Citat:
Ursprungligen postat av
Ettherransliv
Sedan undrar jag en sak: vad är det som säger att det då inte kan ha varit SÄPO som t.o.m stod bakom hela IB-avslöjandet via Jan Guillou? Som redan sagt, det var väl inte för inte Palmes gode vän och förtrogne Carl Lidbom krävde en utredning av SÄPO efter MOP? Vi känner ju till att Palme hade en mycket frostig relation till SÄPO sedan många år, att Frånstedt även har bekräftat detta och jag utgår ifrån att relationen mellan Birger Elmér och SÄPO var ganska likartad......
När jag förklarade sambandet mellan MOP och MAL för några år sedan tog mina tre helt oberoende källor och vänner från ett helt år plötsligt avstånd från mig och utpekade mig som Säpoagent.
Då förstod jag att Säpo var helt oskyldigt och att gycklarna på jobbet gått på den stora bluffen från SPF i tro att de företrädde seriösa säkintressen ända sedan starten av tv4.
Palme, Elmér, Lidbom, Holmér osv kunde väl aldrig ana att det fanns sådana ynkliga karaktärer som Carl Persson, Frånstedt, PG Näss osv som låtit sig utnyttjas som mobbledare i anonyma statsmaktens tjänst. Guillou vill jag ännu dock tro ha varit ett lika aningslöst offer som Bratt och Ekberg. Men så blev jag också genast karaktärsmördad på Google igen efter att tagit del av bevisen i förra veckan......