2013-06-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Svårt att se vad det är, är det en presenning (med något turkost tryck), eller ett segel, eller vad?

Den vita väven ser ut som typ odlingsväv och plasten ser ut som åldersbeständig byggplast eller liknande.
Citera
2013-06-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
LÄNKTEXT

LÄNKTEXT

Bilder från skjutfältet. Brostugan med uppbrutet fönster på bakre gaveln och nå grejsimojs på golvet av en gammal boda/lada.

Vet du vad som förvaras i brostugan?
Citera
2013-06-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tack då förstår jag.

Hoppas verkligen att polisen kollat detta, ser otäckt skumt ut.

fast det ser väl inte precis ut som blod? ser mer ut som en färgfläck eller nåt som färgat av sig på materialet?
Citera
2013-06-06, 20:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttochbajs
pratar du om första eller andra häktningsförhandligen?

Den andra.

Men ser nu att du hade skrivit efter den första. Missade nog det för att du skrev med stora bokstäver.
Citera
2013-06-06, 20:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Vet du vad som förvaras i brostugan?

Jag var aldrig in. Såg när jag gick runt huset att fönsterluckan på baksidan saknade hänglås. I stället var det en grov och hård elkabel formad som en märla. Sen när jag fick upp luckan så kunde jag pilla upp fönstret eftersom det inte var reglat med hakarna på insidan.

Det jag såg när jag tittade in var brädväggar och brädgolv och en del stapelbara trästolar som stod vid fönstret.

När jag googlade på Brostugan senare, fick jag träff på att fågelintresserade brukade mata fåglar i närheten vintertid, samt att fågelskådare gjort vissa observationer av fåglar i närheten av stugan. Stugan var rätt nymålad och fin med en skylt på framsidan där det stod just Brostugan.

Jag var inte klädd för några skogsäventyr den dagen, men alldeles nedanför stugan är det en liten tjärn/surpöl som är 50x25 meter cirka, som gav mig lite fundersamma vibbar.
Citera
2013-06-06, 20:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Mina tankar kring KJ:s mest troliga fortsatta "ljugande" handlar inte om aspergers eller så. Jag är helt säker på att dessa kan ljuga.
KJ verkar ha varit mer eller mindre besatt av "det militära livet". Att ha blivit nekad militärtjänstgöring blir självfallet en stor besvikelse för en människa som misslyckades även i skolan. (Nederlag nummer två).
Jag tror det hela handlar om en lång kedja av misslyckanden och att inte bli accepterad. Till slut sker ytterligare en sak som får KJ:s huvud att börja brinna. (Läs: inte ens detta duger jag till..)

På de bilder vi sett gällande KJ:s krigande och KLÄDER verkar han gilla brittiska armén och mest sannolikt S.A.S (Special Air Service) vilket är ett brittiskt specialförband.
Jag är övertygad att denne KJ sett och läst mängder om detta förband.
Filmerna "Bravo two zero" och "The one that got away" handlar om det första gulfkriget 1991.
Där blev 3-4 S.A.S soldater gripna och satta i fängelse samt förhörda under grymma förhållanden.
Soldaterna ljög, höll tyst och gjorde allt för att inte avslöja sig själva.

Jag tror KJ är såpass inne i sin roll som "soldat", eller rättare sagt, HUR SKULLE EN ELITSOLDAT AGERA under förhör...

Som sagt tror jag att en kedja av misslyckande efter misslyckande efter misslyckande lett fram till en mental härdsmälta vad det beträffar KJ...

Jag tror KJ förlorat eller aldrig haft någon empatisk förmåga, det är en slutsats jag drar mot bakgrund av uppgiften att han plågat djur sedan barnsben och kanske i någon experimentellt syfte avlivat sin hund för några år sedan. Tesen; mycket vill ha mer säger mig att KJ inte nöjde sig med detta och att han fantiserat om det ultimata dödandet: Att avliva en människa på ett utstuderat grymt sätt, höra ångestskrik och slutligen släcka ett liv. Samt komma undan med detta. Sedan hans och VB:s "förhållande" tagit slut var det här scenariot det enda användningsområde Vatchareeya dög till. Bara för KJ att ha tålamod och avvakta rätt tillfälle, vilket kan ha varit i samband med soft air gun-spelen. Vad som hände VB emanerar inte från psykisk sjukdom, utan från egna tillkortakommanden och ondska. Men jag är långt ifrån säker på att KJ är ensam om det här och att det bland annat är av den anledningen han envist nekar och leder in samtalen med advokat Forssberg på sitt specialområde som är det mesta som handlar om det militära. Ett område han vid mönstringen ansågs inte passa för men som han med alla medel försöker kompensera genom krigslekar, kanske tillsammans med andra i samma problemsituation som han själv.
Citera
2013-06-06, 21:01
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
fast det ser väl inte precis ut som blod? ser mer ut som en färgfläck eller nåt som färgat av sig på materialet?

Eftersom det saknas tak och hade regnat rätt rejält i 2-3 dagar mellan den 4/5 tills jag var där, så tror jag nog de mesta av blodet hade sköljts bort om det nu hade skett något där. Korpar och andra djur hade nog i så fall tagit med sig lite mer fasta bitar i så fall.

Någonting var iaf inrullat i det vita. Det jag såg var att det var inlindat både byggplast och svart plast i och under det vita.

Antagligen var det inte styckningsplatsen, men det var nästan så här jag tänkte det kunde se ut på en sådan plats. Som sagt 7-8 meter från den lilla skogsbilvägen som i sin tur inte leder till någon annan väg. Dessutom var vägen max 2 meter bred. 8 meter från golvet är det en liten bäck där gm kunde ha tvättat av sig. En liten avstickare mitt emot den nerrivna lilla byggnaden där gm kunde ställt bilen och vid behov haft lysena på. Ett träunderlag är nog bra om man ska stycka så man inte får oskärpa på verktygen. Ingen insyn och Sävastmasten tar ev signaler.
Citera
2013-06-06, 21:05
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Eftersom det saknas tak och hade regnat rätt rejält i 2-3 dagar mellan den 4/5 tills jag var där, så tror jag nog de mesta av blodet hade sköljts bort om det nu hade skett något där. Korpar och andra djur hade nog i så fall tagit med sig lite mer fasta bitar i så fall.

Någonting var iaf inrullat i det vita. Det jag såg var att det var inlindat både byggplast och svart plast i och under det vita.

Antagligen var det inte styckningsplatsen, men det var nästan så här jag tänkte det kunde se ut på en sådan plats. Som sagt 7-8 meter från den lilla skogsbilvägen som i sin tur inte leder till någon annan väg. Dessutom var vägen max 2 meter bred. 8 meter från golvet är det en liten bäck där gm kunde ha tvättat av sig. En liten avstickare mitt emot den nerrivna lilla byggnaden där gm kunde ställt bilen och vid behov haft lysena på. Ett träunderlag är nog bra om man ska stycka så man inte får oskärpa på verktygen. Ingen insyn och Sävastmasten tar ev signaler.

Frågan är om Polisen följde upp ditt tips?
Citera
2013-06-06, 21:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Märk väl att den 20:e maj hittades de första kroppsdelarna. Den 22:e maj hittades fler kroppsdelar. Den 23:e maj anhölls den misstänkte. Det snabba anhållandet tyder på att man har mer mot honom än det funna blodet som kungjordes den 1 juni.

Helt säkert samlar man på sig bevis så det räcker för en fällande dom, och självfallet kan det finnas andra som hålls under uppsikt som misstänkt delaktiga i detta. Åklagarna avvaktar, men när tiden är mogen så är den mogen. Vilket kan dröja.
Citera
2013-06-06, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Frågan är om Polisen följde upp ditt tips?
Det kanske var för lerigt där?
Citera
2013-06-06, 21:18
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kanske var för lerigt där?

När jag var där var det inga problem att köra efter vägen, men hur det var den4-5/5 vet jag ej. Kan ha varit lite lurigt kanske.
Citera
2013-06-06, 21:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornyflakes
Tack, men jag glömde skriva att jag bara har en iPhone att tillgå...

Fungerar inte i min iPhone heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in