2013-06-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har inte jag för mig.

Finns det någonting alls som med verifirering kan säga vad det vilken nedlagda förundersökning KJ var glad över?

Skitsnack. Hunden blev ett substitut att få utlopp för sin längtan att stycka och även öva med
Citera
2013-06-07, 01:20
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapa68
I mångas ögon låter detta helt osannolikt, men jag måste erkänna att jag också är lite inne på det spåret. Är själv mor till dotter 23 och kommer från ett annat land (iofs bara Danmark, men ändå ) och immun är jag inte . Var själv inne på det lite längre bak i tråden, men det var inte så populärt Där är hur många tokiga och intressanta teorier som helst, så varför inte denna. Jag tycker att mammans agerande har varit skumt genom hela förloppet och jag tror inte ett dugg på att allt kan skyllas på annan kultur eller språkförbistring.

En mamma har inte lösenord till sin dotters facebook, dessutom de tre olika vi vet om. Hon är mor, bästa vän och syster med sin dotter (påstår hon själv) och är man det så vet man också var dottern ska någonstans, även om hon är myndig. Hon tror att dottern kommer hem, på kvällen, men när hon inte gör det så tror hon att hon sover över hos en kompis. Min dotter bodde hemma när hon var 20 år. Även om hon var myndig, så visste jag alltid var hon var och hon kom hem när hon sa hon skulle. Om hon inte skulle göra det och inte hört av sig, hade jag blivit halvt hysterisk och helt förtvivlad. Jag hade ringt polisen och hade inte nöjd mig med ett svar om att återkomma 24 el 48 t efter..Jag hade ringt dem som en galning tills de till slut hade tagit mig på allvar.

Styvfadern kunde ju ringa polisen om hon hade problem med språket, även ifall han befann sig i Kiruna! Han verkar helt anonym i detta, var han mon hemma eller inte, var han ute och fiska runt 21 som vissa i början av tråden påstod?

Om man nu ska komma med ännu en tokig teori, skulle det då vara helt osannolikt att mamman och KJ hade ett förhållande? Om det stämmer att det är hon som är på bilderna på sina facebooks, så ser hon ju ut som en 20-åring, (många unga killar i 20-års ålder skulle nog kalla henne för en MILF). Mamman loggar in på VBs facebook och läser ett meddelande om att VC och KJ ska träffas och....ja jag vågar inte skriva vad jag tror kommer näst....MEN det korta i det långa är att jag inte heller tror att man ska släppa tanken på att det kanske inte är KJ som är GM...Kanske är det han som är medhjälp, täcker han över någon? skyddar han någon?

Tanken du beskriver, att VBs mor och KJ har en relation, baserat på att modern i sånt fall är lite knäpp och svartsjuk nog att ta livet av dottern sin, har flugit genom min hjärna också. Klart att man prövar alla möjliga tankar. Om det inte vore så bisarrt skulle det ändå vara någon slags logik i det, absolut. Att händerna är borta kanske ska tolkas som "rör inte det som är mitt". Det kan ju vara någon annan som är sotis på VB också. Vi har diskuterat AN. VB var hemligt kär i någon. Vem?

Jag tycker också att det är besynnerligt att modern tafsar på dotterns konton, tanken finns att modern är en vedervärdig övervakare. Kanske därför VB drog hemifrån, men tyvärr rätt i armarna på första bästa psyko? Kanske hade hon ingen god förebild hemma, hade inte lärt sig, eller fått med sig hemifrån någon känsla för om en person är sund eller ej?

Nu tror jag ändå att det är KJ som ligger bakom allt, och att han lyckats dölja spåren genom att vara noga påläst. Att polisen gjorde fyndet är besynnerligt, han borde i så fall varit mer noga med att dölja allt. Nej, det hänger inte ihop, om KJ inte var sugen på att läsa om sitt brott i tidningarna.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-07 kl. 01:22.
Citera
2013-06-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Skitsnack. Hunden blev ett substitut att få utlopp för sin längtan att stycka och även öva med
blomvattnare resonerade bara om KJ fb inlägg. Att det inte stod specifikt vad det var åtalet som blev nerlagt handlade om
Citera
2013-06-07, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
blomvattnare resonerade bara om KJ fb inlägg. Att det inte stod specifikt vad det var åtalet som blev nerlagt handlade om

Jag baserar min nuvarande åsikt efter "info" tidigare i tråden i kombination med vad jag har fått höra av mina vänner (bodensare). Så ja, visst har han grisat på med hunden..

Hur grovt vet jag inte.. Men att han har råder det inget tvivel om
Citera
2013-06-07, 01:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Hur många förundersökningar om brott handlade det om för KJ:s del vid tidpunkten för jublet på nylleboken? Var det något annat han polisanmälts för utöver historien med hunden ?
Citera
2013-06-07, 01:35
Medlem
Citat:
Jag baserar min nuvarande åsikt efter "info" tidigare i tråden i kombination med vad jag har fått höra av mina vänner (bodensare). Så ja, visst har han grisat på med hunden..

Hur grovt vet jag inte.. Men att han har råder det inget tvivel om
Jo jo men vad var skitsnack i blomvattnares inlägg?
Citera
2013-06-07, 01:38
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har för mig att jag nånstans i tråden läst att KJ jublat av glädje på nylleboken när åklagaren valde att inte åtala beträffande hunden som påstods ha avlidit genom att ha bitit på en el-kabel. Hur kraftigt blodvite därvid uppstått som följd av bettet i kabeln är en dock gåta ..

Bättre förekomma än förekommas. Självfallet gör KJ nu allt för att "spela sjuk" och därigenom åstadkomma en dom som innebär vård om han fälls för mord på VB och styckning av hennes kropp. Hoppas domstolarna genomskådar detta.

Jublet var från 2010 och hunden levde i januari 2013, så vad än förundersökningen avsåg så gällde det i alla fall inte hunden.
Citera
2013-06-07, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur många förundersökningar om brott handlade det om för KJ:s del vid tidpunkten för jublet på nylleboken? Var det något annat han polisanmälts för utöver historien med hunden ?
Var han polisanmäld för hund historien? Det har jag aldrig lyckas läsa fast jag följer tråden istort sätt varenda inlägg.
Citera
2013-06-07, 01:57
Medlem
https://www.facebook.com/jannike.n*rdberg/photos (*=o) denna person var med MGM under iallafall ett av MPS sök. då vi var många som blev inkallade av polis till brandstationen och polisen informerade om avslutat sökande, då stod denna tjej och tröstade en gråtandes MGM
Citera
2013-06-07, 02:04
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Håller fullständigt med. Äcklet har väl suttit och instuderat på internet hur man spelar ut
att man är psykiskt sjuk, i psykos ect. IFALL han skulle MIT all förmodan åka fast.

Lika troligt att han har pluggat in detta i förväg som att han har suttit o pluggat in hur man styckar nån och röjer bevis/ undviker att lämna bevis..

Hoppas verkligen domarn o psykologerna ser rakt igenom detta äckel

Vilket " hat du har " innan du vet helheten,så äcklas du ?
Vet du något som vi inte vet
Jag har hört från Bodenbo med att KJ vad en fin kille,med som även guidade turister, han har alltid gillat naturen, men det behöver inte göra hann till en kompetent mördare ännu..Han är inte fälld..så vänta innan du jublar för mycket.
Om han är oskyldig och läser allt detta som står skrivet om han.Ville jag bita mg själv i fingret och hur j*vla dum vad jag inte.
Citera
2013-06-07, 02:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Det är möjligt, men kan du verifiera att det var hunden den nedlagda förundersökningen handlade om?
Citera
2013-06-07, 02:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Sure, kan jag till viss del hålla med om..

Men att utleva dina innersta bisarra fantasier som i det här fallet är minst sagt groteska
och för KJ också en första upplevelse (låter sjukt men sant)

Så lämnar det såklart spår hos honom också.
Han är manisk och upprymd, stolt, samtidigt som han är livrädd att åka dit på det..
Samtidigt som han vill skryta men han vet att han inte kan dela med sig av sin hemlighet med en själ..

Låter som en psykiskt störd manisk person, som inte "kan" utrycka sina fullständiga sig självt. Och där av beteer han sig märkligare än i vanliga fall.

Att han sen blir formellt misstänkt och häktad sätter han i press. Han isoleras från omvärlden, han tvingas till verkligheten där spel, datorer, tv o annat inte kan sluka hans sinne.
Han kan inte fullt ut som han planerat att sitta o skryta om kring på nätet på sina vidriga sjuka sidor om mord o annat, för att lätta på trycket" och avskärma sig från verkligheten.

KJ är inte van att vara tvungen att befinna sig i verkligheten. Han har levt sitt liv i datorer, div spel och ägnat sig åt sina fixerade specialintessen.

Klart killen river sig själv o mår skitdåligt. Det här är inte riktigt vad han var beredd på....

Så om han nu skulle vara på g in i någon form av psykos, så beror denna inte på ångest o skuld. Bara ren skräck att åka dit på det o sen sitta inlåst i flera år.

Att han var i psykos under mordtillfället är inte troligt alls. Aldrig. Det står jag fast vid

KJ lever säkerligen efter det 11:e budet "Du skall icke låta dig ertappas" och att bli ertappad hade han ingen genomtänkt handlingsplan för, att börja riva sig och spela psykiskt sjuk verkar vara en senkommen och improviserad försvarstaktik. Jag tror att KJ kan ha gjort en felbedömning beträffande området kring det gula ödehuset, att han helt enkelt trodde att området var genomsökt och att dumpningsplatsen av likdelar därmed var säkrad, men att han fick panik när MP-folket närmade sig och drog utan att fullfölja uppgiften att gräva ner delarna ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in