2013-06-03, 18:15
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
STÖDORD

Kretsen i närheten av den försvunna.
Smutskasta en fd arbetskamrat
Sjukhusvaktmästare
Journalistik
Åsikt, radikal höger.
Södra Råda
Jaktstuga
Anförtro bekant präst

Är detta trådar eller trassel?

Det är trassel! Du verkar må dåligt och det är nog många i Mariestad med omnejd som mår dåligt över det här fallet.
Skulle det bli uppklarat hade nog många mått mycket bättre.
Det är nog dags att påbörja en ny utredning fast med nya talanger inom poliskåren.........
Det är vad jag tycker.
Citera
2013-06-03, 19:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Det är trassel! Du verkar må dåligt och det är nog många i Mariestad med omnejd som mår dåligt över det här fallet.
Skulle det bli uppklarat hade nog många mått mycket bättre.
Det är nog dags att påbörja en ny utredning fast med nya talanger inom poliskåren.........
Det är vad jag tycker.

Det är självklart många som mår dåligt av att detta - snart 21-åriga - ouppklarade fall inte är löst, men på vilket sätt menar du att den postare du citerar gör det?

Kan du förklara varför du anser att det postaren skriver är trassel?

Jag hoppas att inläggsförfattaren kan komma in i tråden och utveckla de "stödord" h*n skrev.
Senast redigerad av Prinzezzan 2013-06-03 kl. 19:30.
Citera
2013-06-03, 19:23
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är självklart många som mår dåligt av att detta - snart 22-åriga - ouppklarade fall inte är löst, men på vilket sätt menar du att den postare du citerar gör det?

Kan du förklara varför du anser att det postaren skriver är trassel?

Jag hoppas att inläggsförfattaren kan komma in i tråden och utveckla de "stödord" h*n skrev.
Jag tror att postaren bara är en nersupen alkis som vill vädra sina känslor i fyllan och det är ångesten av att fallet inte kommit någonstans som driver h*n till detta inlägget.
Tror det bara är ett ångestladdat fylleinlägg utan substans!

Det med trassel är bara en fyllealkis lösning på ett problem i ett berusat tillstånd. Alltså inte den faktiska lösningen.

Jag tror det är ett fylleinlägg helt enkelt!
Citera
2013-06-03, 19:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag tror att postaren bara är en nersupen alkis som vill vädra sina känslor i fyllan och det är ångesten av att fallet inte kommit någonstans som driver h*n till detta inlägget.

Det med trassel är bara en fyllealkis lösning på ett problem i ett berusat tillstånd. Alltså inte den faktiska lösningen.

OK, jag har bara lite svårt att se hur du kan göra den tolkningen, att tro att det skulle vara "ett ångestladdat fylleinlägg". Dessutom att det skulle vara "utan substans".

Vissa av punkterna har kopplingar till varandra och kan appliceras på ett par personer. Om inlägget innehåller substans eller inte, det vet nog bara gm och ev. några få till. Personligen finner jag ingenting i inlägget som tyder på att just detta inlägg skulle vara skrivet av en "nersupen alkis". Men vad vet jag?

Det är inte så att du anar innehållets mening och själv inte har den åsikten?
Citera
2013-06-03, 20:07
Medlem
Citat:
STÖDORD

Sjukhusvaktmästare
Journalistik
Åsikt, radikal höger.
Södra Råda
Jaktstuga
Anförtro bekant präst

Kan du tala klarspråk? Vad menar du eftersom du skriver som du gör? Du vill göra oss nyfikna och det gör du.
Citera
2013-06-03, 20:09
Medlem
Citat:

Ja eller så träffar det tillräckligt nära för att du ska få panik och vilja förvilla det som h*n skriver
Citera
2013-06-03, 20:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stödord.

Citat:
STÖDORD

Sjukhusvaktmästare
Journalistik
Åsikt, radikal höger.
Södra Råda
Jaktstuga
Anförtro bekant präst

Ett intressant inlägg. Kan ev. säga en hel del. Du har inga mera stödord att komma med?
Citera
2013-06-03, 20:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett intressant inlägg. Kan ev. säga en hel del. Du har inga mera stödord att komma med?

Ja, visst är det intressant! Och visst kan det säga en del! Eventuellt!
Citera
2013-06-03, 21:45
Medlem
Jag hade kontakt med en av Helenas systrar under en period då hon pluggade på en folkhögskola i norra delen av Värmland. Systern läste på den tiden en medieprofil och jobbade en kortare period som journalist. Hon flyttade senare vidare till Göteborg och sen hände det tragiska försvinnandet.

Folkhögskolan hade på den tiden en inriktning mot natur viltvård och många av dom som läste på folkhögskolan hyrde sedan jaktmark i norra Värmland. Det var stora skogar och relativt billigt jaktarrände. Gråben hade ännu inte synts till.

Jag vet att systern har haft kontakt med människor från folkhögskolan. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att påståendet är rätt. Men personen i fråga är inte helt o insatt i
G*b**lla liv.

Ekohatten
Citera
2013-06-03, 22:57
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Det är inte så att du anar innehållets mening och själv inte har den åsikten?

Nej, jag lovar och svär.. Jag tror inte man sitter inne med lösningar om ett gammalt mord (?) bara för att man över tjugo år senare lägga ut ngn j-vla rebus på internet.
Eller typ ngn "Fångarna på fortet gåta"?

Nä!!!

Jag lovar!

Jag tror det är ett pundar-inlägg med viss lokal insikt, dock betydelselös sådan eftersom om det vore betydelsefullt borde kommit fram tidigare typ för tjugo år sen.

Citera
2013-06-03, 23:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej, jag lovar och svär.. Jag tror inte man sitter inne med lösningar om ett gammalt mord (?) bara för att man över tjugo år senare lägga ut ngn j-vla rebus på internet.
Eller typ ngn "Fångarna på fortet gåta"?

Nä!!!

Jag lovar!

Jag tror det är ett pundar-inlägg med viss lokal insikt, dock betydelselös sådan eftersom om det vore betydelsefullt borde kommit fram tidigare typ för tjugo år sen.

OK!

Å andra sidan kan det komma en kanin hoppandes med något nytt - i alla fall kan man ju hoppas (!).

Det har kommit fram uppgifter i andra fall efter många år, som hjälpt till att lösa gamla ouppklarade brott, så det kanske är lite dumt att helt avfärda nya postares infallsvinklar? Nåja, det gör man som vill med.
Citera
2013-06-04, 05:29
Medlem
Förstår att ni undrar, det gör jag med.
Jag har ingen som helst anknytning till Mariestad och är ej insatt i fallet.

Några år efter försvinnandet fick jag av en händelse vissa uttalande av en främling.
Uppfattade det i den stunden som svammel som jag inte föstod. Kunde inte släppa detta så efter en tid kontaktade jag polisen anonymt ifall de förstod. Uppenbarligen så var det ingen substans i detta. De försökte enbart övertala mej att ej vara anonym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in