2013-06-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).

Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.

Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?

Jag undrar om det inte helt enkelt är så att män anpassar sig till den norm som gäller i resp stad. I slutet på 90-talet jobbade jag på Öppna Kanalen i Stockholm och satt med några sändarkompisar på Medborgarplatsen över ett par öl och vi kom att snacka med några homosexuella män. Vi kom att prata om utseende och att homosexuella män i så stor omfattning anses/ansågs så vackra, som män. En av parterna hade en tankegång om att eftersom urvalet var mindre än för den mer homogena, heterosexuella kulturen så ökar insatserna och kraven och därmed formas en livsstil till att jobba med varje aspekt av sin presentation. Kan det vara så enkelt att det är så svårt att hitta sin partner, vi behåller här en tanke om att kåtheten grundar sig i en förökningsmekanism, att även heterosexuella män idag gör allt för att anses attraktiva för det täcka könet?
Testo finns ju bevisligen i nån mängd eftersom män tränar i större tal än nånsin, detta ser vi ju ute på gatorna! Ytterligare faktor bör då anses vara påståendet "man blir som man umgås", om alla i din omgivning ser ut och agerar på ett visst sätt så ökar chanserna att du assimilerar detta. Det är en ren överlevnadsinstinkt och man kallar detta för socialdarwinism i en del läger.

"Hen"-prylen som du delvis agiterar emot är endast uppförstorat av stora gråa massor. Ordet har kommit till för att minska stereotypa antaganden innan man träffat en person, tyvärr har det kommit att bli ett samlingsord där folk är rädda att man försöker stryka könsskillnader. Så är det icke, i dess mest grundläggande form handlar det om att inte behöva säga/skriva "han/hon". Detta kan tyckas vara en banalitet men där finns ett värde och när jag skriver mina uppsatser till plugget så är det rätt användbart tom när man ska hålla antalet tecken nere.

Men ja, det känns som att detta är ett ickeproblem ändå. Jag har noterat alla stolta vedhuggare här och jag kan tycka att de överskattar sin egen manlighet rätt rejält nånstans. Jag bor ute på landet i mitt hus där jag renoverar skiten allena, klipper mitt gräs med en manuell gräsklippare, gör mitt eget snus o klyver min ved. Det är fantastiskt att göra det där solo, men jag skulle akta mig för att tillskriva det manlighet. Manlighet innebär att du har en kuk, kvinnlighet att du har... nåt annat.

Tanken bör väl vara att om du inte gillar en specifik norm/kultur så är du i din fria rätt att ta avstånd från den, vara den du är och känner dig mest bekväm i det. Och detta gäller från andra sidan.

Ungarna mina är uppfostrade att våga lita på sina känslor, alla känslor är ok. Så när grabben klämmer en tår så får han tröst och när dottern står upp för sig själv o klipper till nån som uppför sig som en idiot så high-fivas det, likaså åt andra hållet. Lika mycket som män vill påskina att kvinnor förändrar männen till kvinnor och att det är fel att förändra en man, så säger de i samma andetag att kvinnor är si och de ska tycka så och sen gör de allt för att stoppa kvinnan från att göra traditionellt manliga saker, vilket i sig är samma typ av förändring man ondgjorde sig över två meningar tidigare!

Om testonivåerna är det stora problemet här så är det dock enkelt ordnat; skicka ut alla män att göra djupa knäböj på regelbunden basis så kommer testonivåerna öka.
Citera
2013-06-05, 13:48
Medlem
Madeleine-Ss avatar
I grund och botten handlar det om att könsrollerna förändras. Snäva könsroller som att män aldrig får gråta eller att kvinnor bara ska laga mat, är något som de flesta i vårt samhälle vill komma bort från.

Olikheter finns mellan könen men det handlar om att ge alla samma möjligheter. Så vill ni vara machomän så är det helt ok, men om ni tröttnar på det så är det också ok att vara lite mer känslosamma och det kommer göra att ni lyckas bättre med era relationer till kvinnorna.
Citera
2013-06-05, 21:12
Medlem
Varför skall man ändra på könsrollerna bara för att några perversa idioter i samhället skall bli accepterade. Varför får männen inte vara män och få det dom förtjänar?
Citera
2013-06-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madeleine-S
I grund och botten handlar det om att könsrollerna förändras. Snäva könsroller som att män aldrig får gråta eller att kvinnor bara ska laga mat, är något som de flesta i vårt samhälle vill komma bort från.

Olikheter finns mellan könen men det handlar om att ge alla samma möjligheter. Så vill ni vara machomän så är det helt ok, men om ni tröttnar på det så är det också ok att vara lite mer känslosamma och det kommer göra att ni lyckas bättre med era relationer till kvinnorna.

Asså! Varför ligger alltid männen då under kritiken för då? OM att könsrollerna måste ändras då skall man väl kritisera alla. Istället utgår man ifrån att allt är männens fel och att de måste bli mer kvinnliga. Problemet ligger nte i könsrollerna och nej, det har inget med machokultur att göra. Det är lika löjligt det där som att ändra på roller. Problemen ligger på samhällsskala, vilka jobb och roller kvinnor vill arbeta för. Vilka tidningar kvinnor startar, vilket mode kvinnor startar, hur mycket dom offrar, om de vill ha barn eller inte. Sen om de vill skylla på sina svagheter på männen är väl ett annat problem. Tidigare har allt haft sin naturliga plats. Nu skall man anpassa hela samhället efter aversioner.
Citera
2013-06-06, 20:09
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snopptrick
Varför skall man ändra på könsrollerna bara för att några perversa idioter i samhället skall bli accepterade. Varför får männen inte vara män och få det dom förtjänar?

Det är kul att jävlas med snällisar och eftersom de flesta vanliga män är snällisar, så är det roligare att ge mespittarna oförtjänt skit. Ni får ju skylla er själva som bara sväljer förtalet utan att reagera.

Män är till 99% födda våldtäktsmän. Det är vi alla överens om inom stat och kommun.
Citera
2013-06-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det är kul att jävlas med snällisar och eftersom de flesta vanliga män är snällisar, så är det roligare att ge mespittarna oförtjänt skit. Ni får ju skylla er själva som bara sväljer förtalet utan att reagera.

Män är till 99% födda våldtäktsmän. Det är vi alla överens om inom stat och kommun.

Så du förespråkar våld mot kvinnor som snackar blaj Eller har du några andra idéer?
Citera
2013-06-06, 22:56
Medlem
Cristuphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalaran
http://www.youtube.com/watch?v=LkxIJJI37bQ

Om någon har en timme att döda kan jag rekommendera denna dokumentär från 1993. För att summera upp dokumentären för de som inte vill se: vårt vatten och andra vardagliga saker (t.ex. plast) innehåller skadliga ämnen som xenostreogener och bisphenol A som leder till minskad testosteronhalt hos män och andra djur. Alligatorer i vissa sjöar i USA föds som hermafroditer och med betydligt mindre penis än normalt och vissa fiskar som fötts som hanar byter nästan kön för de får i sig för mycket kvinnligt hormon. Dessa skadliga ämnen finns i vattnet vi dricker, duschar i m.m.

Anklagelser om att jag är en foliehatt välkomnas

Finns det någon nyare, mer uppdaterad version?
Citera
2013-06-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalaran
http://www.youtube.com/watch?v=LkxIJJI37bQ

Om någon har en timme att döda kan jag rekommendera denna dokumentär från 1993. För att summera upp dokumentären för de som inte vill se: vårt vatten och andra vardagliga saker (t.ex. plast) innehåller skadliga ämnen som xenostreogener och bisphenol A som leder till minskad testosteronhalt hos män och andra djur. Alligatorer i vissa sjöar i USA föds som hermafroditer och med betydligt mindre penis än normalt och vissa fiskar som fötts som hanar byter nästan kön för de får i sig för mycket kvinnligt hormon. Dessa skadliga ämnen finns i vattnet vi dricker, duschar i m.m.

Anklagelser om att jag är en foliehatt välkomnas

Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Finns det någon nyare, mer uppdaterad version?

Jag har också hört sådana hemska teorier och att resultatet är att pojkar i unga dagar idag har större tendenser för gynekomasti, småflickor som får mens, betydligt fler män blir tunnhåriga, ökad infertilitet bland befolkningen, ökad ADHD och andra problem med kognitionen. Det finns en läkare i Norge som teoriserar om tillsatser i maten- sen har man ju hört det där om dricksvatten, sjöar och hav. Men fan skall man göra? vattenfilter kostar en förmögenhet!
Citera
2013-06-07, 20:18
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).

Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.

Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?
Att inte banka kvinnor i huvudet och föra dem till grottan,
innebär väl inte att ens dase försvinner?

Vill min gumma byta däck på bilen fixar jag mer än gärna maten.
Vill gumman klippa gräset så tar jag mer än gärna lillan på föräldramötet.
Vill gumman byta taktegel ligger jag ännu mer gärna och bättrar på solbrännan.
Vill gumman sköta grillen så underhåller jag mer än gärna gästerna med en drick i handen.

Var finns problemet?
Att vi slipper en massa skit som av tradition setts som typiskt mansgöra???
Att vi män slipper en massa skitsysslor är väl bara tacksamt?
Citera
2013-06-07, 20:40
Medlem
Cristuphers avatar
Citat:
Jag har också hört sådana hemska teorier och att resultatet är att pojkar i unga dagar idag har större tendenser för gynekomasti, småflickor som får mens, betydligt fler män blir tunnhåriga, ökad infertilitet bland befolkningen, ökad ADHD och andra problem med kognitionen. Det finns en läkare i Norge som teoriserar om tillsatser i maten- sen har man ju hört det där om dricksvatten, sjöar och hav. Men fan skall man göra? vattenfilter kostar en förmögenhet!

Jo jag med, därför skulle det vara intressant att höra lite mer, speciellt om vilka produkter som man ska akta sig för.
Citera
2013-06-07, 20:46
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Så du förespråkar våld mot kvinnor som snackar blaj Eller har du några andra idéer?

Jag kan lova dig att jag är helt rudis när det gäller idéer. Där är många karlar bättre än oss kvinnor. Men jag är - om jag får säga det själv - ganska bra att tolka svensk verklighet på ett sätt som fungerar. Sedan tror jag mer på fantasi än på kreativitet, då fantasier är svårbevisade och därmed lättare att dölja för den som granskar.
Hur ska en åklagare bevisa att man fantiserar när hela rättsväsendet utgår ifrån att det man säger som kvinna ska ha tolkningsföreträde ? Vore jag karl skulle jag aldrig lita på rättsväsendet i våldsfrågor, då en karl per automatik oftast anses vara skyldig.

Men det kan ju jag skita i. Man tvår sina händer och skrattar vidare medan ni karlar blir alltmer kärringaktiga och veliga.
Citera
2013-06-07, 21:06
Medlem
Maankas avatar
Jag tycker att killarna i min ålder (20) och i min del utav Sverige har en tendens att vara kvinnliga. Inte för att dom gråter till lejonkungen etc utan att många sminkar sig, fixar håret i timmar, kräver märkeskläder och är livrädda för att få lite smuts under nageln.
Men, de gäller bara att se över dessa så hittar man ganska lätt en manlig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in