Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-04-24, 23:04
Medlem
Vikingabalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Fan, jag borde verkligen skaffa en prenumeration.

https://www.realisten.se/stod-realisten/

Angående diskussionen om symbol/fana så tror jag inte den borde vara något hinder i fråga om att värva röster/sympatier, snarare tvärtom. Skräckhjälmen visar en tydlig skillnad mellan SvP och 8-klöverns blommor och desto mer SvP kan distansera sig från de etablerade partierna, desto bättre är det (utan att gå till överdrifter givetvis)
Man bör även ha i beaktande att både namn och symbol nu börjar bli inarbetade hos folk och att byta ut dem och börja om processen med att skapa ett varumärke tycker i alla fall inte jag att det finns tid till. Den som lever får se.
Citera
2013-04-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
KLP är den enda sanna oppositionen i dagens Sverige, tyvärr. Det är därför som judisk media inte vill ge dem någon uppmärksamhet utan väljer att tiga ihjäl dem. Skulle vara katastrof för den judiska agendan om folk fick upp ögonen för KLP. SvP däremot fungerar som en kontrollerad opposition. ZOG har bedömt att det är ofarligt att ge dem uppmärksamhet, därav all publicitet i media. Den judiska agendan är som vanligt genomskinlig för oss som har ögon att se med.

Så, den som inte följer Mises tjänar Moses.

Haha...
Citera
2013-04-25, 00:00
Medlem
PatrikAntonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Fan, jag borde verkligen skaffa en prenumeration.

Gå från ord till handling nu! Det kommer kännas bra och vi väntar på dig, här på andra sidan ^^
Citera
2013-04-25, 00:03
Bannlyst
Av aktivitetsrapporterna att döma så verkar april månad bli ännu en rekordmånad för partiet. Allt går ju förstås inte att mäta i aktivitetsrapporter, men det är trevligt att se att vi ökar och jobbar hårdare för varje månad som går. Hade varit skoj om vi kunde nå den magiska 300-gränsen snart. Dvs 300 inrapporterade aktiviteter på en månad eller 10 aktiviteter per dag.

Det är väldigt intressant att gå tillbaka och titta på hur det såg ut för bara ett år sedan och jämföra.
Citera
2013-04-25, 00:46
Medlem
Krankts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Av aktivitetsrapporterna att döma så verkar april månad bli ännu en rekordmånad för partiet. Allt går ju förstås inte att mäta i aktivitetsrapporter, men det är trevligt att se att vi ökar och jobbar hårdare för varje månad som går. Hade varit skoj om vi kunde nå den magiska 300-gränsen snart. Dvs 300 inrapporterade aktiviteter på en månad eller 10 aktiviteter per dag.

Det är väldigt intressant att gå tillbaka och titta på hur det såg ut för bara ett år sedan och jämföra.

Väldigt kul utveckling!

Har dock en fråga:
Hur definierar ni en aktivitet?

Om jag går en kvällspromenad och samtidigt sätter upp lite klibbor, är detta då en aktivitet?
Citera
2013-04-25, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krankt
Väldigt kul utveckling!

Har dock en fråga:
Hur definierar ni en aktivitet?

Om jag går en kvällspromenad och samtidigt sätter upp lite klibbor, är detta då en aktivitet?
Det krävs ett visst antal klistermärken/flygblad/liknande som ska fästas/delas ut för att det ska räknas och publiceras. Däremot minns jag inte det exakta antalet.

Annars räknas självfallet sociala och kulturella aktiviteter, torgmöten och liknande in.
Senast redigerad av Straybullet 2013-04-25 kl. 00:58.
Citera
2013-04-25, 01:02
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londonesque
För Herr och Fru Dumsvenne som är fullt upptagna med sitt stundtals stressiga lilla medelklassliv så ter sig svastiska-symboler och runor väldigt främmande och oseriösa i bästa fall och något väldigt mycket mer negativt än så i värsta fall. Ungefär som om ni vore överröstade på ett torgmöte av en visslande AFA-pöbel så överröstar ni er själva och er politik med en helt onödig och tungt belastande politisk symbol och får dumsvennen att vända ryggen till innan denne ens fått chansen att läsa ert partiprogram.

Detta är VERKLIGHETEN och ni kan antingen sätta er ner och sura över det hela eller så kan ni acceptera verkligheten för vad den är och göra det bästa av situationen och arbeta hårt för att en dag kunna förändra verkligheten till er favör. Det gäller som sagt att välja sina strider klokt och fråga er själva vad som är viktigast, vifta med tuffa flaggor med runor och svastiga-symboler eller rädda Sverige och åter göra det till ett gott land som alla svenskar kan vara stolta över?

Din avatar är alldeles för mörk för att du skall kunna tas på allvar.

Självklart så är det viktigt att lyfta fram vårt folks symboler. De symboler som skänker oss styrka, kraft och energi! Dessa symboler skrämmer inte svenskar heller. Däremot kan det finnas svenskar som är fega och inte vågar förknippas med sitt folks symboler. Då är det viktigt att det finns svenskar som vågar göra detta, och så att säga visar vägen.

Det är knappast någon smart konkurrensstrategi att försöka efterlikna några andra heller. Och det är väl det som de som idag sitter vid makten är rädda för, nämligen att de ska bli av med makten. Därför föredrar de såklart svaga och konforma syltryggar som försöker passa in. Istället för starka och självständiga motståndare som stjäl rampljuset.

De som anser att runor och nordiska symboler är obehagliga har ingenting i Norden att göra. Inte ens som gäster är de välkomna. Och den som frestas att välja en blomma som symbol för att passa in bland de andra partierna. Den kommer aldrig någonsin att komma någon vart, därför att ingen gillar inställsamma mobboffer, sådan är naturen. Moderaterna har inte heller en blomma som logotyp, och det är ju moderaterna och inget av de andra blompartierna som lyckats vinna över socialdemokraterna.

Nej, den som frestas att välja en blomma som som symbol, bara för att alla andra partier har det. Den personen borde seriöst gå och dränka sig själv i en toalett.
Citera
2013-04-25, 01:32
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krankt
Har också funderat över partinamnet och dess betydelse.

Tycker personligen att när man väljer att heta Svenskarnas parti så distanserar man sig kanske lite väl onödigt. Självklart tycker jag att Sverige skall styras och bebos av etniska svenskar. Dock tycker jag precis som det står i punktprogrammet att "... personer som är genetiskt lika svenskarna skall kunna få medborgarskap i Sverige..." exempelvis tyskar eller danskar.

Att då kalla sig Svenskarnas parti kan nog få till exempel etniska tyska nationalister bosatta i Sverige att dra sig från att lägga sin röst på partiet, då de är tyskar och inte svenskar.

Eh... Nej. Och ska man anpassa sig efter varenda väljares önskemål kan man lika gärna börja arbeta med prostitution för det lär finnas mer pengar där än vad man kan få som riksdagspolitiker. I synnerhet om man ställer upp vilken skit som helst.
Citera
2013-04-25, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Varför tiga ihjäl ett parti vars åsikter redan representeras av flertalet etablerade partier? KLP är ett tråkigt dussinparti, medan SvP är ett parti av eldsjälar, idealister och revolutionärer. SvP erhöll dessutom ett kommunalt mandat, vilket, med tanke på partiets ideologiska inriktning, är tämligen anmärkningsvärt. KLP, däremot, erhöll inte ett enda mandat någonstans. Var ligger medias incitament för att intervjua ett sådant parti?

Är du den där ideologiskt tvivelaktiga flicksnärtan som ränner runt på Twitter och om-kvittras av vansinnesliberaler och libertarianer? Jag kan verkligen inte se det roliga i att förminska och trivialisera judisk mediemakt. På vilket sätt erbjuder KLP någon som helst opposition till någonting?
Lyfte bara frågan om varför KLP får "silent treatment" av judisk. Ingen rök utan eld tycker man ju.

Mina eventuella personliga tvivelaktiga förehavanden måste väl ändå anses vara OT i denna tråd (som förvisso tenderar att urarta i diverse skvaller och personangrepp. Nationalister alltså. )
Citera
2013-04-25, 15:18
Bannlyst
Svenskarnas parti deltog på en demonstration mot gruvexploatering. Inte det mest sexiga kanske, men likväl en viktig fråga.
http://www.svenskarnasparti.se/2013/04/24/svenskarnas-parti-deltog-i-demonstration-mot-gruvexploatering/
Citat:
Upp emot ett trettiotal organisationer samlades under lördagen den 20 april för att protestera mot regeringens förda mineralpolitik, och de framtida gruvprojekt som planeras runt om i Sverige. Bakom initiativet stod Fältbiologerna.

Demonstrationen började med en marsch från Norra bantorget där den senare avslutades på Sergels torg med tal från representanter från flera av de medverkande organisationerna som beskrev hur gruvverksamheten påverkat deras orter.

− Vi vill se en en ansvarsfull mineralpolitik där vi värnar om våra resurser, och tar hänsyn till hur gruvverksamheten påverkar den närliggande miljön. Att utländska gruvföretag kan komma hit och ta för sig och där folket endast får tillbaka någon promille av vinsten är inte acceptabelt, kommenterar Mats Brodin från SvP-Stockholm, som deltog i demonstrationen.

Svenska staten har under lång tid sålt ut stora delar av de svenska naturresurserna till utländska företag och jobbar för att sälja ut ytterligare svenska naturresurser. Svenskarnas parti tar starkt avstånd från utförsäljningen av svenska naturtillgångar, då det är en självklarhet att det svenska folket ska äga landets naturresurser.
Senast redigerad av Straybullet 2013-04-25 kl. 15:30.
Citera
2013-04-25, 15:34
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Lyfte bara frågan om varför KLP får "silent treatment" av judisk. Ingen rök utan eld tycker man ju.

Mina eventuella personliga tvivelaktiga förehavanden måste väl ändå anses vara OT i denna tråd (som förvisso tenderar att urarta i diverse skvaller och personangrepp. Nationalister alltså. )
Precis, ingen rök utan eld. Och Svenskarnas parti eldar på utav bara helvete. Den mediala och sociala uppmärksamheten är röken.

Samtidigt så sitter KLP i en isvak.
Citera
2013-04-25, 15:37
Bannlyst
Det finns överhuvudtaget ingen anledning att jämföra eller prata om SvP i samma mening som KLP. Då kan vi lika gärna börja jämföra SvP med Rättvisepartiet eller dylikt, de gemensamma nämnarna är så oerhört få att en diskussion blir fullkomligt ointressant. Nu misstänker jag ju att KebneKaisa bara ville skoja till det lite, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in