2013-06-04, 10:10
Medlem
Illkrokkodills avatar
KJ blev alltså spårad av polisen, han kontaktade alltså inte själv polisen. Har jag rätt? Bara där är det ju jävligt mysko. Han vet att hon är borta, men man hör inte av sig till polisen om man vet att hon är borta? Vilken normal människa som helst borde ju inse att man verkar jävligt misstänkt om så är fallet..

KJ själv har alltså enligt medier sagt sig vara den kompis som VB pluggat hos. (eller vad fan de nu gjorde) jag får fan inte ihop detta.. Jag hävdar fortfarande att hon 1) inte ens varit där 2) att han vet att lägenheten är "ren"

Han sitter ju onekligen i en rävsax.
Citera
2013-06-04, 10:15
Medlem
Verkar som om det står stilla nu, inga mer fynd sedan blodet i bakluckan. Åtal skulle väl väckas nu 14 juni? men det gäller väl bara ifall de hittat mer på honom? känns stundtals som om detta kommer bli "unsolved case"...och såna fall är tröttsamma tycker. förjävligt att sådant här hemskt brott kan begås och att man nästan inte lämnar några spår efter sig. obegripligt...
Citera
2013-06-04, 10:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, det var den sämsta jämförelsen jag läst, jämför du en nybliven änka med en frustande tonårskille?

Tror du att de har något gemensamt?

KJ har förmodligen helt andra problem än vad en hemmafru någonsin haft eller vad hon någonsin kunnat föreställa sig.

Återigen, man söker inte ett godmansskap för sina myndiga barn om det inte finns grava problem.
Det är du som tjatar om godmansskapet i sig, och då visar jag att ett godmansskap i sig inte behöver betyda ett skvatt för rättskapaciteten. Däremot kan det naturligtvis finnas somliga skäl till godmansskap som påverkar rättskapaciteten, men då är det de skälen som sådana man måste titta på. Jag konstaterar att det gick åt rätt håll för KJ, eftersom förvaltarskapet lyftes. Personer mognar också efter arton års ålder, och detta mognande förefaller ha gjort KJ mer skickad att leva i vardagen med de problem han nu hade.

(Myndighetsgränsen på 18 år är mognadsmässigt för låg för många ungdomar. Man ska ha klart för sig att den väsentligen infördes som ett rätt desperat (och misslyckat) sätt för socialdemokratin att vinna 1976 års val. Skulle frågan bli aktuell, skulle jag förorda att myndighetsåldern höjdes med ett år till 19. Men jag vet att det är mycket mer politiskt besvärligt att höja myndighetsåldrar än att sänka dem.)
Citera
2013-06-04, 10:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du utveckla första meningen?

Sorry, skrev på mobil, blev slarvigt. Jo, vi har ett datum när VB lagar tacos till styvpappan, enligt facebook, och med uppgiften att pappan är hemma varannan helg räknade vi ut att han borde varit det försvinnandehelgen, men var han det, är vi säkra?
Citera
2013-06-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Verkar som om det står stilla nu, inga mer fynd sedan blodet i bakluckan. Åtal skulle väl väckas nu 14 juni? men det gäller väl bara ifall de hittat mer på honom? känns stundtals som om detta kommer bli "unsolved case"...och såna fall är tröttsamma tycker. förjävligt att sådant här hemskt brott kan begås och att man nästan inte lämnar några spår efter sig. obegripligt...

Det här verkar bli ett indiciemål, men polisen vill inte sabba en rättegång genom att släppa info till media som kan påverka deltagarna i rättegången, vilket kan inverka negativt på den. Detta har de själva sagt.
Citera
2013-06-04, 10:23
Medlem
Illkrokkodills avatar
Ok, nu har jag letat och letat.....!!

Får jag ställa en fråga nu?!

Ungefär hur många sök gjorde MPS? Och hur många av dessa var KJ med på? Går jag in på sammanfattningen så står enbart det sök där KJ var gruppledare med. Finns någon karta över vart sök har varit? (gärna datum också tack)
Citera
2013-06-04, 10:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Ok, nu har jag letat och letat.....!!

Får jag ställa en fråga nu?!

Ungefär hur många sök gjorde MPS? Och hur många av dessa var KJ med på? Går jag in på sammanfattningen så står enbart det sök där KJ var gruppledare med. Finns någon karta över vart sök har varit? (gärna datum också tack)
Ur sammanfattningen: "KJ deltog i fyra av fem MPS-sök". Det är de sök som MPS har berättat om, det finns uppgifter om att MPS har sökt fler gånger.
Citera
2013-06-04, 10:28
Medlem
Lagro

[quote=Jeremiah
Motiv är i egentligen rätt ointressant och kan vara vilken banal sak som helst för oss, men inte för GM.[/QUOTE]
Motivet är mycket viktigt för att kunna ringa in en mördare, allt tyder på att det här var ett planerat mord, om det varit ett dråp hade det sannolikt redan varit uppklarat.
När man läser de här inläggen som spottas fram, får man uppfattningen att den här misstänkte KJ är en massmördare, dråpare och helt borta från verkligheten.
Men är det sanningen, det är mycket lätt att kontrollera genom brottsregistret om KJ brukad våld tidigare, eller hur många personer han mördat.
Vad som skrivits sida upp och sida ned är om hans hund, som han skall ha slaktat och styckat, men vad som är sanning i det, är det väl ingen som kan svara på.
Det fanns någon vis person som menade hunden hade bitit på elkabel och därigenom hade hunden orsakat döden själv. Den versionen tror jag på, därför vissa hundar gillar att tugga på kablar och en hund dör om den får 220 volt elström i sig, och det enda är att ta hunden och dumpa kroppen någonstans eller begrava den. Hundkroppen skall ha dumpats i älven och då kan man säga det var en sjöbegravning, som är fullt acceptabelt.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-04 kl. 10:31. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-04, 10:29
Medlem
Vet någon om sommarstugan är avspärrad fortfarande? Någon som vet om polisen fortfarande gör sök efter händerna eller har dom lagt ned det helt och hållet?
Citera
2013-06-04, 10:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
KJ blev alltså spårad av polisen, han kontaktade alltså inte själv polisen. Har jag rätt? Bara där är det ju jävligt mysko. Han vet att hon är borta, men man hör inte av sig till polisen om man vet att hon är borta? Vilken normal människa som helst borde ju inse att man verkar jävligt misstänkt om så är fallet..

KJ själv har alltså enligt medier sagt sig vara den kompis som VB pluggat hos. (eller vad fan de nu gjorde) jag får fan inte ihop detta.. Jag hävdar fortfarande att hon 1) inte ens varit där 2) att han vet att lägenheten är "ren"

Han sitter ju onekligen i en rävsax.

Det är onekligen en besvärande omständighet.

Polisen slutade även att leta efter VB den 10:e, samtidigt eller om det var dagen efter, så avfärdade de teorin om att hon försvunnit frivilligt.

De ändrar även brottsrubricering till människorov i samma veva.

Att det berodde på att de hittade KJ på det sätt de gjorde kan förmodligen haft viss påverkan på dessa beslut.

Jag gissar att de misstänkte honom från dag 1, men höll förstås öppet för alternativ för även om det är den mest uppenbara och troliga förklaringen så finns det vissa märkliga mordfall där det mest logiska visat sig vara helt uppåt väggarna.
Citera
2013-06-04, 10:34
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ur sammanfattningen: "KJ deltog i fyra av fem MPS-sök". Det är de sök som MPS har berättat om, det finns uppgifter om att MPS har sökt fler gånger.

TACK!! Ja, fem sök låter lite...

Vet man datum på dessa fem? Kollar bloggen nu och försöker få ihop det..
Citera
2013-06-04, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Herrejösses, för att polisen har sagt det, vad är det du inte förstår.

Läs följande länkar så att du kommer in i matchen.

http://bodenstyckmordet.wordpress.com/

Snälla, kan ingen öppna Marinatråden igen.

Jag tvivlar starkt på att polisen gått ut med att de pratat med KJ första gången den 10 maj. Att du inte kan visa källa på ditt påstående är ganska talande. Det är ganska viktigt eftersom det har betydelse om KJ hörts tidigt eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in