2013-06-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Ser du inte hur irrationellt det skulle bli om en skapare skulle visa sig. För det andra är skaparen inte av materia för att kunna bli synlig. All materia är nämligen synligt. Icke-materia är ej synligt för mänskligt öga.

Skaparen, bryr sig om oss. Hur vet du att han skiter i oss?

Hur vet du att han bryr sig, på vilket sätt isf?
Citera
2013-06-03, 22:07
Medlem
Reymonts avatar
Citat:

Skaparen, bryr sig om oss. Hur vet du att han skiter i oss?

Hur vet du att hen bryr sig om oss. Jag påstår ingenting. Bevisbördan är din.
Citera
2013-06-03, 22:08
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Jasså! Vad har du för belägg för ditt påstående?

Okej, så du tycker om att diskutera om den teoretiska händelsen. Jag har fortfarande inte fått några kommentarer från dig angående händelsen. Är den logisk? Om en medlare uppfyllde dina krav, ökar din förtroende för honom?

Citat:

Citat Kunskap1
Citat:
Kan ni inte bestämma er om DFSM sanna natur är transcendent eller immanent? Återigen han kan inte vara både och. Kan ljus och och mörker vara samtidigt? Om det är ljust försvinner mörker.

Alldeles korrekt, DFSM sanna natur kan inte vara transcendent och immanent samtidigt. Vad har det med min skapare att göra? Min Skapares sanna natur är transcendent. Att han kan agera immanent betyder inte att han förlorar sin transcendens har jag reda sagt.
Citera
2013-06-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Medlaren ska uppfylla ditt krav som ger dig övertygelse att Gud existerar. Du sätter gränserna.

Men att det skall vara så förbannat svårt att förstå, jag vet inte vad som skall uppfyllas för att jag skall börja tro, det borde dock en allsmäktig varelse kunna veta.

Vad krävs för att du skall bli ateist, vilka bevis kan en vanlig människa lägga fram för att du skall sluta tro på gud?

Citat:
Inte alls, det är ingen omväg, om Gud inte skickar en unik medlare, hur vet vi att Gud existerar?

Jasså, vilken/vilka av alla dessa medlare vi haft på jorden tycker du är unik då?
Citera
2013-06-03, 22:11
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Ett nytt sätt att argumentera för Skaparens existens

Tja...jag är ganska ny här på Flashback och jag märkte tidigt att Religion ligger inom den Vetenskapliga delen här på forumet, då måste det ju vara sant!

Hej!

det nya sättet är att Gud existerar endast om Guds budbärare är valid och autentisk. Detta är det nya sättet. Låter det logiskt?
Citera
2013-06-03, 22:11
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Hur vet du att hen bryr sig om oss. Jag påstår ingenting. Bevisbördan är din.

Om man nu tror på en Skapare, så bryr han om oss på samma sätt som våra föräldrar bryr sig om oss. Men skaparen bryr sig givetvis mer än våra föräldrar för han är vår Skapare.
Citera
2013-06-03, 22:12
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Om man nu tror på en Skapare, så bryr han om oss på samma sätt som våra föräldrar bryr sig om oss. Men skaparen bryr sig givetvis mer än våra föräldrar för han är vår Skapare.
Nice question-begging.
Citera
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Jasså, vilken/vilka av alla dessa medlare vi haft på jorden tycker du är unik då?

Får jag ställa en fråga till dig - som handlar om just en händelse - är intresserad utav att få se om du tror att du skulle tro på Gud om du var närvarande vid den händelsen?
Citera
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Okej, så du tycker om att diskutera om den teoretiska händelsen. Jag har fortfarande inte fått några kommentarer från dig angående händelsen. Är den logisk? Om en medlare uppfyllde dina krav, ökar din förtroende för honom?
Citera
2013-06-03, 22:14
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Hej!

det nya sättet är att Gud existerar endast om Guds budbärare är valid och autentisk. Detta är det nya sättet. Låter det logiskt?
På vilket sätt är detta nytt? Det du säger är egentligen att om en person påstår något och om detta är sant, så är det sant. Mer trivialt kan det inte bli.
Citera
2013-06-03, 22:14
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Men att det skall vara så förbannat svårt att förstå, jag vet inte vad som skall uppfyllas för att jag skall börja tro, det borde dock en allsmäktig varelse kunna veta.

Är det så svår att kräva något av en medlare? Varför kan du inte kräva från honom att natt ska bli till dag eller vice versa? Eller varför kräver du inte att din sjukdom ska försvinna? Ja, du förstår. Du har mycket att välja på.
Citera
2013-06-03, 22:15
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem