Citat:
Förövrigt anser jag att nationalisterna i er sfär är de mest ideologiskt ärliga och välvilliga av människor. Ärligheten om dagens situation har ju ingen hejd, det ser ni ofta till. Kanske är det just det som gör att ni är att räkna med i framtiden, då t.ex. sverigedemokratisk politik alltmer skiftar till en vilje- och formlös tramskonservatism utan en enda tillstymmelse till respekt för folk, frihet och självbestämmande.
Väl mött.
- Skulle ni verkligen långsiktigt ha en tro på det parlamentariska systemet?
Förövrigt anser jag att nationalisterna i er sfär är de mest ideologiskt ärliga och välvilliga av människor. Ärligheten om dagens situation har ju ingen hejd, det ser ni ofta till. Kanske är det just det som gör att ni är att räkna med i framtiden, då t.ex. sverigedemokratisk politik alltmer skiftar till en vilje- och formlös tramskonservatism utan en enda tillstymmelse till respekt för folk, frihet och självbestämmande.
Väl mött.
Partiet är ett systemkritiskt sådant, de vill förändra hela statsskicket i grunden, till vad vet vi inte riktigt, annat än att mer vikt ska ligga vid kompetens. Detta innebär inte som många tenderar att tro att de är uttalade antidemokrater, för det är de inte, de är bara emot dagens demokratiska system som inte alls är så vidare demokratiskt. Partiet har vad jag vet inte tagit ställning till deras alternativ, det är en mer eller mindre öppen fråga i partiet. En sak är jag dock övertygad om, att en förkrossande majoritet av SvPs väljare vill ha en förändring till hur politiken fungerar idag.
Sedan ser jag partiet som en koncentrerad samlingsplats för nationalister. Det är ett politiskt parti, och mycket mer. Huvudsaken är att nationalisterna är samlade när den riktigt mörka och hårda tiden kommer. För mig känns det rätt irrelevant hur befrielsen går till, om det rör sig om valseger, statskupp, revolution eller i värsta fall separering och bildandet av en ny svensk stat. Det sistnämnda är dock ett sista scenario när förödelsen är så enorm att det inte finns något annat val mellan det, och att gå under. Detta är min åsikt.
Citat:
Jag gör inga anspråk på att någon etnisk grupp är överlägsen andra etniska grupper. Jag förespråkar icke att vissa etniska grupper ska större makt än andra etniska grupper. Inte heller vill jag att vissa etniska grupper ska ha rätt att sprida sig över världen och tränga undan andra etniska grupper.
Är min ståndpunkt långt ifrån medelsvenskens uppfattning, ifall han/hon/hen skulle våga uttrycka sin ärliga åsikt?
Är min ståndpunkt långt ifrån medelsvenskens uppfattning, ifall han/hon/hen skulle våga uttrycka sin ärliga åsikt?
För det första delar nog de allra flesta nationalister din syn på saken. Det är bara smutskastning från etablissemanget och fiender att vi skulle tro att vi är överlägsna andra folk, det handlar inte om det. Även om svensken skulle ha lägre IQ och ha klenare fysik, skulle vi ändå förespråka nationalism.
För det andra, jag tror inte att folk kommer reagera om du lägger fram det på ett sådant mjukt sätt. Däremot när du börjar säga att folk ska ut ur landet, är väl först då de börjar rynka på näsan. Tycker det är så löjligt egentligen, att folk låtsas som att de bryr sig om främlingar, när de i själva verket inte gör det. Har väldigt svårt att tänka mig att majoriteten av svenskarna ödslar mycket tid på att tänka på världens alla fattiga, det är bullshit. Rätt falskt när man tänker på det.
Citat:
Fullständig etnisk sortering skrämmer många väljare. Däremot misstänker jag att många väljare känner avsmak inför att svenska folket till stor del byts ut och erstätts av andra folk. Hur bör dessa väljare rösta? Vad säger Svenskarnas Parti till dessa potentiella väljare?
Nu är det ju inte så att SvP planerar att kasta ut alla Sveriges främlingar inom ett år, så är det ju inte. De vill tillämpa "sist in först ut"-principen. Dvs de som kommit hit nyligen och knappast anpassat sig efter Sverige på något sätt, ska logiskt sett först ut. De främlingar som fötts här eller spenderat längre tid i Sverige, ska få den tid de behöver för att förbereda sig, och få det stöd de behöver. Lägger man fram det på detta sätt blir det mer sympatiskt för folk kan jag tänka mig.
Men i övrigt, vad säger man till dessa människor? Att de helt enkelt måste välja. Det har gått alldeles för långt och i en extrem situation kräver det också extrema lösningar, så enkelt är det. Det är trots allt folket som har röstat på dessa skitpartier, så folket som helhet är knappast oskyldigt.