2013-06-06, 10:52
Medlem
SituationStockholms avatar
En till kropp har hittas nu död i Boden . Men denna gång så är det nog inte mord ?
Citera
2013-06-06, 10:52
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nu får vi nåt nytt att spekulera i haha

Hm. Jag gissar att hon snabbt identifieras ändå. Anhöriga borde väl anmäla henne saknad idag, alternativt att de läser tidningen idag... Fylla eller självmord kanske ligger närmast till hands just nu.

Polisen fattar nog att de för allmänhetens skull snabbt måste gå ut i media om de inte misstänker brott (t ex fått indikationer på självmord)...
Senast redigerad av ME077 2013-06-06 kl. 11:06.
Citera
2013-06-06, 10:54
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Student kan det vara, som trilla i vattnet på fyllan, tragiskt.

Räddningspersonalen gör nog inga upplivningsförsök på personer som uppenbart är bortom all räddning. Att ha legat död i vattnet i 4-5 timmar borde redan på den tiden ha inneburit likstelhet och likfläckar/hudförändringar.
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja det låter väl som det mest sannolika. Det var nog mycket ungdomar ute i går och det brukar vara en hel del folk där nere vid vattnet. Tragiskt

Ja, det kan vara en ung och full nybliven student. Och det finns väl ingen anledning just nu att sätta drunkningen i samband med mordet på VB. Men visst känns det olustigt.

97 personer dog 2012 av drunkning enligt Svenska Livräddningssällskapet. Flest drunknar under perioden maj-sept. Juni 2012 var en kall månad och endast 6 personer drunknade, men 2011 drunknade 13 personer och året innan 14. 87 procent av de som drunknar är män. Statistiskt kan man säga att det kan vara 1,7 kvinnor på 13 drunkningsolyckor. Det vill säga att om juni 2013 blir en varm månad är det inte otänkbart att upp emot två flickor/kvinnor skulle kunna drunkna.
Citera
2013-06-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Mycket död i Boden just nu. En rasist som blivit mördare månne?
Nu får ni svårt att skylla hennes död på att KJ är gärningsmannen.
Citera
2013-06-06, 10:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har hört, tror det var tekniker i något kriminolog-program, att man kan tidsbestämma blod som inte har torkat helt, är det korrekt?
Man kan titta på olika typer av aminosyrahydrolys, men det kräver en del material, resultatet beror av temperaturen och den kemiska miljön, och det ska till ganska stora mängder blod för att det inte ska torka rätt snabbt i de flesta situationer. Jag vet inte om man försöker göra det på SKL.
Citera
2013-06-06, 10:59
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hm. Jag gissar att hon snabbt identifieras ändå. Anhöriga borde väl anmäla henne saknad idag, alternativt att de läser tidningen idag... Fylla eller självmord kanske ligger närmast till hands just nu.

Ja det tror jag också. Vi får nog snart veta
Citera
2013-06-06, 11:00
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Kristennazistsadist? Stadsplanerarsadist? Arkitektrasistsadist? En sadist, en finne och en Bellman?

Offren är knappast kopplade till varandra genom samma GM. Det får vi verkligen hoppas.
Citera
2013-06-06, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja det tror jag också. Vi får nog snart veta

Enligt Nsd avled kvinnan på sjukhuset. Så tydligen var hon vid liv när hon drogs upp ur vattnet. Låter som olycka eller självmord.
Citera
2013-06-06, 11:04
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Enligt Nsd avled kvinnan på sjukhuset. Så tydligen var hon vid liv när hon drogs upp ur vattnet. Låter som olycka eller självmord.

Nja det verkar som de uttryckt sig felaktigt. Dödförklarades på sjukhus, men verkar ha varit död ett par timmar enl annan media.
Citera
2013-06-06, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nja det verkar som de uttryckt sig felaktigt. Dödförklarades på sjukhus, men verkar ha varit död ett par timmar enl annan media.

Jag kopierar från rubriken:

Boden. En kvinna hittades livlös i vattnet i Boden. Hon avled senare på sjukhus

http://www.nsd.se/nyheter/
Citera
2013-06-06, 11:09
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag kopierar från rubriken:

Boden. En kvinna hittades livlös i vattnet i Boden. Hon avled senare på sjukhus

http://www.nsd.se/nyheter/

Hoppas tidningarna snabbt går ut med tydligare information.

Kan gissa att utländska kvinnor i Boden kommer att känna viss oro innan detta är uppklarat. Står att polisen utreder dödsfallet, tror inte de vågar slarva med utredningen...
Senast redigerad av ME077 2013-06-06 kl. 11:17.
Citera
2013-06-06, 11:11
Bannlyst
Är det VB:s mor de funnit i vattnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här