Citat:
Ursprungligen postat av
blofeldt
Jag tycker att SvP (fd. NsF/Folkfronten) har börjat tappa stilen när man hängt av sig dom SA inspirerade uniformerna.
Ja, det där kan man ju ha olika tankar om. Personligen hade jag nog aldrig gått med i gamla NSF, inte minst just för deras uniformer. Det känns främmande och onödigt och jag har svårt att se vinsten i det när man försöker verka som ett parlamentariskt alternativ. Vill man enbart verka som gaturörelse så fungerar det kanske.
Citat:
Någon konkret politisk lösning på Sveriges problem har inte SvP kunnat presentera, annat än ett innehållslöst tio programpunkter, vilka det inte får ändras på.
Au contraire. De enkla lösningarna är ofta de bästa och så är det förstås även här. Faktum är att de största problemen vi står inför löses just genom sund och hederlig vit nationalism med allt som kommer med denna. Ett invandringsstopp och en omfattande repatriering skulle lösa fler problem än vad de etablerade partierna har lyckats lösa tillsammans de senaste decennierna.
Och det är inte för att SvP är briljanta, utan det beror helt enkelt på att de etablerade partierna, där SD är inkluderade är fega, konformistiska och förrädiska och strävar efter något helt annat än det svenska folkets överlevnad och bevarande.
Det är alltså inte fler tiotusentals sidor långa dokument som behövs, utan fler nationalister och sunda ledare. Förstår man inte det så har man nog inte förstått särskilt mycket är jag rädd, och den situation som vi befinner oss i idag kan tämligen enkelt lösas på ganska kort tid om vi bara får in ledare med folkets bästa för ögonen.
Citat:
En SvP-are som jag verkligen gillar är Cuttan Linusson i Lidköping, som halkat in i fullmäktige på ett annat partis mandat.
Curt Linusson valdes väl in på personröster efter att den tidigare SD:aren flyttat ifrån orten? Det var förstås helt rätt av Curt att acceptera den platsen och han har även i övrigt visat att han är en offervillig och rättrådig nationalist och krutgubbe.
Det många korkade, svenskfientliga och otäcka personer ofta försöker inbilla folket är att Sveriges problem skulle vara "komplexa" och "svårbegripliga", när sanningen egentligen är den att de största problemen, de problem som påverkar oss mest och som är mest akuta i själva verket inte alls är komplexa. Tvärtom är lösningen uppenbar, det handlar om att ta tillbaka vårt land helt enkelt och göra det vitt och rent.
I övriga detaljfrågor och områden eftersträvar ju SvP ett kompetent styre enligt ansvars- och ledarprincipen. Dvs att de som är ytterst ansvariga för respektive verksamhetsområde också är sådana som är kunniga inom just det området men att man i varje fråga utgår frånv ad som är bäst för folket. Det torde väl vara ett betydligt mer ansvarstagande och rimligt system än dagens där inkompetenta charlataner ska sitta och bestämma och besluta i frågor där de saknar ens den mest elementära kunskapen?