Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Efter MOP gick Olof Frånstedts förre chef, Carl Persson, ut i pressen förklarade att det inte varit svårt att få Olof Palmes att acceptera livvaktsskydd. För övrigt ett av få tillfällen när Persson var enig med Hans Holmer.
Frågan är då vad OF sysslar med.Är han felinformerad eller vill han dölja något,spä på något i försvar gentemot säk.?..Nu känner jag inte OF,men var han en spelare eller en tjänsteman som följde reglementet?
Donald Forsberg(Barbro) var ju i kontakt med honom för råd då OF sitter i Malaysia,om vad DF grupp var med om denna kväll,spelar det roll?
Jag hakar upp mig på livvaktsskyddet,livvakten går ut att han satt på en restaurang samma kväll,nu kommer ifo från Lisbeth med söner att de sökte livvaktsskydd men att de fått svar att livvakterna bodde utanför Stockholm att de inte kunde hinna inmedans OF mfl. säger att OP var besvärlig vad gäller skyddet medans Anna Greta Lejon säger att hon oh OP fann sig i säk. överväganden och beslut.
Så återigen,trots att OF pratar med Jallai och DF håller på med sitt så anser jag att här finns två personer spm skulle kunna ge svar på en del frågeställniongar.
Vad tror du,borde inte dessa två höras eller ska vi tänka att de meddelat SÄPO vad de vet?
Lite OT men det planeras en FB träff i Stockholm för intresserade
https://www.flashback.org/t2150994
Funderar på att ta mig dit.Någon från denna tråd ,pma mig i såna fall.