Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-04, 18:43
  #1
Medlem
mytologis avatar
Hallå Flashback! När tror ni att vi får se Red Dead Redemption 2?
Några önskemål på hur det ska vara? Hur tror ni det kommer bli?
Fritt att spekulera.
__________________
Senast redigerad av mytologi 2013-06-04 kl. 18:48. Anledning: Felstavning
Citera
2013-06-04, 18:47
  #2
Avstängd
Adavas avatar
Tur att du lyckas stava rätt på trådtiteln iaf!

Jag tror inte det blir en tvåa utan en helt ny titel.

Kan man jobba mer på RDR?
Citera
2013-06-04, 18:50
  #3
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Tur att du lyckas stava rätt på trådtiteln iaf!

Jag tror inte det blir en tvåa utan en helt ny titel.

Kan man jobba mer på RDR?
Ojdå, nu skall det vara ändrat.
Jag hade velat spela som John Marston under tiden han var med i sitt gamla gäng, och hur han tar sig därifrån.
Citera
2013-06-04, 19:00
  #4
Medlem
det kmr komma en RDR 2 och kommer säkert att ha samma namn eftersom det ska bli en serie såsom GTA spelen har det blivit announcat.

Jag tycker att det var en riktigt bra idé om att göra hans gamla crew, eventuellt att fortsätta med hans son med en helt ny story och men då och då möter gamla karaktärer som rebellen i mexico och killen som letar efter sin skatt.
__________________
Senast redigerad av ParaKnas 2013-06-04 kl. 19:03.
Citera
2013-06-04, 19:12
  #5
Medlem
RutSvenssons avatar
Jag tror att vi får vänta ett bra tag, sikta på 2015 som tidigast. De är väldigt petiga med sina titlar och Red Dead 2 är ju deras bästa spel enligt mig.

Jag gissar att titeln blir "Red Dead Revolution"
Citera
2013-06-04, 19:31
  #6
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParaKnas
det kmr komma en RDR 2 och kommer säkert att ha samma namn eftersom det ska bli en serie såsom GTA spelen har det blivit announcat.
Källa?
Citera
2013-06-04, 20:34
  #7
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParaKnas
det kmr komma en RDR 2 och kommer säkert att ha samma namn eftersom det ska bli en serie såsom GTA spelen har det blivit announcat.

Jag tycker att det var en riktigt bra idé om att göra hans gamla crew, eventuellt att fortsätta med hans son med en helt ny story och men då och då möter gamla karaktärer som rebellen i mexico och killen som letar efter sin skatt.

Det skulle väl knappast fungera tidsmässigt. Medelåldern måste legar någonstans vid 40 på den tiden..
Citera
2013-06-07, 13:05
  #8
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParaKnas
det kmr komma en RDR 2 och kommer säkert att ha samma namn eftersom det ska bli en serie såsom GTA spelen har det blivit announcat.

Jag tycker att det var en riktigt bra idé om att göra hans gamla crew, eventuellt att fortsätta med hans son med en helt ny story och men då och då möter gamla karaktärer som rebellen i mexico och killen som letar efter sin skatt.


Det är redan en serie som heter just Red Dead och redemption är det tredje spelet i serien..

Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Det skulle väl knappast fungera tidsmässigt. Medelåldern måste legar någonstans vid 40 på den tiden..

När redemtion utspelar sig så var medellivslängden i Sverige ungefär 54 år. Man kan komma på vissa saker som skiljer sverige och USA i denna tid, där USA säkert hade kvar en liten den av "vila västern", även om det var på uttåg och i Sverige hade man svält och sjukdomsförlopp.

Jag skulle tro att det var nogorlunda lika, så helt omöjligt borde det väl inte vara? För det är ju ändå en medellivslängd inte maximal ålder som går att uppnå.
__________________
Senast redigerad av N3ss3 2013-06-07 kl. 13:13.
Citera
2013-06-07, 14:11
  #9
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Det skulle väl knappast fungera tidsmässigt. Medelåldern måste legar någonstans vid 40 på den tiden..

Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
När redemtion utspelar sig så var medellivslängden i Sverige ungefär 54 år. Man kan komma på vissa saker som skiljer sverige och USA i denna tid, där USA säkert hade kvar en liten den av "vila västern", även om det var på uttåg och i Sverige hade man svält och sjukdomsförlopp.

Jag skulle tro att det var nogorlunda lika, så helt omöjligt borde det väl inte vara? För det är ju ändå en medellivslängd inte maximal ålder som går att uppnå.
De som överlevde till vuxen ålder på den tiden blev nästan lika gamla som vi blir idag. Det som drog ned medellivslängden var framför allt att så många barn dog i samband med födseln eller under sina första fem år. Kollar man på kända amerikaner från den tidan (och även mycket tidigare) så dog de ju inte när de var 50 direkt:

Thomas Jefferson - 83 år
John Adams - 90 år
Paul Revere - 83 år
Benjamin Franklin - 84 år
George Washington - 67 år
James Madison - 85 år
James Monroe - 73 år
John Quincy Adams - 80 år
Andrew Jackson - 78 år
William Frederick Cody - 70 år
Laura Ingalls Wilder - 90 år
James L. Fisk - 68 år
Citera
2013-06-07, 15:35
  #10
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
De som överlevde till vuxen ålder på den tiden blev nästan lika gamla som vi blir idag. Det som drog ned medellivslängden var framför allt att så många barn dog i samband med födseln eller under sina första fem år. Kollar man på kända amerikaner från den tidan (och även mycket tidigare) så dog de ju inte när de var 50 direkt:

Thomas Jefferson - 83 år
John Adams - 90 år
Paul Revere - 83 år
Benjamin Franklin - 84 år
George Washington - 67 år
James Madison - 85 år
James Monroe - 73 år
John Quincy Adams - 80 år
Andrew Jackson - 78 år
William Frederick Cody - 70 år
Laura Ingalls Wilder - 90 år
James L. Fisk - 68 år

Jo det är ju därför en medelålder är ganska missvisande. Det är precis samma sak under medeltiden, medelåldern dras ner av att man hade korståg/krig/pest och smittkoppor. Människor har kunnat bli gamla under en lång tid, medan det är just spädbarn och yngre män som dragit ner medelåldern avsevärt.
Citera
2013-06-08, 01:34
  #11
Medlem
mytologis avatar
[quote=N3ss3|43804230]Det är redan en serie som heter just Red Dead och redemption är det tredje spelet i serien..QUOTE]

Jag vet att det fanns ett som heter Red Dead Revolver eller liknande, som jag inte alls var förtjust i. Aldrig tänkt på det som en serie, då jag ser ovanstående som ett kolosalt misstag. Men det stämmer ju faktiskt som du säger.
Dock har jag missat en av dom, vad heter det?
Citera
2013-06-08, 01:37
  #12
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
De som överlevde till vuxen ålder på den tiden blev nästan lika gamla som vi blir idag. Det som drog ned medellivslängden var framför allt att så många barn dog i samband med födseln eller under sina första fem år. Kollar man på kända amerikaner från den tidan (och även mycket tidigare) så dog de ju inte när de var 50 direkt:

Thomas Jefferson - 83 år
John Adams - 90 år
Paul Revere - 83 år
Benjamin Franklin - 84 år
George Washington - 67 år
James Madison - 85 år
James Monroe - 73 år
John Quincy Adams - 80 år
Andrew Jackson - 78 år
William Frederick Cody - 70 år
Laura Ingalls Wilder - 90 år
James L. Fisk - 68 år

Där ser man!

Jag vill dock inte spela som Jack (heter han va, sonen?), då jag inte tyckte något vidare om honom. Han verkar vara typen man stör sig på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback