Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Med ditt skruvade sinne för logik kan VB-fallet landa var som helst och gärningsmannen vara vem som helst - med mitt kan det inte det. KJ är ensam eller tillsammans med någon/några andra skyldig till att Vatchareeya Bangsuan inte längre finns i livet, allt annat vore en sensation av Olympiska dimensioner. Minst.
Om VB:s gärningsman skall ringas in som jag ser det, bör hennes vänner förhöras, som kan lämna uppgifter om vilka män som hon kan ha haft förhållande med.
Hon borde haft någon väninna som hon kunde anförtro sig till om sina privata problem, som många i den åldern kan ha med sina pojkvänner.
Jag anser den här KJ är sannolikt inte den enda personen som hon besökt och känt.
Efter moderns agerande fick jag uppfattningen att VB hade övernattat tidigare hos andra personer.
Det anser jag var orsaken att hon tog det inte så allvarligt att hon inte kom hem på kvällen.
Att styckmordet på VB är ett svartsjukedrama, anser jag det finns ingen tvekan om.
Jag personligen gör den bedömningen att gärningsmannen kommer från annat land, där de har en annan kvinnosyn än här i Sverige.
I vissa länder om kvinnan önskar bryta upp från ett för henne vidrigt förhållande, kan mannen ta syra och slänga i ansiktet på kvinnan för att vanställa henne.
Sedan kan mannen gå straffri också efter ett sådant dåd.
Nu finns problem vid vittnesförhör som jag ser det och det är att namnet måste uppges på den som vittnar och det kommer med i förundersökningen som är offentlig.
Det här gör att många vågar inte vittna, som kanske har värdefull information att komma med.
Jag anser vittnen borde kunna få vara anonyma, om polisen har namnen på personen är en annan sak, men de skall inte vara offentliga.