2013-06-07, 15:38
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men är du helt dum i huvudet?

Om KJ har skurit sin hund i delar så är han nog inte helt kry. Det är en viss skillnad på att rycka benen av flugor och att stycka sin hund.
Men du kanske tycker att det är helt normalt, eller?
Döda den, ja det händer ofta att t.ex jägare skjuter sin hund när det är så dags, men stycka den, nej.

Finns det nånsin ett vettigt skäl att gå lös med kniv på sin döda hund?
Ja, om hunden är svårt skadad och man vill göra pinan kort.
I självförsvar, ja.

Hellre du i huvudet än inte ha något alls, Källa på detta med Vovven då
Trodde det vad VB som vad Offert här jag serru....
Citera
2013-06-07, 15:43
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
VB hade ju också skrivit på fejjan om en efterhängsen manlig beundrare. Visst det kan vara relaterat, tror ju inte direkt att det fanns ett överskott med damer när det kommer till romanser i KJs liv.

Det är nog ett fåtal tjejer i lilla Boden som kan tänka sig ha en offentlig relation med en Nisse som springer omkring med låtsasbössor och är allmänt märkligt.

Kompistjejen som var med i söket beskriver honom som snäll, men lite märklig. VB trodde ju väl om nästan alla och kanske dessa udda fåglar fann varandra på något sätt. Sen att kompistjejen beskivit honom som snäll är det nog få idag som vill skriva under på.
Citera
2013-06-07, 15:47
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är nog ett fåtal tjejer i lilla Boden som kan tänka sig ha en offentlig relation med en Nisse som springer omkring med låssasbössor och är allmänt märkligt.

Kompistjejen som var med i söket beskriver honom som snäll, men lite märklig. VB trodde ju väl om nästan alla och kanske dessa udda fåglar fann varandra på något sätt. Sen att kompistjejen beskivit honom som snäll är det nog få idag som vill skriva under på.

Ja, du har nog rätt.

Jag tycker alla verkar beskriva honom som snäll, men udda/märklig/säregen, iaf i media.
Citera
2013-06-07, 16:06
Moderator
blomvattnares avatar
Ett PM har anlänt från en person som vill vara anonym, och jag återger här nedan vad som stod i PM:et. Sedan är det som vanligt upp till var och en att bedöma om informationen är sann eller inte.

PM:aren vill bekräfta att KJ har Aspergers och ADD.
Eftersom frågan har varit uppe i tråden vill PM:aren även bekräfta att KJ är bisexuell.
Citera
2013-06-07, 16:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
VB hade ju också skrivit på fejjan om en efterhängsen manlig beundrare. Visst det kan vara relaterat, tror ju inte direkt att det fanns ett överskott med damer när det kommer till romanser i KJs liv.

KJ kan vara den som var efterhängsen, ber VB komma över, hon vill inte, måste plugga, han tjatar och säger att hon kan plugga hos honom, i ett senare skede antastar han henne, hon tvärvägrar, bråk, mord, styckning. Kan vara så tråkigt enkelt.
Citera
2013-06-07, 16:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ett PM har anlänt från en person som vill vara anonym, och jag återger här nedan vad som stod i PM:et. Sedan är det som vanligt upp till var och en att bedöma om informationen är sann eller inte.

PM:aren vill bekräfta att KJ har Aspergers och ADD.
Eftersom frågan har varit uppe i tråden vill PM:aren även bekräfta att KJ är bisexuell.

Ja, jisses, då måste det ju vara sant om det nu är bekräftat.

Och bisexuell också, kanske uppgiftslämnare vet vem hans partner är också?
Citera
2013-06-07, 16:11
Medlem
FistOfFurys avatar
http://europepmc.org/abstract/MED/9608692

The perpetrators of the defensive and aggressive mutilations were mostly disorganized, i.e., alcoholics or drug users with previous psychiatric contacts and criminal histories,

while the lust murderers were mostly organized, with a history of violent crimes (including the "serial killing" type), drug abuse and mental disorders with anxiety and schizophrenia, in that order to a diminishing degree.

Vilken typ är KJ?

Jag tycker ändå att han har betett sig på ett relativt organiserat sätt, men det som är så konstigt är att han inte har någon drog- eller psykisk problematik, iaf som vi känner till. Jag tror dock att han kan ha lidit av depression- inget jag kan bekräfta dock utan mer av en känsla jag har med tanke på hans leverne.

KJ verkar vara en ovanlig gärningsman på många sätt, det är egentligen bara Lycksele fallet som jag hittat som kan tänkas påminna om detta fall.

Någon som har några intressanta tankar angående detta?
Citera
2013-06-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är nog ett fåtal tjejer i lilla Boden som kan tänka sig ha en offentlig relation med en Nisse som springer omkring med låtsasbössor och är allmänt märkligt.

Jag tror att de båda hade relationsproblem med motsatta könet, han med sina udda intressen och hon som en väldigt ensam tjej. Hennes ventil var nog karaten där hon fick vara med och hon accepterades precis som hon var, ensam, blyg, tillbakadragen utåt iaf.
Hon kan inte sägas ha en drös med vänner trots att hon bott i Sverige sen mellanstadiet vilket i sig är lite förvånande. Kommer man i sådan ung ålder brukar det sällan vara problem att skapa en stor vänkrets mm. Men så verkar inte fallet vara gällande VB. Varför kan man bara spekulera.

Dock så kan man anse han udda och en del av hans skrivningar i olika sociala nätverk är mycket förknippat med våld. Han har förmodligen två sidor, en utåt mot allmän omgivning snäll och enkel men i vissa kretsar våldsförhärligande och närmast störd.
Citera
2013-06-07, 16:12
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ kan vara den som var efterhängsen, ber VB komma över, hon vill inte, måste plugga, han tjatar och säger att hon kan plugga hos honom, i ett senare skede antastar han henne, hon tvärvägrar, bråk, mord, styckning. Kan vara så tråkigt enkelt.

Lustmord menar du?
Citera
2013-06-07, 16:24
Medlem
Funderar lite över något jag läste på KJ s Facebook innan den stängdes, fanns det inte ett ex med namn Sofi?
Citera
2013-06-07, 16:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Artikeln handlar om vapenhot. Det kan man bli inlåst för.
Men det här handlar om KJs bil.
http://imageshack.us/mobile/gallery.php
Citera
2013-06-07, 16:41
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, jisses, då måste det ju vara sant om det nu är bekräftat.

Och bisexuell också, kanske uppgiftslämnare vet vem hans partner är också?

Jag vågar heller inte tro att det stämmer förrän uppgiftslämnaren ger mer information. Dock. Innan KJ stängde sin facebook läste jag det mesta, även inläggen han gjort på sina vänners sidor. Minns mycket väl att jag fick känslan av att han var bisexuell, och att åtminstone en eller två av hans vänner föreföll att vara det (alt homosexuella). Dessutom hade han väl "gillat" Luleå Pride, något som ju kan anses som "omanligt" och inte riktigt passar med resten av hans "approach". Men som sagt, onödigt spinna vidare med ett "bisexuell-spår" utan att ha fått mer kött på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in