• 1
  • 2
2013-06-03, 23:27
Medlem
FSharps avatar
Här är det senaste exemplet på att Kristin Lundell, som vi alla känner till vid det här laget, inte riktigt har alla sina muslimer i moskeen.

I något som benämns som en recension toksågar hon kiss utan att nämna ett enda ord om musiken:
http://www.svd.se/kultur/scen/lundel...en_8231752.svd

Det börjar med att någon, någonstans, har sagt att Madonna är för gammal (antar jag)
Citat:
Eftersom det gärna luftas om kvinnliga artister – tänk Madonna – beter sig enligt sin ålder passar det utmärkt att fortsätta den diskussionen om Kiss. Är Gene Simmons beteende värdigt en 63-årig man? Inte det minsta.

Efter det fortsätter hon och förklarar att allt handlar om pengar:
Citat:
Kiss spelar sina roller som de alltid har gjort. Fyra decennier – och ett antal höftoperationer senare för Stanley – har bandet blivit karikatyrer av sig själva. Om de bryr sig om det? Absolut inte. Varumärket Kiss sägs idag vara värt fem miljarder dollar. Detta är business.

Men.... Jag vet inte, hon påstår att det inte räcker, eftersom de endast spelar musik för att få in pengar:
Citat:
Den kringresande museiföreställningen Kiss gör precis det som de förväntas göra. Det som adderar ytterligare nollor på kontoutdraget.
Inte konstigt att det droppar dregel från Gene Simmons utsträckta tunga. Han räknar säkert timpenningen för kvällens konsert.

Jag förstår inte hur SvD kan släppa igenom det här? RECENSION!?
Det är fan en enda avundsjuk jävla feministisk klagan på att gubbar fortfarande kan ha kul och spela musik.

Uppfattningen jag har fått är att Kiss var fantastiska.

Är hon sur för att farsan inte vill spela in pengar till henne för att marknadsföra sitt twitter-konto eller vad är det som pågår där inne?

Hur kan hon inte förstå att om man är god för 5 miljarder så drar man inte världen runt och spelar för småsummor? Man gör det för att det är kul, och för att fansen uppskattar det.
Citera
2013-06-03, 23:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Lite intressant just eftersom kiss alltid varit relativt öppna med att de spelar roller och odlar sitt varumärke för att tjäna pengar.
Citera
2013-06-03, 23:37
Medlem
Adversariuss avatar
Vadå feminism? Han säger ju bara att det är lite fånigt att män i pensionsåldern sminkar sig, drar på sig trikåer och agerar mänskliga reklampelare åt ett affärsimperium. Det stämmer ju. Men det betyder inte att deras musik är dålig, för det är den ju absolut inte, och det sade han inte heller.
Citera
2013-06-03, 23:43
Medlem
olasvenssons avatar
Paul och Gene är judar. Hon kanske hatar judar?
Citera
2013-06-03, 23:51
Medlem
FSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Vadå feminism? Han säger ju bara att det är lite fånigt att män i pensionsåldern sminkar sig, drar på sig trikåer och agerar mänskliga reklampelare åt ett affärsimperium. Det stämmer ju. Men det betyder inte att deras musik är dålig, för det är den ju absolut inte, och det sade han inte heller.

Nja, referensen till kvinnor och Madonna var väl en tydlig "Alltså ska någon tjata på tjejer så tänker jag tjata på killar".

Jag tycker inte det är konstigt alls att man, som en grupp, uppträder så som gjort i 40 år. Det är underhållningen. Det är Kiss. Bara för att man får några år på nacken ska man väl inte släppa sin genre och börja spela country i vitt hår och cowboyhatt?

Hade hon verkligen tyckt som hon tyckt kunde hon väl ha skrivit "Likt Madonna så...."?
Citera
2013-06-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius

I början av recensionen skriver hon att kritiken mot Kiss är ett svar på de recensioner som sågar kvinnliga artister pga deras ålder.
Citera
2013-06-04, 04:44
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
I början av recensionen skriver hon att kritiken mot Kiss är ett svar på de recensioner som sågar kvinnliga artister pga deras ålder.

Noterbart är att hon inte refererar till några recensioner eller artiklar där kvinnliga artister sågas p.g.a. sin ålder. Jag tvivlar på att de ens existerar, åtminstone här i Sverige där genustrams och kulturmarxistisk feminism är en statsreligion och svensk ljugmedia dess hängivaste anhängare. Finns det några svenska recensioner där kvinnliga artister sågas p.g.a. sin ålder?
Citera
2013-06-04, 07:24
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Lite intressant just eftersom kiss alltid varit relativt öppna med att de spelar roller och odlar sitt varumärke för att tjäna pengar.
Precis. Kiss har alltid kört hårt med bland annat merchandising (som säljande av smådockor av bandmedlemmarna och annat lukrativt).

Samtidigt har man spelat fantastisk musik. Vem minns inte Detroit Rock City, Hard Luck Woman, Rock 'n Roll All Night osv. Om man är över 60 och fortfarande spelar så måste det finnas någon mer drivkraft än pengar. Som antytt: för att man har kul.

Nu fattar jag verkligen att MSM håller på att dö. En krönika som denna låter som om det skulle ha stått i DN 1984. Hela bloggosfären håller högre kvalitet än det här. Fem rader av Paow har mer energi än detta.
Citera
2013-06-04, 08:28
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Noterbart är att hon inte refererar till några recensioner eller artiklar där kvinnliga artister sågas p.g.a. sin ålder. Jag tvivlar på att de ens existerar, åtminstone här i Sverige där genustrams och kulturmarxistisk feminism är en statsreligion och svensk ljugmedia dess hängivaste anhängare. Finns det några svenska recensioner där kvinnliga artister sågas p.g.a. sin ålder?

Om du hängt med lite så skulle du veta att det gäller kritiken under MDNA turnén där hon på Ullevi drog ner brallorna.
Citera
2013-06-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ja Gene Simmons sa ju en gång helt öppet: "Vi har så jävla dåliga förband bara för att ni ska gå ut och köpa vår merchandise istället"...
Citera
2013-06-04, 19:20
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag var på konserten på Friends Arena. Jag har aldrig varit något stort Kiss-fan, men en kompis bjöd med mig. Det var en riktigt bra show med bra låtar och det var en riktigt bra upplevelse. Det är nog snarare en generationsfråga. Jag förmodar att Kristin Lundell är ung och av åsikten att gubbar som är över 50 bör pensionera sig och avhålla sig från att spela musik liksom de bör hålla sig borta från den övriga arbetsmarknaden. De är slut som människor helt enkelt. Men i dagens samhälle måste vi jobba allt längre för att få bra pension och det kommer inte att vara ovanligt att få se 70-åringar på jobbet inom snar framtid. Nu behöver förmodligen inte Kiss jobba häcken av sig för att medlemmarna ska få det bra på äldre dagar. De gör det av passion och det gick inte att ta misste på under lördagens konsert. Kristin Lundell kan hålla sig till Justin Bieber istället.
Citera
2013-06-04, 19:33
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Synd att allt ska göras till politik i det här landet. Heja Kiss!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in