Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Du påstår att det skett ett färgbyte på isbjörnen. Du gör ett extraordinärt påstående med andra ord. Kan du bevisa hur detta färgbyte gick till? En mutation kanske du säger, kan du isåfall ge belägg att en mutation kan förändra en brun päls till en vit? Observera att jag ställer frågor för att lära mig och jag anser att du har mycket kunskap.
Som jag skrev så fanns ingen på plats som skrev ner detta på den tiden av naturliga skäl, men man kan spåra detta genetiskt till tiden för när den nordliga populationen brunbjörn isolerades av isens utbredning!
Märkligt att du vill ha exakta bevis för evolution som hände långt innan vi fanns som art medan du inte alls har några som helst problem med att tro på gamla sagoböcker där mängder av fel och ren desinformation frodas? Hur var det nu med beviskraven?
Och varför förklara en komplicerad företeelse som universum med en ännu mer komplicerad skapare verkar ju dårhusmässigt? Och det finns inga tecken eller bevis för att denna skapare existerar men du kan gärna lägga fram bevis om du har några...