2013-06-06, 12:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
hmm, jo det lär de ha...om de med all säkerhet först identifierat henne, och sen hittar några veckor senare :-). Nej, sannolikheten är inte hög.

Gör de inte alltid upplivningsförsök, typ om man inte ser att hela kroppen är förruttnad?

Skulle tippa på att hon legat i vattnet sedan 2-3-tiden...och att det är en som tagit studenten.
Nja, min erfarenhet är att de vanligtvis tar deffen och kollar om det finns några livstecken via den. Om inte kan de möjligen köra lite gammal hederlig HLR, men knappast om kroppstemperaturen är typ 25 grader. Rimligtvis har hon inte legat i särskilt länge om upplivningsförsök skett av utbildad vårdpersonal.
Citera
2013-06-06, 12:14
Medlem
dragonessa666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Undrar vem hon är, kan det av en slump vara en kompis eller klasskamrat till VB?
Det är säkert inte i anknytning till VB men klart att man reagerar lite det är så nära inpå och dessutom i samma område.
Citera
2013-06-06, 12:19
Medlem
Är det nån mer än jag som tror att dom har fel snubbe häktad??
Citera
2013-06-06, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fimpen-68

Varför tror du det?
Citera
2013-06-06, 12:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Ja, ett par till i tråden är väl inne på det och ytterligare några reserverar sig för det, men de flesta anser väl överlag, när man ser till vad de skriver, att mycket talar för KJ.
Citera
2013-06-06, 12:23
Medlem
Lagro

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Med ditt skruvade sinne för logik kan VB-fallet landa var som helst och gärningsmannen vara vem som helst - med mitt kan det inte det. KJ är ensam eller tillsammans med någon/några andra skyldig till att Vatchareeya Bangsuan inte längre finns i livet, allt annat vore en sensation av Olympiska dimensioner. Minst.
Om VB:s gärningsman skall ringas in som jag ser det, bör hennes vänner förhöras, som kan lämna uppgifter om vilka män som hon kan ha haft förhållande med.

Hon borde haft någon väninna som hon kunde anförtro sig till om sina privata problem, som många i den åldern kan ha med sina pojkvänner.

Jag anser den här KJ är sannolikt inte den enda personen som hon besökt och känt.

Efter moderns agerande fick jag uppfattningen att VB hade övernattat tidigare hos andra personer.
Det anser jag var orsaken att hon tog det inte så allvarligt att hon inte kom hem på kvällen.

Att styckmordet på VB är ett svartsjukedrama, anser jag det finns ingen tvekan om.
Jag personligen gör den bedömningen att gärningsmannen kommer från annat land, där de har en annan kvinnosyn än här i Sverige.

I vissa länder om kvinnan önskar bryta upp från ett för henne vidrigt förhållande, kan mannen ta syra och slänga i ansiktet på kvinnan för att vanställa henne.
Sedan kan mannen gå straffri också efter ett sådant dåd.

Nu finns problem vid vittnesförhör som jag ser det och det är att namnet måste uppges på den som vittnar och det kommer med i förundersökningen som är offentlig.

Det här gör att många vågar inte vittna, som kanske har värdefull information att komma med.
Jag anser vittnen borde kunna få vara anonyma, om polisen har namnen på personen är en annan sak, men de skall inte vara offentliga.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-06 kl. 12:44. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-06, 12:25
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det är väl självklart att KJ måste kontrolleras upp och det har gjorts husrannsakan i bostaden och bilen, därför KJ och VB hade något förhållande, eftersom det var VB som besökte honom och efter besöket hos KJ finns inga uppgifter om VB tills hon hittas mördad.
Eftersom det togs misstänkta saker som behöver testas och sådant tar tid att få svar på, därför måste det ses till att han hålls häktad KJ, därför åklagarna menade han kan fördärva bevis, nu höjdes graden för att göra omhäktning, som var väntat enligt KJ:s advokat.
De har hittat en blodfläck som skall komma från VB men något annat finns inte, som skulle kunna förklara att han har med styckmordet på VB att göra.
Nu har det inte getts någon förklaring om blodfläcken kommer från någon rispa och inte heller var den hittats, eller om det rör sig om en större blodpöl.

Men kan du inte bara sluta att dra idiotiska slutsatser helt utan logik?
Du vet inte vad som finns, du har ingen aning om dom hittat VBs finger under hans säng eller en halvmeter av hennes hår i stugan!!!
De har inte gått ut med vad dom har och inte så du kan omöjligen påstå att det inte finns något som skulle kunna förklara att han har med mordet att göra.
Citera
2013-06-06, 12:28
Medlem
Citat:
Jag är helt övertygad om att det är fel snubbe som är häktad och misstänkt.
Citera
2013-06-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Men kan du inte bara sluta att dra idiotiska slutsatser helt utan logik?
Du vet inte vad som finns, du har ingen aning om dom hittat VBs finger under hans säng eller en halvmeter av hennes hår i stugan!!!
De har inte gått ut med vad dom har och inte så du kan omöjligen påstå att det inte finns något som skulle kunna förklara att han har med mordet att göra.
Om de skulle haft något skarpare att komma med skulle de sannolikt kommit med det, men det fanns ingenting annat.
Sedan har de sannolikt skickat in en massa bråte för att testa, men det är en annan sak vad som kommer ut av det.
Citera
2013-06-06, 12:33
Medlem
Citat:
Om VB:s gärningsman skall ringas in som jag ser det, bör hennes vänner förhöras, som kan lämna uppgifter om vilka män som hon kan ha haft förhållande med.

Hon borde haft någon väninna som hon kunde anförtro sig till om sina privata problem, som många i den åldern kan ha med sina pojkvänner.

Jag anser den här KJ är sannolikt inte den enda personen som hon besökt och känt.

Efter moderns agerande fick jag uppfattningen att VB hade övernattat tidigare hos andra personer.
Det anser jag var orsaken att hon tog det inte så allvarligt att hon inte kom hem på kvällen.

Att styckmordet på VB är ett svartsjukedrama, anser jag det finns ingen tvekan om.
Jag personligen gör den bedömningen att gärningsmannen kommer från annat land, där de har en annan kvinnosyn än här i Sverige.

I vissa länder om kvinnan önskar bryta upp från ett för henne vidrigt förhållande, kan mannen ta syra och slänga i ansiktet på kvinnan för att vanställa henne.
Sedan kan mannen gå straffri också efter ett sådant dåd också.

Nu finns problem vid vittnesförhör som jag ser det och det är att namnet måste uppges på den som vittnar och det kommer med i förundersökningen som är offentlig.

Det här gör att många vågar inte vittna, som kanske har värdefull information att komma med.
Jag anser vittnen borde kunna få vara anonyma, om polisen har namnen på personen är en annan sak, men de skall inte vara offentliga.
Japp,då är vi ju 2 då,som tror att de e fel snubbe som sitter där Har snuten kollat upp "kompisarna"? O styvpappan?
Citera
2013-06-06, 12:41
Bannlyst
Citat:
Om de skulle haft något skarpare att komma med skulle de sannolikt kommit med det, men det fanns ingenting annat.
Sedan har de sannolikt skickat in en massa bråte för att testa, men det är en annan sak vad som kommer ut av det.

Tycker du inte att offrets blod i den misstänktes bil är skarpt nog? Det räckte i alla fall till häktning på sannolika skäl. Och tids nog får vi säkert veta vad mer polisen funnit. De har inte precis någon skyldighet att gå ut med vilka bevis de hittar just nu.
Citera
2013-06-06, 12:44
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:

Men allvarligt, tror du att de släpper allt de har till media och allmänhet? Har du sett något annat fall där de gjort det i detta skede? Fattar du inte att det skulle kunna förstöra för utredningen?
Ja men precis, du vet inte ens vad de skickat till SKL och vad de gett för resultat, så då kan du väl inte heller påstå att de inte har något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in