Citat:
Ursprungligen postat av
rootbit
Jag känner till namnet på en person som beskrev hur mordet skulle gå till i detalj INNAN det inträffade. Personen berättade detta i förtroende och sa att det var Olof Palme som skulle bli skjuten i en korsning och att mördaren sedan skulle fly uppför en lång trappa.
Personen ifråga är svensk och idag att räkna som åldring. Han/hon hade snappat upp detta en kväll då han/hon råkade höra ett samtal som pågick i en intilliggande lägenhet. Det var enligt den här personen kurder som bodde i den lägenheten vid tillfället. Platsen där detta hände är Eskilstuna. Detta vittnesmål har inte delgivits polis än vad jag vet...
Jag kan tillägga att personen har varit i kontakt med USA en hel del under sin yrkestid. Dessa kontakter skulle nog av en utomstående betraktas som misstänksamma. Omständigheterna kring hur personen faktiskt berättade sin historia kan tänkas förstärka den bilden. Det kan alltså eventuellt röra sig om ett planterat vittnesmål men det behöver inte vara så...
vilket svammel, hur ska dom kunna veta i förväg att paret Palme skulle gå just den vägen och dessutom var det inte ofta att paret var ute såhär, absolut inte sent en fredagskväll. Det där tror man inte på.
Olof begick väl inte "självmord" va?