2013-06-05, 19:40
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
För den var så kass så jag inte orka se klart den? Kollade dock runt 80% av den och om en film inte är intressant efter man sett så mycket av den så här man rätt att yttra sig på det sättet.

De flesta anser antagligen att det är bäst att se klart en film innan man gör en bedömning av den, tänk dig själv att bara se 80 % av Gudfadern och sedan stänga av - har du verkligen sett den filmen om du inte har sett upptrappningen mot slutet?
Citera
2013-06-05, 19:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
De flesta anser antagligen att det är bäst att se klart en film innan man gör en bedömning av den, tänk dig själv att bara se 80 % av Gudfadern och sedan stänga av - har du verkligen sett den filmen om du inte har sett upptrappningen mot slutet?

Tänker osökt på dom som gick mitt i under Only God Forgives och kallar den för det sämsta som dom har sett, detta beteende verkar genomsyra väldigt många här på forumet.
Citera
2013-06-05, 19:46
Bannlyst
Om du fokuserar på mig så var den inte så dålig, jag orkade bara inte sitta still i två timmar och lyssna på ett språk som är tortyr för mina öron. Snygg var den i vilket fall som helst!
Citera
2013-06-05, 19:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanPierre
Om du fokuserar på mig så var den inte så dålig, jag orkade bara inte sitta still i två timmar och lyssna på ett språk som är tortyr för mina öron. Snygg var den i vilket fall som helst!

Var inte dig som jag menade specifikt, bara så att du vet!
Citera
2013-06-05, 19:53
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tänker osökt på dom som gick mitt i under Only God Forgives och kallar den för det sämsta som dom har sett, detta beteende verkar genomsyra väldigt många här på forumet.

Nu har jag inte sett den filmen men jag ska göra det så småningom. Men jag förstår din frustration, det är ju bara idiotiskt att de ens ventilerar åsikter av det slaget på filmforumet, för jag vet att vi båda och de allra flesta som skriver här åtminstone tar sig tiden att se klart en film innan de lämnar ett utlåtande eller bildar sig en klar åsikt. Jag kanske bara talar för mig själv men jag anser att utlåtanden i stil med "sämsta skiten jag har sett, stängde av efter en halvtimme" säger mer om den som har skrivit det än filmen i sig.
Citera
2013-06-05, 19:55
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Då har vi helt enkelt olika perspektiv på hur vi ser på saken, för min egen del är det självklart att se färdigt en film oavsett vad man tycker om den.

Aa men tjenna, tycker man en låt är dålig/ointressant så byter man. Tycker man en film är odräglig så slutar man kolla. även om dom sista 20% skulle varit det bästa jag sett någonsin skulle det inte varit värt dom 80% man fått tvinga sig igenom innan.
Citera
2013-06-05, 19:57
Bannlyst
Citat:
Var inte dig som jag menade specifikt, bara så att du vet!

Ok det är lungt men jag kommer se klart den när den går att streama.
Citera
2013-06-05, 20:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag kanske bara talar för mig själv men jag anser att utlåtanden i stil med "sämsta skiten jag har sett, stängde av efter en halvtimme" säger mer om den som har skrivit det än filmen i sig.

Nej, du är inte ensam och håller med dig om det!

Citat:
Aa men tjenna, tycker man en låt är dålig/ointressant så byter man. Tycker man en film är odräglig så slutar man kolla. även om dom sista 20% skulle varit det bästa jag sett någonsin skulle det inte varit värt dom 80% man fått tvinga sig igenom innan.

Okej, det får stå för dig då, själv ser jag det som kutym och respekt emot filmskaparna att man åtminstone ser klart filmen trots att man inte uppskattar filmen i fråga.
Citera
2013-06-05, 20:02
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Har sett den och skillnaden är att den är bra. Även om filmen har upptrappningstruktur ska man ju inte behöva tvinga sig igenom hela filmen för att komma till slutet, det spelar ingen roll hur bra slutet är om resten är värdelöst. En bra film håller tittaren undrande och nyfiken, med ständig upptrappning av spänning som nästan tvingar tittaren att se slutet och få svar på filmens mysterium. Att jag inte orkade se slutet är för mig ett bevis på att filmen har misslyckats.
Citera
2013-06-05, 20:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har sett den och skillnaden är att den är bra. Även om filmen har upptrappningstruktur ska man ju inte behöva tvinga sig igenom hela filmen för att komma till slutet, det spelar ingen roll hur bra slutet är om resten är värdelöst. En bra film håller tittaren undrande och nyfiken, med ständig upptrappning av spänning som nästan tvingar tittaren att se slutet och få svar på filmens mysterium. Att jag inte orkade se slutet är för mig ett bevis på att filmen har misslyckats.

Allt det där som du skriver innehar Apocalypse Now, märks att du inte vet vad du snackar om!
Citera
2013-06-05, 20:07
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Allt det där som du skriver innehar Apocalypse Now, märks att du inte vet vad du snackar om!
Då är det uppenbarligen en smaksak.
Citera
2013-06-05, 20:11
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Nej, du är inte ensam och håller med dig om det!

Okej, det får stå för dig då, själv ser jag det som kutym och respekt emot filmskaparna att man åtminstone ser klart filmen trots att man inte uppskattar filmen i fråga.

Men seriöst, ibland räcker det med en halvtimme för att fatta att den är olidligt kass. Det är oftast när man ser filmer man redan vet inte kommer att vara skitbra.
En halvtimme av exempelvis "Snygg, blond och singel" med Christina Applegate och Cameron Diaz räckte för att jag förstod att jag inte skulle palla en timme till av skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in