2013-06-05, 23:52
Medlem
boilingveinss avatar
Jag anvnder tjack frn och till. Har frskt begrnsa mig till oralt intag fr det tenderar till att ge en jmnare och mer frutsgbar effekt, men jag har jvligt svrt att motst att snorta ibland - det r bara s jvla sknt ... har hnt att jag gtt in p toaletten p jobbet och lagt upp en fin lina p handfatet.. bara synen fr kuken att st givakt!! Blir kt bara av att se skiten..

Men tillbaka till min frga - hur mycket/ofta kan man snorta innan man brjar knna av det och fr skador i nsan? Inte vrt att frstra nsan helt.. vad r grnsen fr att nsan ska hinna lka eventuella skador? En lina i om dan, en om veckan, en i mnaden?

Kram p er alla!
Citera
2013-06-05, 23:57
Medlem
LightClouds avatar
Enligt egen erfarenhet r det som skadar nsan att kra mycket under en kortare tid. Exempelvis att dra ett gram under loppet av ngra timmar.

Att dra i sig mindre doser ngon gng per dygn skadar inte nsan s mycket enligt mitt tycke s lnge du skljer med vatten, snyter dig och eventuellt smrjer nsan med hudkrm eller vaselin mellan gngerna.

Dock handlar det mycket om vad fr substans det r ocks. Vissa frter betydligt mer n andra.
Citera
2013-06-06, 00:00
Medlem
Denoms avatar
Beror p hur stora linor du tar, hur potenta varor du har, vad det r bankat med och massa ytterligare variabler. Amfetamin r relativt okej att snorta i perioder jmfrt med mephedrone eller kokain som mycket snabbare kommer frta p dina slemhinnor.
Citera
2013-06-06, 00:02
Medlem
boilingveinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Att dra i sig mindre doser ngon gng per dygn skadar inte nsan s mycket enligt mitt tycke s lnge du skljer med vatten
Vad menar du med sklja med vatten? Typ nsskljning som denna?

http://www.swenurse.se/Sektioner-och.../Nasskoljning/

Verkar avancerat...
Citera
2013-06-06, 00:06
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilingveins
Vad menar du med sklja med vatten? Typ nsskljning som denna?

http://www.swenurse.se/Sektioner-och.../Nasskoljning/

Verkar avancerat...

Anvnd exempelvis en pump frn Revaxr, fyll med ljummet vatten och spruta frsiktigt upp i nsan samtidigt som du drar ett vldigt ltt andetag s att vattnet kommer upp i nsan. Drefter kan du snyta ut det igen.

Jag brukar gra s om jag vill rensa nsan. Alternativt sprutar jag upp frbannat mycket nsspray i nsan och sedan snyter mig som om det vore en tvlingsgren i OS.

Det knns som att det drar ut lite skit ur nsan tminstone!
Citera
2013-06-06, 00:13
Medlem
boilingveinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Anvnd exempelvis en pump frn Revaxr, fyll med ljummet vatten och spruta frsiktigt upp i nsan samtidigt som du drar ett vldigt ltt andetag s att vattnet kommer upp i nsan. Drefter kan du snyta ut det igen.

Jag brukar gra s om jag vill rensa nsan. Alternativt sprutar jag upp frbannat mycket nsspray i nsan och sedan snyter mig som om det vore en tvlingsgren i OS.

Det knns som att det drar ut lite skit ur nsan tminstone!

Tack fr tipset. Men hur ofta gr du det? Varje gng du dragit en lina.. och i s fall hur nra inp.. gr man det fr nra borde det ju frta effekten lite?
Citera
2013-06-06, 00:18
Medlem
Det r mest kokain som ger nsskador pgrund utav att kokain ofta bankas med cellgiftet levamisol som kan ge vvnadsdd (ven p andra kroppsdelar som inte kommer i kontakt med kokainet direkt, som huden p armarna) efter lngvarigt bruk, vriga droger som inte bankas med det (som tjack) skadar inte nsan alls i samma utstrckning (om ens?).
Citera
2013-06-06, 00:23
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilingveins
Tack fr tipset. Men hur ofta gr du det? Varje gng du dragit en lina.. och i s fall hur nra inp.. gr man det fr nra borde det ju frta effekten lite?

Att sklja nsan brukar jag gra dagen efter, i synnerhet om jag har snorat mycket pulver. Annars snyter jag mig bara vanligt och smrjer nsan lite med vaselin/hudkrm om nsan knns torr och jvlig.
Citera
2013-06-06, 06:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Det r mest kokain som ger nsskador pgrund utav att kokain ofta bankas med cellgiftet levamisol som kan ge vvnadsdd (ven p andra kroppsdelar som inte kommer i kontakt med kokainet direkt, som huden p armarna) efter lngvarigt bruk, vriga droger som inte bankas med det (som tjack) skadar inte nsan alls i samma utstrckning (om ens?).

Kokain i sig r dessutom frtande p en helt annan niv n vad amfetamin r.
Citera
2013-06-06, 14:17
Medlem
Sjalvastefans avatar
Jag brukar anvnda mig av en koksaltlsning i en nssprayflaska innan jag snortar, dels fr att bli av med allt snor som pulvret kan fastna i nr man ska snorta men ocks fr att saltlsningen vidgar blodkrlen istllet fr vanlig nsspray som drar ihop dom. Om blodkrlen vidgas och blodcirkulationen kar i slemhinnorna s borde slemhinnorna kunna ta upp mer av drogen. Man kan blanda ut pulvret med dextropur d brukar det knnas lite mildare fr nsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in