Citat:
Det är ett bra svar du kommer med, och en ansvarsfull inställning till läget. Man får även se till att helt enkelt ta en sak i taget.
Det är ju också intressant att tänka kring hur SvP skulle föra sig i riksdagen. Skulle man jamsa med som övriga partier och i princip endast lämna motioner och debattera i plenisalen? Det torde finnas något sätt att dra mer uppmärksamhet till sig som parti och framstå som en absolut motpol och räddning, utan att för den delen framstå som busar.
Det är ju också intressant att tänka kring hur SvP skulle föra sig i riksdagen. Skulle man jamsa med som övriga partier och i princip endast lämna motioner och debattera i plenisalen? Det torde finnas något sätt att dra mer uppmärksamhet till sig som parti och framstå som en absolut motpol och räddning, utan att för den delen framstå som busar.
Jag är övertygad om att SvP i riksdagen skulle profilera sig som de som erbjuder lösningar som konsekvent skulle röstas ned utav de goda demokraterna. Något jamsande likt de övriga i 8-klövern tror jag absolut inte det skulle bli.
Det skulle säkerligen bli många motioner och många debatter, men jag skulle vara överraskad om det inte för det mesta skulle handla om att påvisa bristerna i systemet och de härskande partiernas folkmordspolitik, snarare än en reell tro att motionerna skulle accepteras. Debatter skulle vara roliga, eftersom de troligtvis skulle fullkomligt urarta på grund av nationalismens totala saklighet och förmåga att vinna varje debatt den ger sig in i. En saklighet som sticker vartenda kulturmarxist i ögonen.
I en vågmästarroll så är det min privata förhoppning att SvP, istället för att kohandla med högern eller vänstern, skulle göra sitt bästa för att motarbeta de övriga partierna - allihop - och underminera parlamentarismen. Inga halvlösningar eller spel för galleriorna ska accepteras, och det politiska motståndets oförmåga att handskas med problemen måste konsekvent dras ut i ljuset.
Citat:
Återigen så kan jag bara tala för mig själv som medlem i partiet, och min uppfattning om saken, men SvP är väldigt klara på punkterna om djurskydd. Det finns många i partiet som t.om. jag, som vill ha ett mycket starkt djurskydd, skulle vilja beskriva som "fanatiska djurvänner", dvs. djurvänner intill dumhet.
Vi kan börja med att totalförbjuda minknäringen, som i princip bara existerar för att producera lyxartiklar till överklassundermänniskor. Även djurförsök med kosmetik bör ovillkorligen förbjudas.
Medicinska djurförsök är ingen hit, i min mening, men jag förstår nödvändigheten - dock så finns det många fall där det skydd vi har för de djur som utsätts för medicinska experiment har brustit, och det är i min mening oerhört viktigt att det alltid finns någon ansvarig, vilket gäller samhället i övrigt också, och jag vill se en klar skärpning på denna fronten överlag.
Även tidelag ska självklart förbjudas. Att det överhuvudtaget ska behöva nämnas är helt sjukt. Hade inte heller sagt nej till straffskärpningar för de som missköter djurhållning eller med berått mod misshandlar djur.
Vi har en mycket lång tradition av djurskydd och djurnäring i Norden, och det är viktigt att vi även har det i framtiden. Det är en del av såväl vår kultur som vår folksjäl. Djur skall behandlas med respekt i den mån det överhuvudtaget är möjligt.
Citat:
Det är ju alltid samma ursäkt, "han var inte medlem!". Det är inte så svårt och säga det när ni har hemliga medlemsregister. Uppenbarligen så har det kommit fram på något sätt att de är medlemmar/sympatiserar med SvP. Men det är väl ingen nyhet att nasse-rörelsen drar till sig knivgalningar, vad är det nu, typ fjärde knivdådet på ett år?
1) De flesta politiska organisationerna har hemliga medlemsregister.
2) Mannen i fråga är inte medlem i Svenskarnas parti, har du bevis för motsatsen så ligger rimligtvis bevisbördan på dig, eftersom det är omöjligt att bevisa ett negativ.
3) Även om mannen var medlem i Svenskarnas parti, vilket han inte var, så är ändock frågeställningen irrelevant. Det var inte relevant att Peter Mangsk var vänsterpartist, det var inte relevant att Christer Pettersson var socialdemokrat, det var inte relevant att Lasermannen var nydemokrat.
Skärp dig.
Att sedan kalla folk "knivgalningar" för att de går med kniv och är kapabla till självförsvar är så imbecillt att jag tar mig för pannan.
Citat:
Älskar folkdräkter, älskar folkdans, älskar folkmusik.Hur ser ni på traditionen av folkdräkter/folkdans, folkmusik?? Personligen så ser jag det som ett väldigt fint uttryck för vårt folk väsen och jag skulle gärna se inslag av dylikt i partiets verksamhet tex sommarlägret! Verkar tyvärr som att liknande intressen är ovanliga hos nationella, varför är det så, skulle det gynna oss att ändra på det, hur skulle vi kunna ändra på det?
Folkdräkter kostar dock skjortan (no pun intended), jag kan inte dansa för att rädda mitt liv (tyvärr) och folkmusik.. det kan jag väl lyssna på, men jag är såväl tondöv som -blind och -förlamad.
Hur vi kan ändra på det vet jag faktiskt inte. Det är synd och skam att det inte är större intresse och kunskap om ämnet bland aktivister och väljare.