2013-06-05, 08:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Svårt att få riktigt grepp om detta, polisen påstår själva att de spårade upp honom, andra säger att han gav sig tillkänna på MPS sökning och att de meddelade polisen den 10:e, på den andra sökningen. Dock verkar polisen haft kännedom om honom den 9:e med tanke på att de då även startade en förundersökning om människorov.

Eftersom polisen i dag verkar ha ett flertal saker som binder honom till brottet så hade det väl bara varit en tidsfråga innan han hade ryckts in i utredningen ändå, men det kan förstås ha tagit längre tid.

Jag undrar egentligen hur tät deras relation var och vad som föranledde att hon just denna dag, inför en viktig tenta på måndagen, valde att plugga hos honom.

Det kan ligga någonting mer bakom att de träffades denna dag, i alla fall kan någon av de två haft ett syfte.

Det kan vara en efterhandskonstruktion. Jag tror inte att man ska ta de två sista facebookinläggen för absolut sanning tills det är bevisat, därför att fler än VB har tillgång till VB konton.
Citera
2013-06-05, 08:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
– Vi har bott här omkring nio år. Jag var inte bara hennes mamma, utan hennes syster och hennes vän. Vi pratade om allt. Min dotter är allt för mig. Mördaren dödade inte bara min dotter. Han tog också mitt hjärta. Det känns som jag dog samtidigt som min dotter.

Trodde att hon sov hos kompisen

Lördagen Vat*hareeya Ba*gsuan försvann, den 4 maj,satt hon och modern och tittade på videoklipp på datorn av en släkting i Thailand som nyss fyllt två år. Sedan gick Vat*hareeya Ba*gsuan och delade ut reklam.

– Innan hon gick sa hon att hon ville ha en thailändsk efterrätt. Efter jobbet kom hon hem som vanligt. Sedan skulle hon gå till en kompis och plugga. Hon hade prov på måndagen. Jag trodde att hon skulle komma hem på kvällen, men hon kom aldrig tillbaka.

Mamman berättar att hon ringde till Va*thareeyas mobil vid 21-22-tiden, men telefonen var avstängd. Hon trodde därför att sov över hos kompisen.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleid=7681462

Inte någonstans nämns pappan, var inte han orolig, var inte de oroliga? Pappan nämns inte alls angående den här dagen och kvällen.

De pratade om allt säger hon, då borde hon rimligtvis känna till vem pluggkompisen är, dessutom att VB tänkt sig sova över, om inte annat borde VB berättat för att inte göra sin mamma orolig, de var ju systrar och vänner, inte bara mor och dotter. Och om de hade ett sådant fint förhållande, varför sökte sig VB till den äldre mannen när hon hade problem?

Betyder kanske inget, men värt att notera.

Och här återkommer det magiska klockslaget, varför ringde mamman vid 21-22?

Jag tror inte att VB och KJ umgicks speciellt ofta för då borde grannar och andra nämna att hon ofta varit där eller att de hade sett KJ och VB tillsammans.

Att just klockan 21 nämns tror jag beror på att de flesta personer uppfattar att det är efter 21 det börjar bli sent.

Att styvpappan inte blandar sig i eller går ut i media är skitsmart drag av honom, han hade säkert varit trådens huvudmisstänkte då, finne som han är.
Citera
2013-06-05, 08:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tycker att det låter som att VB skulle komma hem och äta när hon pluggat klart hos kompisen. Då är det naturligt att mamman ringer och undrar om hon ska ha någon mat.

Mamman kan känna till KJ även om hon inte i media nämner honom vid namn.

De var enligt mamman vänner och systrar, inte bara mor och dotter. Låter inte sannolikt att mamman inte skulle känna till vem pluggkompisen är. Om VB säger att hon skall plugga så frågar man väl hos vem, när kommer du hem osv, om inte annat för middagens skull?
Citera
2013-06-05, 08:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det kan vara en efterhandskonstruktion. Jag tror inte att man ska ta de två sista facebookinläggen för absolut sanning tills det är bevisat, därför att fler än VB har tillgång till VB konton.

Efterhandskonstruktion?

Menar du att hon försvann redan på reklamutdelningsrundan eller att mamman lagt in inläggen på FB?

Eller menar du att KJ hämtade redan klockan 15 och att sedan han vid tre tillfällen, på två olika facebookkonton, lägger in tre inlägg?
Citera
2013-06-05, 08:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
De var enligt mamman vänner och systrar, inte bara mor och dotter. Låter inte sannolikt att mamman inte skulle känna till vem pluggkompisen är. Om VB säger att hon skall plugga så frågar man väl hos vem, när kommer du hem osv, om inte annat för middagens skull?

Sannolikt att hon kände till, men väljer att inte säga något, är det inte märkligt?

Thailändska mammor är inga curlingmorsor, dessutom så kan hon svarat hos en klasskompis utan att vidare specificera detta.
Citera
2013-06-05, 08:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag tror inte att VB och KJ umgicks speciellt ofta för då borde grannar och andra nämna att hon ofta varit där eller att de hade sett KJ och VB tillsammans.

Att just klockan 21 nämns tror jag beror på att de flesta personer uppfattar att det är efter 21 det börjar bli sent.

Att styvpappan inte blandar sig i eller går ut i media är skitsmart drag av honom, han hade säkert varit trådens huvudmisstänkte då, finne som han är.

Jag förstår också det om pappan, men vill bara markera att ingenting vad jag minns tyder på att pappan var hemma.

Vi har vridit och vänt på det mesta, dock inte någonting om vad som kan ha hänt i VB bostad. Vad säger att inte KJ och mamman haft något prassel tillsammans? Det framgår klart och tydligt att mamman inte kände till att VB skulle till KJ, och om hon nu vet att VB hämtades(har inte mamman bekräftat det?) så bör hon också känt till vem som hämtade henne?

Kanske inget konstigt, men vi kan ju lika bra reda ut det här också.
Citera
2013-06-05, 08:37
Bannlyst
Citat:

Jo, men vi vet inte hur mycket mamman vet om KJ. Det är väl helt normalt att hon inte säger hans namn till media. Det skulle nog inte så många göra. Nu ska man inte dra alla över en kam, men de thailändare jag känner äter middag väldigt sent. När mamman ringde var kanske maten klar.
Citera
2013-06-05, 08:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Efterhandskonstruktion?

Menar du att hon försvann redan på reklamutdelningsrundan eller att mamman lagt in inläggen på FB?

Eller menar du att KJ hämtade redan klockan 15 och att sedan han vid tre tillfällen, på två olika facebookkonton, lägger in tre inlägg?

Jag menar inte att det gått till så, men vi kan ju faktiskt inte veta. Finns det något som styrker att det inte är mamman som gjort inläggen på facebook?
Citera
2013-06-05, 08:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag menar inte att det gått till så, men vi kan ju faktiskt inte veta. Finns det något som styrker att det inte är mamman som gjort inläggen på facebook?

Nej, tekniskt sett går det ju inte att bevisa vem som satt vid datorn när inläggen gjordes.
Citera
2013-06-05, 08:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jo, men vi vet inte hur mycket mamman vet om KJ. Det är väl helt normalt att hon inte säger hans namn till media. Det skulle nog inte så många göra. Nu ska man inte dra alla över en kam, men de thailändare jag känner äter middag väldigt sent. När mamman ringde var kanske maten klar.

Men det är inte helt normalt att hon inte berättar namnet för polisen. Dock kan hon ha gjort det, och det förklarar att polisen hittade honom. Stämmer det med vad som diskuterats angående när polisen fick tag på KJ?
Citera
2013-06-05, 08:41
Bannlyst
Citat:
Sannolikt att hon kände till, men väljer att inte säga något, är det inte märkligt?

Thailändska mammor är inga curlingmorsor, dessutom så kan hon svarat hos en klasskompis utan att vidare specificera detta.

Varför är det märkligt? Skulle du ha gått ut med namn i media? Mamman kan ha namngett KJ för polisen. De går inte heller ut med namn i tidningarna. Det finns väl en anledning att de hörde honom redan den 8 maj.
Citera
2013-06-05, 08:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej, tekniskt sett går det ju inte att bevisa vem som satt vid datorn när inläggen gjordes.

Precis, och då är det en lika öppen fråga som det mesta i den här tråden tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in