Citat:
Ursprungligen postat av
Cosmo.Kramer
Jag tycker det absolut finns en brist på disciplin hos svenska barn. Ignen respekt visar. Föräldrarna låter de drälla runt, sätter inte några gränser osv. Jag kommer själv från Finland ursprungligen och jag märkte det här väldigt tydligt när jag flyttade till Sverige och började skolan där.
Var fan får du hjärntvättning ifrån? Om jag skulle sätta gränser och ramar för mitt barn? Visst skulle jag möjligtvis lära de vis moral som t.ex. gyllene regeln och hur man behandlar med respekt osv. Allmänt hyffs. Men du kan väl inte vara så korkad att du tror att det är hjärntvätt om man vill att ens ungar inte ser på vad som helst? Finns mycket sjukt. Samma sak var man går in på nätet, skulle nog inte tolerera sidor som 4chan om jag fick barn pga. allt sjukt där som barn inte är mogna för. Svära bör också vara förbjudet, om inte situationen kräver det. Man bör ha ett korrekt och bra språk men inget som jag skulle gå till överdrift med. Sex skulle jag tillåta, men att droger och alkohol skulle absolut vara förbjudet tills de blir vuxna och jag har ingen kontroll över dem längre.
Så varför tror du att jag vill hjärntvätta?
Här är ett bra program som visar varför svenskar är värdelösa i skolan ingen disciplin och respekt
http://www.youtube.com/watch?v=6nFZ6AT199I
Ber om ursäkt för rörigt inlägg skriver från telefonen...
Barnen är också människor, när dem väl är tillräckligt smarta för att göra olika saker så tror jag också att dem kan hantera det. (Det får du fan ta med en nypa salt, jag menar inte att dem ska skjuta heroin bara för att dem vet hur man hanterar en spruta.)
Frihet till alla! Föräldrar ska inte sätta allt för mycket regler, speciellt inte till en tonåring.
Jag ser det som att hjärntvätta en unge när man säger att det är förbjudet att göra si och så. Du kan ju alltid fråga dem, eller be dem göra saker. Men att förbjuda en unge till att se på en skräck film även fast han vill är inte så smidigt imo.
Låt ungen lära sig, vill han se den filmen får han väl göra det. Han kommer ju inte direkt att dö utav det.
Jag vet en familj som brukade lägga sina barn vid 9 tiden, innan det fick barnen äta gröt och mackor. Sen när dem sov så tog föräldrarna fram en flaska vin och tacos. Sen satt dem och kollade på action filmer och hade det trevligt.
Jag ser det som helt absurt. Ser det lite framför mig när en förälder bestämmer lite för mycket över sina barn.
Får ta att tillägga att detta inte kommer påverka ungens disciplin. Disciplin får dem om du sätter gränser, inte förbjuder saker. Antingen så är du ute och cyklar när det gäller skillnaden mellan gränser och regler, eller så är vi på samma sida.