2013-06-07, 05:44
Medlem
OM det stämmer att han plågat och dödat sin egen hund så har han givetvis en sjuklig avsaknad av empati. Om hundhistorien stämmer så är det utom alla tvivel att mordet på VB var planerat, alternativt inte planerat mer än att han visste att han ville döda någon Det är vanligt att folk övar på djur innan de fortsätter till en människa.
Dock inte planerat på pricken, för då hade likdelarna osannolikt hittats på olika ställen.

Jag håller med de förgående talare som säger att vi tänker utifrån en frisk människas handlande. Men oavsett vem gm är så är han inte frisk.
Vad jag inte får ihop är hur en kille som behöver sin pappas hjälp för att kunna handla mat, dock kan utföra ett styckmord på egen hand.
Ja, på egen hand. Om ni nu tänker er in i en frisk människas handlande.. om en polare ringer och ber er hjälpa till vid en styckning, skulle ni ställa upp? Heller tror jag inte att de var flera vid själva mordtillfället. Om nu gm har as så tvivlar jag på att han ens är särskilt socialt lagd. Men ändå skulle han ha en polare som även han var psykiskt störd, hade ett innerligt hat mot VB, samt ville riskera hela sitt liv för att få döda henne..? Inte troligt.

Men som sagt, får inte ihop bristen av förmåga att klara sig själv, med att kunna stycka en människa och kunna tänka i banor som att händerna måste försvinna för att inte kunna bidra med dna.. Och samtidigt sitter han och skadar armarna i häktet..
Senast redigerad av Mvix 2013-06-07 kl. 06:12.
Citera
2013-06-07, 06:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Eftersom ingen vet så kan jag gissa.

Det sägs att KJ sprang på gatorna och viftade med vapen och blev tagen av polisen.

Jag gissar att det kan vara den händelsen.
Jag läste nånstans, minns inte var, att det blev polissak för att KJ slagit in en fönsterruta på bilen, sin egen bil.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-07 kl. 07:12.
Citera
2013-06-07, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

Att det skulle röra sig om en tillsynes vanlig" kille i en mindre stad, uppvuxen i idyllen Björns i Boden i villa.... Det går ju inte !!?!!!,?! Nädå... Han MÅSTE ju vart i psykos.

Suckar djupt

Jag vet inte vad du läst när du skriver detta. Menar du mina inlägg så har jag (för bövelen) inte sagt att KJ måste ha varit psykotisk. Jag har frågat om hur myndigheter förhåller sig under en rättsprocess OM en misstänkt är psykotisk i samband med förhör och varken kan bli förstådd i ett erkännande eller bli trövärdig i ett förnekande, och i min fråga tog jag KJ som exempel.

Sedan vidhåller jag att ingen utanför den pågående utredningen kan VETA något om KJs aktuella psykiska status, när det nu blivit klart för mig att ingen nödvändigtvis skulle berätta det för media. När man inte kan veta så ägnar människor sig gärna åt att spekulera ELLER låsa fast sig vid en bestämd uppfattning. Jag har inget intresse av att göra någotdera. Det är möjligt att låta processen ha sin gång och se tiden an också.
Suckar en liten smula
Citera
2013-06-07, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Hur menar du nu ?

Att det skulle röra sig om en tillsynes vanlig" kille i en mindre stad, uppvuxen i idyllen Björns i Boden i villa.... Det går ju inte !!?!!!,?! Nädå... Han MÅSTE ju vart i psykos.

Suckar djupt

Björns? är han inte uppvuxen hos föräldrarna i Norra Svartbyn, eller har han bott och vuxit upp hos någon annan ?
Citera
2013-06-07, 07:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Björns? är han inte uppvuxen hos föräldrarna i Norra Svartbyn, eller har han bott och vuxit upp hos någon annan ?
Han var skriven på Svartbyleden från födseln till 2012-05-28, då han flyttade till nuvarande adress.
Citera
2013-06-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
https://www.facebook.com/jannike.n*rdberg/photos (*=o) denna person var med MGM under iallafall ett av MPS sök. då vi var många som blev inkallade av polis till brandstationen och polisen informerade om avslutat sökande, då stod denna tjej och tröstade en gråtandes MGM

Hon verkar vara en i airsoftgänget.
Citera
2013-06-07, 08:06
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har inte jag för mig.

Finns det någonting alls som med verifirering kan säga det vilken nedlagda förundersökning KJ var glad över?

Nej, men åtalet gäller inte hunden. Den var inte född då.
Citera
2013-06-07, 08:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanibrallan
https://www.facebook.com/jannike.n*rdberg/photos (*=o) denna person var med MGM under iallafall ett av MPS sök. då vi var många som blev inkallade av polis till brandstationen och polisen informerade om avslutat sökande, då stod denna tjej och tröstade en gråtandes MGM

Var detta den 10 maj?
Citera
2013-06-07, 08:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av allanibrallan
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var detta den 10 maj?
Lite udda gillamarkeringar den tjejen har!
Citera
2013-06-07, 08:41
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Ja hon verkar va lite bakom flötet den tjejen, Det va hon som försvarade AN & MB på MPS fb sida, Konstigt med dom som sörjer VB mest som denna tjejen e inte vänner med henne på FB verkar iofs som ett gäng i boden i den åldern tagit bort VB på FB precis innan hon dog, Tex va inte KJ & VB vänner på FB men ändå e det där hon ska tillbringa hennes viktiga plugg kväll inför ett viktigt prov...Tycker denna historia blir konstigare å konstigare

Hon finns även under denna FB sida https://www.facebook.com/jannike.s*ndstrom.98?fref=ts (a)
Senast redigerad av Buddisch13 2013-06-07 kl. 08:44.
Citera
2013-06-07, 08:45
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja hon verkar va lite bakom flötet den tjejen, Det va hon som försvarade AN & MB på MPS fb sida, Konstigt med dom som sörjer VB mest som denna tjejen e inte vänner med henne på FB verkar iofs som ett gäng i boden i den åldern tagit bort VB på FB precis innan hon dog, Tex va inte KJ & VB vänner på FB men ändå e det där hon ska tillbringa hennes viktiga plugg kväll inför ett viktigt prov...Tycker denna historia blir konstigare å konstigare

Hon finns även under denna FB sida https://www.facebook.com/jannike.s*ndstrom.98?fref=ts (a)

Från 11/5 på hennes tidlinje
Citat:
vi ska försöka hitta henne hälst vid liv jag håller tummarna och fötterna ?
hm
Citera
2013-06-07, 08:46
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Typ tuttar, porr och lesbiskt.. jaja, hon verkar iallafall ha hjälpt till så gott hon kunde för att hitta VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in