OM det stämmer att han plågat och dödat sin egen hund så har han givetvis en sjuklig avsaknad av empati. Om hundhistorien stämmer så är det utom alla tvivel att mordet på VB var planerat, alternativt inte planerat mer än att han visste att han ville döda någon Det är vanligt att folk övar på djur innan de fortsätter till en människa.
Dock inte planerat på pricken, för då hade likdelarna osannolikt hittats på olika ställen.
Jag håller med de förgående talare som säger att vi tänker utifrån en frisk människas handlande. Men oavsett vem gm är så är han inte frisk.
Vad jag inte får ihop är hur en kille som behöver sin pappas hjälp för att kunna handla mat, dock kan utföra ett styckmord på egen hand.
Ja, på egen hand. Om ni nu tänker er in i en frisk människas handlande.. om en polare ringer och ber er hjälpa till vid en styckning, skulle ni ställa upp? Heller tror jag inte att de var flera vid själva mordtillfället. Om nu gm har as så tvivlar jag på att han ens är särskilt socialt lagd. Men ändå skulle han ha en polare som även han var psykiskt störd, hade ett innerligt hat mot VB, samt ville riskera hela sitt liv för att få döda henne..? Inte troligt.
Men som sagt, får inte ihop bristen av förmåga att klara sig själv, med att kunna stycka en människa och kunna tänka i banor som att händerna måste försvinna för att inte kunna bidra med dna.. Och samtidigt sitter han och skadar armarna i häktet..