2013-06-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Allt som inte strider mot europakonvention om de mänskliga rättigheterna, svensk lag och författning i övrigt är tillåtet, så ja, det är självklart tillåtet att konfrontera honom med bilder på mordoffret i såväl levande som styckat skick. Sen är frågan om förhörsledarna anser att det gagnar utredningen eller inte, det är kanske mer tveksamt. Beror nog på vilket skick KJ är i, och det är nog inte det bästa enligt vad som framkommit. Jag tror snarare att förhörsledarna försöker bygga upp ett förtroende och en kontakt med KJ för att få honom lite lugnare och mer avslappnad. Det går sannolikt lättare att få fram information på det sättet än att pressa honom med bilder på styckade kroppsdelar.
Det finns väl ingen mening med att "pina " KJ till att erkänna något som han aldrig gjort.
Det måste sedan bevisas att han gjort vad han påstått också, när det gäller ett sådant här grovt brott.
Han måste vid ett erkännande peka ut brottsplatsen och hur han gått till väga för att utföra mordet, finns det ingen brottsplats och han vet inte hur han gått tillväga blir det ett meningslöst erkännande.

Jag anser att om han varit gärningsmannen KJ hade han erkänt för länge sedan, det borde inses hans psyke är inte så starkt att han kunnat neka till sådant han gjort.
Citera
2013-06-06, 16:38
Medlem
Mouchinos avatar
Finns tur med nu så kanske MPS hittar nåt mer intressant ang VB, då de nu ger sig ut igen för att leta efter den äldre mannen som försvunnit från Sunderby sjukhus. Hoppas!
Citera
2013-06-06, 16:45
Medlem
I Helgen ska jag ut o härja i bodens skogar för att söka ev mordplats.

Några tips på vart man ska koncentrera sig ?

Känner inte till militäranläggningarna så väl, så lite tips
vore tacksamt..

Nån snackade tidigare om nå vittne (man) med hund kring andra sidan om älven ?? Sett en liten mörk bil.. Någon som tänkte på den svarta lilla bilen som blev eldad nu på morgonen i Luleå, lulsundet.
Lite ombehagligt med tanke på gårdagens samtal här på tråden om detta manliga vittne som sett en liten mörk bil och att polisen borde kolla upp det..

Hm
Citera
2013-06-06, 16:51
Medlem
ME077s avatar
Ville bara nämna att artikeln om döda kvinnan i vattnet är uppdaterad. Står att polisen betraktar det som en olycka. Hur de nu redan vet det.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7695995
Citera
2013-06-06, 16:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ber er vänligen, men bestämt, att sluta diskutera andra användares trovärdighet och att ni slutar chatta. Ha en fin nationaldag!

//Moderator
Citera
2013-06-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det var ett jävla tjat om detta. Som lajlaj skrev hade även Mangs enligt uppgift AS och inte fan erkände han. Det där är bara ogrundade gissningar, inte fakta.

Enligt psykolog har inte Mangs AS
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mangs-psykolog-vittnade_7293579.svd

Huruvida KJ har AS eller ej vet jag inte, men det har yppats i tråden ett antal gånger. Det får vi veta tids nog. Jag tycker bara att han borde vara knäckt vid det här laget. Att han borde ha erkänt om han är skyldig. Att man borde ha hittat så mycket bevis att han inte kan neka. Om det är KJ som är skyldig borde det redan vid det här laget ha varit löst. Man borde ha hittat så starka bevis vid husrannsakan.
Men det verkar som det just är bevis som fattas om man läser mellan raderna.
Vi vet givetvis inte allt, men det brukar läcka ut på ett eller annat sätt. Jag tror att det de har på honom är tunt.
Jag hoppas att man har rätt GM, men tvivlar.
Citera
2013-06-06, 17:02
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

Känner inte till militäranläggningarna så väl, så lite tips
vore tacksamt..

Nån snackade tidigare om nå vittne (man) med hund kring andra sidan om älven ?? Sett en liten mörk bil.. Någon som tänkte på den svarta lilla bilen som blev eldad nu på morgonen i Luleå, lulsundet.
Lite ombehagligt med tanke på gårdagens samtal här på tråden om detta manliga vittne som sett en liten mörk bil och att polisen borde kolla upp det..

Hm

Finns det fler bilder på bilen? Har sett en, på långt håll. Gav inte så mycket i vare sig storlek eller färg.
Länka gärna!
Citera
2013-06-06, 17:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Enligt psykolog har inte Mangs AS
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ma...de_7293579.svd

Huruvida KJ har AS eller ej vet jag inte, men det har yppats i tråden ett antal gånger. Det får vi veta tids nog. Jag tycker bara att han borde vara knäckt vid det här laget. Att han borde ha erkänt om han är skyldig. Att man borde ha hittat så mycket bevis att han inte kan neka. Om det är KJ som är skyldig borde det redan vid det här laget ha varit löst. Man borde ha hittat så starka bevis vid husrannsakan.
Men det verkar som det just är bevis som fattas om man läser mellan raderna.
Vi vet givetvis inte allt, men det brukar läcka ut på ett eller annat sätt. Jag tror att det de har på honom är tunt.
Jag hoppas att man har rätt GM, men tvivlar.

En mordutredning tar alltid tid, upp till 6-8 månader eller mer, även om man har en person häktad, är inte ovanligt.

Åtal kommer nog tidigast lämnas in i höst.
Citera
2013-06-06, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Finns det fler bilder på bilen? Har sett en, på långt håll. Gav inte så mycket i vare sig storlek eller färg.
Länka gärna!

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6860531
Citera
2013-06-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

Ja, vore intressant om du kollade upp området som nån beskrev tidigare i morse. Mannen eller kvinnan med hund som sett en bil med någon med solglasögon bakom ratten och med något upprätt i passagerarsätet.

Men de mer insatta i bygden vet säkert intressantare ställe att undersöka, men jag tyckte det lät intressant i alla fall.
Citera
2013-06-06, 17:20
Medlem
lilltoes avatar
"Lilla Boden" verkar inte så liten när man söker på orten här på FB. Måste kalla byn High Chaparall efter att ha luskat runt lite. Det händer saker hela tiden på hillbilliy-nivå. Massor av misshandelsärenden, rattfylleri, drogfylleri, våldtäkter, mord, rån, luftvapenskjutningar, smitningar, droger, olovliga körningar, brott mot vapenlagen, olaga hot, gängbråk, knivskärningar..och nu en drunkningsolycka (?) mm. Kanske dags att omförhandla "Lilla Boden"?
Citera
2013-06-06, 17:28
Medlem
Minutvisarens avatar
Utskrift TV3 Efterlyst, 2013-06-05, pastebin.com

Hasse Aro:
Citat:
"I Boden går utredningen om mordet på VB framåt. Den 22-årige man som misstänks har nu omhäktats och den här gången på den högre misstankegraden. Det var efter analys av blodspår som misstankarna mot mannen stärktes."

Inslag med speakerröst:
Citat:
"Den misstänkte 22-åringen blev förra veckan omhäktad för styckmordet på VB. Den här gången häktas han på den högre misstankegraden, på sannolika skäl misstänkt för mord. Att misstankarna mot 22-åringen stärks är ett resultat av ett blodfynd som polisen gjort i den misstänktes bil. ..."
Citat:
"... 22-åringen befinner sig just nu på ett rättspsykiatrisk klinik i Öjebyn där han blev placerad i och med omhäktningen. Där har han fulla restriktioner och får inte ta del av någon media."
(min fetning)

Efterlyst slarvar: 22-åringen blev inte alls placerad på Öjebyn "i och med omhäktningen". Han flyttades dit redan innan häktningsförhandlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in