Conti berättade nyligen i en intervju att han var stolt över att Agazzi, Astori, Sau och Ekdal spelade i landslagen. Samtidigt tror jag att det endast blir Astori som blir uttagen till den ”riktiga” truppen.
Allt tyder på att Astori lämnar Cagliari. Förmodligen flyttar han hem till Milano. Cagliari har goda förbindelser med klubben, och Allegri är som väntat kvar.
Samtidigt kan jag tycka att det är lite märkligt. Cagliari har ett av de absolut starkaste mittfälten i Italien, och Ekdal lyckas ta en självklar plats. Cagliaris mittfält är onekligen betydligt starkare än Sveriges.
Jag tror inte att det finns någon, (förutom möjligen fullständigt förblindade lokalpatrioter) som anser att t ex De Rossi denna säsong har varit bättre än Conti, eller för den delen Nainggolan. När jag tänker efter har han fan inte varit bättre än?
Conti borde spela i gli Azzurri, och det borde såklart även Di Natale.
Egentligen bryr jag mig inte så mycket, för ju mindre engagemang i diverse landslag desto mer kan de koncentrera sig på det som verkligen betyder något. Cagliari… Och jag gillar när Conti deklarerar att Cagliari är hans landslag.
Men det enda alla tänker på nu är Is Arena. Och om den blir godkänd som hemmaarena inför nästa säsong.