Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-02, 03:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Tror Aquaracer kan svara bra mycket bättre än många andra här faktiskt. Definitivt bättre än mig i alla fall.


Vidrig attityd är vad han har därför ignoreras det han skriver så undrar ifall någon annan vet någon mer ?
Citera
2013-06-02, 08:07
  #14
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord90
Varför kommentera något du inte är någon som helst intresserad, snälla lämna du tråden för detta är till de som kan svara på det och inte dig.


han har helt rätt faktiskt.

INGEN har en Patek 'liggande' såvida du inte heter rockefeller eller rotchild.

Precis samma gäller rolex, omega mm.
Citera
2013-06-02, 09:26
  #15
Medlem
Arne Perssons avatar
Tvivlar starkt på att PP skulle släppt igenom ett sådant slarvigt missfoster...
Citera
2013-06-02, 12:35
  #16
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord90
Ingen säljare utan när jag letade bland saker så hittade jag denna och då ställer jag mig och funderar om det kan vara en äkta eller en kopia bara? Därför frågar jag er.


Om den bara låg i en random låda sådär så kan du nog räkna med att den inte är äkta.
Citera
2013-06-02, 13:14
  #17
Medlem
wreckinggirls avatar
... gjord för att likna nån av deras "sky moon" modeller. Med priser från några hundra tusen till mellan en och två mille. I dollar alltså.

TS, kan du inte berätta vad mer som låg i lådan där du hittade den? Några guldtackor? Mona Lisa?
Citera
2013-06-02, 15:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreckinggirl
... gjord för att likna nån av deras "sky moon" modeller. Med priser från några hundra tusen till mellan en och två mille. I dollar alltså.

TS, kan du inte berätta vad mer som låg i lådan där du hittade den? Några guldtackor? Mona Lisa?



Folk har saker liggandes utan att veta att de är värda och de har hänt förut därför frågar jag er! Sluta upp med mopsiga svar.
Citera
2013-06-02, 15:43
  #19
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord90
Folk har saker liggandes utan att veta att de är värda och de har hänt förut därför frågar jag er! Sluta upp med mopsiga svar.


Jo, men då handlar det ofta om 90-åriga kärringar som köpt något på gårdsauktion för 50 år sedan och som legat på vinden i 49,99 år.. En PP-klocka är ju en lite nyare grej...
Citera
2013-06-02, 15:56
  #20
Medlem
alhems avatar
Har en Breitlingkopia med exakt lika placering av år, mån, dag, datum och tid på dygn.
Till och med solen i Sol/måne-fönstret är identisk så det Du har är säkerligen en kopia som har samma verk som min...
Tittar man noga så ser man att "prismat" som ersätter timme 6 inte är centrerat i förhållande till siffran 30 och texten Swiss made.
Tror inte det skulle slippa igenom kvalitetskontrollen hos PP...
Citera
2013-06-02, 23:36
  #21
Medlem
Att den inte är äkta råder ingen tvivel om. Förstår dock inte varför så många ställer frågan här istället för på ett klockforum där det finns riktig kunskap. Ställ frågan på www.klocksnack.se eller www.timetotalk.se så skall du se att du får ett svar du kan känna dig trygg med.
Citera
2013-06-03, 22:03
  #22
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord90
Har du inget att skriva angående detta så skriv inte alls. Tuff bakom anonymt konto på FB kan vem som helst vara.

Men han har rätt.

Det är tydligt att det är en kopia, se "swiss made" och t.ex. där datumen går ihop från 31 till 1, det ser inte ut så på en klocka i 500 000 kronorsklassen.
Citera
2013-06-04, 07:04
  #23
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoteborgsKex
Men han har rätt.

Det är tydligt att det är en kopia, se "swiss made" och t.ex. där datumen går ihop från 31 till 1, det ser inte ut så på en klocka i 500 000 kronorsklassen.
Det kanske är ett unikt exemplar ur någon "limited edition"...
Citera
2013-06-04, 16:34
  #24
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Det kanske är ett unikt exemplar ur någon "limited edition"...

Patek gör knappt några LE men om de skulle göra de så skulle de inte göra dom SÄMRE och fulare än de vanliga modellerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback