkelt finns för lite bevis mot MTG för ett åtal, något liknande får bara inte hända igen!
Citera
2013-06-07, 20:42
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Letar febrilt efter bilder som publicerats, någon som hittat liknande bild och jag tror det skall finnas bild som inte är lika beskuren i sidorna som denna. Där borde man kunna se vilka bilar som står till höger samt möjligen tyda ut vad den vita skåpbilen har för märke.

Den vita är en VW Transporter av nyare modell.
Citera
2013-06-07, 20:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Den ljusblå är en VW är jag 99,9% säker på. Backspegeln och dom svarta plastlisterna på sidan av bilen och även där man ser listen på bak kofångaren. Formen på "skärmbreddningen". VW.

Hade inte KJ en Hyondai? (Hur fan det stavas)

Ok. En Passar den ljusblåa. Cirka en 98-99 med tanke på färgen. Den mörkblå kan det vara en VW Bora Variant?
Citera
2013-06-07, 20:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ok. En Passar den ljusblåa. Cirka en 98-99 med tanke på färgen. Den mörkblå kan det vara en VW Bora Variant?

Nä den ljusblå är ingen passat. Bakljusen stämmer inte.
Citera
2013-06-07, 20:47
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Nä den ljusblå är ingen passat. Bakljusen stämmer inte.

Kan det vara en renault?

http://m.nsd.se/Default.aspx?id=7676711&p=Senaste+nytt
Citera
2013-06-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Varför skulle KJ välja hemmet/bilen som mord/styckningsplats bland alla andra alternativ som är bättre ? Hem/bostad är ju den mest lågprioriterade platsen, så varför skulle KJ välja denna plats ? Påstå inte bara rätt ut i luften, utan motivera ! Dessutom, KJ har för MP-folket och senare i polisförhör berättat att VB spenderat tid med läxläsning i hans bostad under e.m. och fram till c:a 21-22 den 4/5, men ingen har såvitt känt sett VB komma till KJ:s bostad och heller inte sett henne lämna den. Vad beror det på ? Förklara !

Hur kan du vara så säker på det ? Påstå inte bara detta, motivera !

Man har funnit spår av VB:s blod i KJ:s bil, hur förklarar du detta ? KJ, ställd inför den frågan, kunde inte svara. Kan du hjälpa honom ?
...

Du repeterar och serverar samma logikbefriade snömos som du gjort i så många inlägg tidigare, Lagro. Bemöda dig om att utveckla dina tankegångar och svara på frågorna jag ställt, ok.

Edit: Har en känsla av att du inte pläderar för situationen som den är, utan hur du vill att den ska vara.

En möjlighet är ju att han på ngt sätt skadade henne i hemmet , med lr utan vilja och fick panik, backade upp bilen till dörren och slängde in henne i bagaget (därav blodet som hittades) och därefter körde vidare till en andra plats kanske inte först med tanken att mörda henne men i paniken som uppstod inte såg en annan möjlighet, det förklarar ju både varför inte en betydande mängd blod hittades i bilen och även att ingen såg henne lämna hans lägenhet .. Plausible but still
Citera
2013-06-07, 20:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Om det är den blekblåa till höger som avses, är det inte en Sonata, även om likheten finns där med svarta plåtfälgar. Det är de svarta listerna som är fel.
Kom han i den bilen då? Det borde fotografen veta, kan man tycka.

Kan det vara listerna som är intressanta på KJs bil? Att han numera inte har några lister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in