Citat:
Ursprungligen postat av
Illkrokkodill
KJ blev alltså spårad av polisen, han kontaktade alltså inte själv polisen. Har jag rätt? Bara där är det ju jävligt mysko. Han vet att hon är borta, men man hör inte av sig till polisen om man vet att hon är borta? Vilken normal människa som helst borde ju inse att man verkar jävligt misstänkt om så är fallet..
KJ själv har alltså enligt medier sagt sig vara den kompis som VB pluggat hos. (eller vad fan de nu gjorde) jag får fan inte ihop detta.. Jag hävdar fortfarande att hon 1) inte ens varit där 2) att han vet att lägenheten är "ren"
Han sitter ju onekligen i en rävsax.
Det är onekligen en besvärande omständighet.
Polisen slutade även att leta efter VB den 10:e, samtidigt eller om det var dagen efter, så avfärdade de teorin om att hon försvunnit frivilligt.
De ändrar även brottsrubricering till människorov i samma veva.
Att det berodde på att de hittade KJ på det sätt de gjorde kan förmodligen haft viss påverkan på dessa beslut.
Jag gissar att de misstänkte honom från dag 1, men höll förstås öppet för alternativ för även om det är den mest uppenbara och troliga förklaringen så finns det vissa märkliga mordfall där det mest logiska visat sig vara helt uppåt väggarna.