Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
  • Skulle ni verkligen långsiktigt ha en tro på det parlamentariska systemet?
Risken finns ju alltid att man blir en marginaliserad liten tankesmedja i en evig skendemokrati, där förändring till det bättre är en ständig bristvara eftersom folket inte vet bättre. Väl i riksdagen så är nog nyckeln att sticka ut så mycket som möjligt. Att sitta med generiskt sydda kostymer och lämna blyga motioner är ju något som inte får ske. Folk röstar på vad som syns och hörs.

Förövrigt anser jag att nationalisterna i er sfär är de mest ideologiskt ärliga och välvilliga av människor. Ärligheten om dagens situation har ju ingen hejd, det ser ni ofta till. Kanske är det just det som gör att ni är att räkna med i framtiden, då t.ex. sverigedemokratisk politik alltmer skiftar till en vilje- och formlös tramskonservatism utan en enda tillstymmelse till respekt för folk, frihet och självbestämmande.

Väl mött.

Partiet är ett systemkritiskt sådant, de vill förändra hela statsskicket i grunden, till vad vet vi inte riktigt, annat än att mer vikt ska ligga vid kompetens. Detta innebär inte som många tenderar att tro att de är uttalade antidemokrater, för det är de inte, de är bara emot dagens demokratiska system som inte alls är så vidare demokratiskt. Partiet har vad jag vet inte tagit ställning till deras alternativ, det är en mer eller mindre öppen fråga i partiet. En sak är jag dock övertygad om, att en förkrossande majoritet av SvPs väljare vill ha en förändring till hur politiken fungerar idag.

Sedan ser jag partiet som en koncentrerad samlingsplats för nationalister. Det är ett politiskt parti, och mycket mer. Huvudsaken är att nationalisterna är samlade när den riktigt mörka och hårda tiden kommer. För mig känns det rätt irrelevant hur befrielsen går till, om det rör sig om valseger, statskupp, revolution eller i värsta fall separering och bildandet av en ny svensk stat. Det sistnämnda är dock ett sista scenario när förödelsen är så enorm att det inte finns något annat val mellan det, och att gå under. Detta är min åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag gör inga anspråk på att någon etnisk grupp är överlägsen andra etniska grupper. Jag förespråkar icke att vissa etniska grupper ska större makt än andra etniska grupper. Inte heller vill jag att vissa etniska grupper ska ha rätt att sprida sig över världen och tränga undan andra etniska grupper.
Är min ståndpunkt långt ifrån medelsvenskens uppfattning, ifall han/hon/hen skulle våga uttrycka sin ärliga åsikt?

För det första delar nog de allra flesta nationalister din syn på saken. Det är bara smutskastning från etablissemanget och fiender att vi skulle tro att vi är överlägsna andra folk, det handlar inte om det. Även om svensken skulle ha lägre IQ och ha klenare fysik, skulle vi ändå förespråka nationalism.

För det andra, jag tror inte att folk kommer reagera om du lägger fram det på ett sådant mjukt sätt. Däremot när du börjar säga att folk ska ut ur landet, är väl först då de börjar rynka på näsan. Tycker det är så löjligt egentligen, att folk låtsas som att de bryr sig om främlingar, när de i själva verket inte gör det. Har väldigt svårt att tänka mig att majoriteten av svenskarna ödslar mycket tid på att tänka på världens alla fattiga, det är bullshit. Rätt falskt när man tänker på det.

Citat:
Fullständig etnisk sortering skrämmer många väljare. Däremot misstänker jag att många väljare känner avsmak inför att svenska folket till stor del byts ut och erstätts av andra folk. Hur bör dessa väljare rösta? Vad säger Svenskarnas Parti till dessa potentiella väljare?

Nu är det ju inte så att SvP planerar att kasta ut alla Sveriges främlingar inom ett år, så är det ju inte. De vill tillämpa "sist in först ut"-principen. Dvs de som kommit hit nyligen och knappast anpassat sig efter Sverige på något sätt, ska logiskt sett först ut. De främlingar som fötts här eller spenderat längre tid i Sverige, ska få den tid de behöver för att förbereda sig, och få det stöd de behöver. Lägger man fram det på detta sätt blir det mer sympatiskt för folk kan jag tänka mig.

Men i övrigt, vad säger man till dessa människor? Att de helt enkelt måste välja. Det har gått alldeles för långt och i en extrem situation kräver det också extrema lösningar, så enkelt är det. Det är trots allt folket som har röstat på dessa skitpartier, så folket som helhet är knappast oskyldigt.
Citera
2013-06-04, 19:38
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sechs
Det är ett bra svar du kommer med, och en ansvarsfull inställning till läget. Man får även se till att helt enkelt ta en sak i taget.

Det är ju också intressant att tänka kring hur SvP skulle föra sig i riksdagen. Skulle man jamsa med som övriga partier och i princip endast lämna motioner och debattera i plenisalen? Det torde finnas något sätt att dra mer uppmärksamhet till sig som parti och framstå som en absolut motpol och räddning, utan att för den delen framstå som busar.

Det pratades lite om det i senaste radio framåt. De kritiserades ju att SD var så jävla mesiga och ville bli polare med de andra. Från det jag förstod det var ju den önskade riktningen att göra politikernas tillvaro så jobbig som möjligt.
Citera
2013-06-04, 19:49
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Hur ställer sig SvP till djurrätt/djurskydd? Nu menar jag inte "halalslakt är fel", utan något mer konkret. Om det är en icke-fråga så säg det, jag är bara nyfiken.
Citera
2013-06-04, 19:51
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Hur ställer sig SvP till djurrätt/djurskydd? Nu menar jag inte "halalslakt är fel", utan något mer konkret. Om det är en icke-fråga så säg det, jag är bara nyfiken.
Djurskydd och empati för djur och natur är ju ett typiskt svenskt drag som skiljer oss från många andra folkgrupper, kulturer och länder. Tror absolut att det blir hårda regler på den fronten även om det inte är en skriven sakfråga.

Edit: Sista punkten i stadgarna.
Citat:
10, Sverige skall ha ett starkt miljö- och djurskydd. Sverige har en unik natur som är värd att skydda och bevara. Livsmedelsindustri och annan verksamhet där djurhållning ingår måste vara etiskt hållbar.

Alla politiska beslut måste ta miljön i beaktande. En god miljö är själva förutsättningen för att vårt folk ska kunna fortsätta leva i Sverige och dessutom ha möjlighet att ta del av vår unika natur. Även om miljöfrågan är global, så måste vi även på lokal och nationell nivå ta vårt yttersta ansvar. Sverige skall ligga främst i kampen mot natur- och miljöförstöring. Vår livsmedelsindustri skall vara en förebild, där hygien och etiskt förhållande till djuren är fundamentalt.
Senast redigerad av stopbitching 2013-06-04 kl. 19:53.
Citera
2013-06-04, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Det är inte alls en oviktig fråga - tvärtom. Däremot finns det inga färdiga dokument i dagsläget, dock så är alla partimedlemmar och företrädare som jag pratat med eniga om att djurskyddet måste stärkas avsevärt på i stort sett alla plan och att det djurskydd vi har idag i Sverige inte är värdigt vårt folk.

För mig personligen är djurskyddsfrågan den kanske allra viktigaste frågan efter de frågor som handlar om vår direkta överlevnad, frihet och självständighet.
Citera
2013-06-04, 20:11
Medlem
Vad skiljer era aktivister från de SMR har?

Citat:
Händelsen inträffade förra hösten. En 20-åring och hans kompisar var på väg hem från krogen efter en utekväll i Vänersborg. Då hamnade de i dispyt med ett gäng från högerextrema "Svenskarnas parti".
Det uppstod en hetsig ordväxling om bland annat invandring, och snart var bråket i full gång.
Enligt ttela.se försökte en 20-årige kille gå i mellan och avstyra bråket - men blev i stället knivskuren i halsen av den 22-årige mannen.
Förnekade uppsåt
22-åringen har i polisförhör erkänt att han höll i kniven. Men han anser att det hela var en olyckshändelse och har nekat till både grov misshandel och dråp.
Tingsrätten i Vänersborg var av en annan mening. 22-åringen dömdes på tisdagen till fyra års fängelse för försök till dråp. Dessutom ska han betala skadestånd på 112 500 kronor till 20-åringen.

http://www.expressen.se/gt/hogerextrem-hogg-en-man-i-halsen-med-kniv/
Citera
2013-06-04, 20:12
Bannlyst
Annan hann först.

Mer info här:

http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2188946
Citera
2013-06-04, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi

Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Annan hann först.

Mer info här:

http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2188946
Var någonstans framgår det att den nu dömde personen ens är medlem i Svenskarnas parti?
Citera
2013-06-04, 20:16
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi

Menar du att en eventuell partimedlem representerar alla "aktivister" inom partiet? Och vad har det med SMR att göra?

Hade det blivit samma retorik om 22-åringen var medlem i Socialdemokraterna?
Citera
2013-06-04, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Menar du att en partimedlem representerar alla "aktivister" inom partiet? Och vad har det med SMR att göra?

Hade det blivit samma retorik om 22-åringen var medlem i Socialdemokraterna?
Vad jag har förstått är den dömde personen inte medlem i partiet. Och jag misstänker att jag har förstått ganska rätt, annars skulle massmedia bre på det här betydligt mer.
Citera
2013-06-04, 20:19
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad jag har förstått är den dömde personen inte medlem i partiet. Och jag misstänker att jag har förstått ganska rätt, annars skulle massmedia bre på det här betydligt mer.
Så är det ju säkert, men även om han vore det så hade det inte spelat någon roll för den dumma frågeställningen.
Citera
2013-06-04, 20:25
Medlem
Smuggelss avatar
Mest troligt så förtjänade säkert snubben kniven i sig, nån äcklig röding som ska vara tuff på fyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in