2013-06-06, 23:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Finns det ingen vänlig själ som kan lägga upp bilderna igen? Kan inte se dem på mobilen

Asså jag har tittat flera ggr på den bilden med tygstycket och på ett ställe ser det fan ut som vätska som runnit igenom. Till vänster bredvid den svarta plasten, ser ut som en fläck där. Vet inte men tycker hela bilden ser suspekt ut.
Citera
2013-06-06, 23:59
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Finns det ingen vänlig själ som kan lägga upp bilderna igen? Kan inte se dem på mobilen

Highfive jag tycker verkligen du ska höra av dig till polisen igen och fråga om de åkte ut till platsen du tipsade om.
Citera
2013-06-07, 00:04
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ser ut som ett blodigt avtryck bredvid tygstycket eller vad det är.

Nej, det är sprayfärg.

Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Det vita ser ut som ensilageplast (dvs. plasten som man slår runt de fuktigare storbalarna, för eventuella undrande stadsbor).

Nä, det ser ut som en markduk.
Citera
2013-06-07, 00:04
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, distinktionen mellan fantasi och verklighet och mellan rätt och fel klarar han säkert. Sin fascination för att plåga och döda har han väl haft länge skulle jag tro, och det ultimata i hans sinnevärld var naturligtvis att ta livet av en människa och även komma undan med detta när han så lättvindigt kom undan ansvar för "mordet" på sin hund.

Detta med hundens död känns väldigt obekräftat för min del. Men visst om det stämmer så bör han nog ha någon slags personlighetsstörning istället för psykisk sjukdom, då det kräver ett underskott på empati.

Det är förövrigt först nu när han har "åkt dit" som han börjat manifestera psykisk ohälsa...innan så verkade han vara rätt så lugn och sansad- lite för lugn enligt vittnen.
Citera
2013-06-07, 00:22
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinik
Rykten som snurrar runt i Boden. KJ:s föräldrar har meddelst husbil lämnat staden på obestämd tid. Innan dess hann de meddela grannar om att de känt obehag när deras son vistades i hemmet (efter flickans försvinnande) de upplevde honom inte som sig själv, han pratade konstigt och de tyckte det var skönt när han lämnade barndomshemmet. Annat rykte säger att KJ kallas prästen då han idoliserar en viss pastor från Knutby. Som sagt rykten så ta det för vad det är...

Tycker detta inlägg är intressant, det skrevs 28/5 och stämmer in rätt bra på ett psykotiskt beteende. Att KJ blev flyttad till vårdavdelning tyder också på detta, man flyttas inte från häktet för lite ångest.
Citera
2013-06-07, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Nej, det är sprayfärg.

Nä, det ser ut som en markduk.

Uppförstorat så ser man något som skulle kunna vara en lila varumärkeslogga eller text med bokstaven D i slutet, samt en rak lila rand som tycks löpa utmed väven. Först skrev jag att det liknar odlingsväv som man täcker grödor med,( framför allt vid stället som är synligt avrivet ser det ut som ett sådant material) men jag skulle p.g.a randen också kunna tänka mig att det skulle kunna vara någon typ av intäckningsduk/väv för byggnadsställningar där randen tjänar som hjälp för att sätta väven rakt. Kanske några svartjobbare som inte orkat åka till avfallsdeponin utan efter utfört värv kanske dumpad detta på platsen? Odlingsväv/markduk brukar väl inte ha loggor...
Citera
2013-06-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Tycker detta inlägg är intressant, det skrevs 28/5 och stämmer in rätt bra på ett psykotiskt beteende. Att KJ blev flyttad till vårdavdelning tyder också på detta, man flyttas inte från häktet för lite ångest.

Sure, kan jag till viss del hålla med om..

Men att utleva dina innersta bisarra fantasier som i det här fallet är minst sagt groteska
och för KJ också en första upplevelse (låter sjukt men sant)

Så lämnar det såklart spår hos honom också.
Han är manisk och upprymd, stolt, samtidigt som han är livrädd att åka dit på det..
Samtidigt som han vill skryta men han vet att han inte kan dela med sig av sin hemlighet med en själ..

Låter som en psykiskt störd manisk person, som inte "kan" utrycka sina fullständiga sig självt. Och där av beteer han sig märkligare än i vanliga fall.

Att han sen blir formellt misstänkt och häktad sätter han i press. Han isoleras från omvärlden, han tvingas till verkligheten där spel, datorer, tv o annat inte kan sluka hans sinne.
Han kan inte fullt ut som han planerat att sitta o skryta om kring på nätet på sina vidriga sjuka sidor om mord o annat, för att lätta på trycket" och avskärma sig från verkligheten.

KJ är inte van att vara tvungen att befinna sig i verkligheten. Han har levt sitt liv i datorer, div spel och ägnat sig åt sina fixerade specialintessen.

Klart killen river sig själv o mår skitdåligt. Det här är inte riktigt vad han var beredd på....

Så om han nu skulle vara på g in i någon form av psykos, så beror denna inte på ångest o skuld. Bara ren skräck att åka dit på det o sen sitta inlåst i flera år.

Att han var i psykos under mordtillfället är inte troligt alls. Aldrig. Det står jag fast vid
Citera
2013-06-07, 00:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Detta med hundens död känns väldigt obekräftat för min del. Men visst om det stämmer så bör han nog ha någon slags personlighetsstörning istället för psykisk sjukdom, då det kräver ett underskott på empati.

Det är förövrigt först nu när han har "åkt dit" som han börjat manifestera psykisk ohälsa...innan så verkade han vara rätt så lugn och sansad- lite för lugn enligt vittnen.

Har för mig att jag nånstans i tråden läst att KJ jublat av glädje på nylleboken när åklagaren valde att inte åtala beträffande hunden som påstods ha avlidit genom att ha bitit på en el-kabel. Hur kraftigt blodvite därvid uppstått som följd av bettet i kabeln är en dock gåta ..

Bättre förekomma än förekommas. Självfallet gör KJ nu allt för att "spela sjuk" och därigenom åstadkomma en dom som innebär vård om han fälls för mord på VB och styckning av hennes kropp. Hoppas domstolarna genomskådar detta.
Citera
2013-06-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Bilder från skjutfältet. Brostugan med uppbrutet fönster på bakre gaveln och nå grejsimojs på golvet av en gammal boda/lada.
Ser att några förslag kommit om vad det vita grejset skulle kunna vara. Balplast som bönder använder är det inte. För balplast är just väldigt plastigt. Typ liknande en ICA plastpåse. Höet ska vara helt lufttätt när bollen är färdig plastad annars möglar det. Och det vita på bilden ger ett vävt intryck i sin uppbyggnad.
Markduk ser jag ett annat förslag är men sån är nog mer kraftig (tjock) men strukturen i materialet ser ungefär samma ut. Jag tror det är vindskyddsduk det som är på bilden. Sån man sätter bakom träpanelen på yttervägg på villor. Sen den blåa plasten ser väldigt likt ut åldersbeständig plastfolie som man har på insidan av ytterväggar i hus. Jag är nästan 100% på att jag har rätt. Verkat i byggbranschen.
Citera
2013-06-07, 00:45
Medlem
Citat:
Har för mig att jag nånstans i tråden läst att KJ jublat av glädje på nylleboken när åklagaren valde att inte åtala beträffande hunden som påstods ha avlidit genom att ha bitit på en el-kabel. Hur kraftigt blodvite därvid uppstått som följd av bettet i kabeln är en dock gåta ..

Bättre förekomma än förekommas. Självfallet gör KJ nu allt för att "spela sjuk" och därigenom åstadkomma en dom som innebär vård om han fälls för mord på VB och styckning av hennes kropp. Hoppas domstolarna genomskådar detta.

Håller fullständigt med. Äcklet har väl suttit och instuderat på internet hur man spelar ut
att man är psykiskt sjuk, i psykos ect. IFALL han skulle MIT all förmodan åka fast.

Lika troligt att han har pluggat in detta i förväg som att han har suttit o pluggat in hur man styckar nån och röjer bevis/ undviker att lämna bevis..

Hoppas verkligen domarn o psykologerna ser rakt igenom detta äckel
Citera
2013-06-07, 00:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Det har inte jag för mig.

Finns det någonting alls som med verifirering kan säga det vilken nedlagda förundersökning KJ var glad över?
Senast redigerad av blomvattnare 2013-06-07 kl. 02:16.
Citera
2013-06-07, 01:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixam
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16911647.ab

Farligt att var ung kvinna i norrländska småstäder nu för tiden...

Obehagligt sammanträffande...

Sist på bollen som vanligt...kanske därför jag vart fotbollsmålvakt.

Men... hoppas det inte är någon anhörig till VB, eller KJ, eller någon omtalad i tråden. Klart man undrar om detta har något samband med det som pågår nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in