2013-05-31, 16:40
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Herregud vilken kock. Tog krögaren ens referenser? Efter en kort anställningsintervju borde hans inkompetens komma fram.

Kan bara hålla med dig helt i vad du säger! Sa direkt till tjejen att den där kocken skulle jag inte lita på för fem öre och då hade han bara varit i bild i cirkus 3min! Tror inte han får några fler kockjobb inom den närmsta framtiden! Hade han varit någorlunda smart hade han sagt till att han inte ville delta mer, än att bara stänga av telefonen och göra bort sig inför hela Sveriges tv publik!. Fredrik where are you!?
Citera
2013-05-31, 16:43
Medlem
Orjisols avatar
Ja, dendär Fredrik vad ska man säga. Tyckte han var ett irriterande moment från ruta ett.
Citera
2013-06-01, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Herregud vilken kock. Tog krögaren ens referenser? Efter en kort anställningsintervju borde hans inkompetens komma fram.

Dåligt av Alexander att försöka lappa "förhållandet". Det kunde ju vem som helst förstå att Fredrik var en nitlott. Dessutom en ordentlig sådan.

Om man är kock och inte ens klarar av att göra en god vit sås till fisk, ja då är det riktigt illa. Det klarar till och med jag.
Citera
2013-06-01, 08:08
Medlem
kostymnisses avatar
Var ens där där "kocken" Fredrik kock? Han sa väl att han bara jobbat i bar/servis innan?
Varför anställs han överhuvudtaget då?
Ja,jisses, sedan undrar de varför de gick som det gick med stället innan uppryckningen!
Citera
2013-06-01, 18:19
Medlem
Inget fel på Fredrik. Killen behöver uppmuntran och omtanke. En god ledare och chef fixar det. Fredrik kan få jobb hos mig.
Citera
2013-06-01, 20:00
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappdanko
Inget fel på Fredrik. Killen behöver uppmuntran och omtanke. En god ledare och chef fixar det. Fredrik kan få jobb hos mig.

Han lyckades väldigt bra med att dölja att han överhuvudtaget satt sin fot i ett kök tidigare. Han kunde ingenting.
Citera
2013-06-01, 20:49
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappdanko

Du måste driva!? Han var ju totalt oduglig i köket, vem fan serverar en sås som har en bismak och citrus smak så personen som smakar grimaserar? En riktig kock hade hällt ut skiten och gjort ny som smakar bra! Kocken Fredrik känner garanterat på sig att han kommer bli avslöjad av Alexander att han inte är någon utbildad kock, själv skulle jag inte anställa han som diskare ens! Negativ och jävligt gnällig! Men anställ honom du, kommer bli kanon bra ska du se!... Väntar med spänning på nästa säsong.
Citera
2013-06-02, 09:44
Medlem
Han var inte enbart oduglig, har funnits värre kockar i programmet. Bara kolla de 3-4 senaste avsnitten när kurderna/turkarna skulle laga mat utan ens vettiga kunskaper inom livsmedelshantering. Alla kan laga mat efter ett recept, men det är det senare som kräver utbildning. Om nu Fredrik ens hade det.

Det värsta med Fredrik är att han är opålitlig. Säger man något så står man fast vid sitt ord. Han tackade ja till att fortsätta jobba, kämpa och lära sig mer med egna ord. Vips så stänger han av mobilen dagen efter när det verkligen gäller och dyker aldrig upp. Hade varit annat om han förvarnat krögaren eller haft stake/pondus nog att säga upp sin tjänst. Hon sa själv i början av programmet att hon har svårt att lita på folk, det är just såna som Fredrik som gör det svårare för oss andra med chefsroller att faktiskt lita på andra och som förstör för andra duktiga, ärliga och seriös personal.

Monica sa att kocken var kärleken, men när de hälsade på varann så var det endast en opersonlig kram han fick. Sedan upprepade hon igen att han var kärleken men han besvarade den knappt i scen heller. Dessutom bodde hon i restaurangen i perioder när hon inte åkte hem till Örebro. Vad är det för kärleksrelation???

Annars som någon sa, tråkigt avsnitt. Hon behövde bara en erfaren kock som kunde laga mat och skriva en meny. Var inget fel annars på stället som måste slagit i bottenrekord när det gäller tv3s budget.

En annan tanke jag har, det måste vara otroligt ostimulerande för en riktig kock att laga andras menyer eller recept?
Citera
2013-06-04, 18:58
Medlem
chrillenilssons avatar
http://www.vf.se/nyheter/kristinehamn/satsning-som-gett-resultat

Här står lite om stjärnkocken

Kliar i hela kroppen bara vid tanken på honom...
Citera
2013-06-06, 08:28
Medlem
epost72s avatar
Ikväll visas avsnitt 3 som utgick pga dödsfall i familjen.
Säsong 5. Avsnitt 3 av 9. Visst sägs det att norrlänningar är sävliga, men personalen på Gäddede hotell på gränsen till Norge tar ändå priset. När gästerna får vänta två timmar på usel mat uppmanar Alexander Nilson dem att åka till hamburgerrestaurangen som ligger 23 mil bort.
Citera
2013-06-06, 17:41
Medlem
neqers avatar
Dog i bilolycka innan avsnittet sändes

Citat:
Sten Danielssons flickvän avled hastigt dagen innan deras medverkan i ”Kniven mot strupen” skulle sändas.
I kväll trotsar han sorgen – och låter programmet visas.
– Det är en hyllning till Klara, säger han till Nöjesbladet.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article16910632.ab
Citera
2013-06-06, 21:18
Medlem
Ledarens avatar
Kanske har tagits upp innan men tror ni att rummen som Alexander oftast går in i efter att ha skällt ut folk faktiskt leder någonstans? Kan tänka mig att många rum bara är ett rum och där står han och väntar tills inslaget är färdigfilmat sedan går han ut igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in