Citat:
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).
Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.
Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?
Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.
Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?
Jag undrar om det inte helt enkelt är så att män anpassar sig till den norm som gäller i resp stad. I slutet på 90-talet jobbade jag på Öppna Kanalen i Stockholm och satt med några sändarkompisar på Medborgarplatsen över ett par öl och vi kom att snacka med några homosexuella män. Vi kom att prata om utseende och att homosexuella män i så stor omfattning anses/ansågs så vackra, som män. En av parterna hade en tankegång om att eftersom urvalet var mindre än för den mer homogena, heterosexuella kulturen så ökar insatserna och kraven och därmed formas en livsstil till att jobba med varje aspekt av sin presentation. Kan det vara så enkelt att det är så svårt att hitta sin partner, vi behåller här en tanke om att kåtheten grundar sig i en förökningsmekanism, att även heterosexuella män idag gör allt för att anses attraktiva för det täcka könet?
Testo finns ju bevisligen i nån mängd eftersom män tränar i större tal än nånsin, detta ser vi ju ute på gatorna! Ytterligare faktor bör då anses vara påståendet "man blir som man umgås", om alla i din omgivning ser ut och agerar på ett visst sätt så ökar chanserna att du assimilerar detta. Det är en ren överlevnadsinstinkt och man kallar detta för socialdarwinism i en del läger.
"Hen"-prylen som du delvis agiterar emot är endast uppförstorat av stora gråa massor. Ordet har kommit till för att minska stereotypa antaganden innan man träffat en person, tyvärr har det kommit att bli ett samlingsord där folk är rädda att man försöker stryka könsskillnader. Så är det icke, i dess mest grundläggande form handlar det om att inte behöva säga/skriva "han/hon". Detta kan tyckas vara en banalitet men där finns ett värde och när jag skriver mina uppsatser till plugget så är det rätt användbart tom när man ska hålla antalet tecken nere.
Men ja, det känns som att detta är ett ickeproblem ändå. Jag har noterat alla stolta vedhuggare här och jag kan tycka att de överskattar sin egen manlighet rätt rejält nånstans. Jag bor ute på landet i mitt hus där jag renoverar skiten allena, klipper mitt gräs med en manuell gräsklippare, gör mitt eget snus o klyver min ved. Det är fantastiskt att göra det där solo, men jag skulle akta mig för att tillskriva det manlighet. Manlighet innebär att du har en kuk, kvinnlighet att du har... nåt annat.
Tanken bör väl vara att om du inte gillar en specifik norm/kultur så är du i din fria rätt att ta avstånd från den, vara den du är och känner dig mest bekväm i det. Och detta gäller från andra sidan.
Ungarna mina är uppfostrade att våga lita på sina känslor, alla känslor är ok. Så när grabben klämmer en tår så får han tröst och när dottern står upp för sig själv o klipper till nån som uppför sig som en idiot så high-fivas det, likaså åt andra hållet. Lika mycket som män vill påskina att kvinnor förändrar männen till kvinnor och att det är fel att förändra en man, så säger de i samma andetag att kvinnor är si och de ska tycka så och sen gör de allt för att stoppa kvinnan från att göra traditionellt manliga saker, vilket i sig är samma typ av förändring man ondgjorde sig över två meningar tidigare!
Om testonivåerna är det stora problemet här så är det dock enkelt ordnat; skicka ut alla män att göra djupa knäböj på regelbunden basis så kommer testonivåerna öka.