2013-06-03, 20:57
  #613
Bannlyst
Var är flashbacks svenskarnas stöd till det som händer nu i Turkiet?
Citera
2013-06-03, 20:58
  #614
Medlem
blackjackks avatar
Här ser vi vilka det är som demonstrerar, Ataturkdyrkande kemalister som inte visar respekt i en moské!

http://postimg.org/image/8bvhgh8gh/
Citera
2013-06-03, 21:06
  #615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Det är inspelat. Direkt här: http://www.vgtv.no/#!/video/65103/direkte-demonstrasjoner-i-tyrkia

Tyckte jag hörde järnrör skramla i bakgrunden.
Citera
2013-06-03, 21:08
  #616
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Här ser vi vilka det är som demonstrerar, Ataturkdyrkande kemalister som inte visar respekt i en moské!

http://postimg.org/image/8bvhgh8gh/

Ja det är fruktansvärt att dom inte slängde av sig skorna innan dom flydde in i moskén för att söka skydd. Tror moskén överlever.
Citera
2013-06-03, 21:11
  #617
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Här ser vi vilka det är som demonstrerar, Ataturkdyrkande kemalister som inte visar respekt i en moské!

http://postimg.org/image/8bvhgh8gh/

Gläder mig och se sekulära turkar som inte bryr sig om religion...
Citera
2013-06-03, 21:16
  #618
Medlem
Matärgotts avatar
Ser ut att kunna explodera när som helst om ni kollar live.

http://www.vgtv.no/#!/video/65103/direkte-demonstrasjoner-i-tyrkia

EDIT: Och där skjuter de massa tårgas!!
Citera
2013-06-03, 21:32
  #619
Medlem
MrWalross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Var hittade du texten?

Någon kompis hade delat texten på sin facebook sida.
Citera
2013-06-03, 21:38
  #620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Här ser vi vilka det är som demonstrerar, Ataturkdyrkande kemalister som inte visar respekt i en moské!

http://postimg.org/image/8bvhgh8gh/

har ingen respekt för kemalister som kurd men fan vilken glädje när man ser mosken i en sådan skick. tänd eld på skiten.
Citera
2013-06-03, 21:50
  #621
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Fyfan alltså, läs på mer, det finns något som kallas google, annars kanske du ska kolla anledningarna till att allt detta hände.

Här är en snabb översättning från translate

Denna kamp är inte bara för resan till parken.
1- Förbudet att fira de nationella helgdagar.
2-Silivri fängelse för vår armé.
3-fängslade intellektuella, journalister bara.
Öppning 4 under namnet vårt land är bara delas.
5-sekularism är att du inte gör det.
6-kant medan människor dör av svält, dina miljarder dollar för världens rikaste listan.
7-ATAM'a drinkare säga, språk sträcks ut.
8 - religiös politik, religion och politik mix för vad jag gjorde.
9-Du MUSLIM väljare, vem inte är att otrogna i Izmir.
10-martyrer Kelle, är att terroristen MR huvudet
11-Çifçilerimiz sina dammar för att säga det går.
12-angränsande muslimska länder är att du hand i hand för att förgöra de otrogna.
13-IRAK slaktade tusentals muslimer, vistas tyst.
14-2 påse med kol, om köp av deras liv pasta.
För 15-REYHANLI.
16-barn från att skicka soldater, häll brännama för de fattiga.
Religiösa och hämndlysten han tar de 17-våra ungdomar.
18-Viktigast är din tjänare inte längre bredvid oss, för vi vill inte vara offentliga.

lägg en källa till det du skriver också.
behöver jag sätta in en lista på 18 saker som han gjort för att gynna landet, sitt folk, och även andra länder? Har du vart i Turkiet de senaste 2 åren? Om inte, har du iaf läst hur utvecklingen har gått för landet? Jag tror det är du som behöver läsa på lite och sluta va så jävla naiv.. onun bunun cocu.

lol såg nu..
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Var hittade du texten?

Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Någon kompis hade delat texten på sin facebook sida.


haha, du spelar alltså smart med ett inlägg som din källa är från "någon kompis facebook"?


Här kan du få ett smakprov på Tayyip the king Erdogan..
Citat:
Somalia [edit]
Main articles: 2011 East Africa drought and Somalia-Turkey relations
In 2011, a severe drought was affecting the entire East Africa region.[7] Said to be "the worst in 60 years",[8] the drought has caused a severe food crisis that threatened the livelihood of more than 12 million people in Somalia and neighbouring countries.[9] On August 19, 2011, Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan went to Somalia to draw international attention to the East African country's drought and famine situation. He became the first leader from outside Africa to visit Somalina in nearly two decades. Erdogan, who was accompanied on the trip by his wife, daughter and an entourage consisting of cabinet members and their families, visited refugee camps and hospitals in Somalia to witness the devastation caused by the severe drought.
Turkey will open an embassy in Mogadishu and take several measures to help Somalia improve its infrastructure, which include digging wells to improve water supply, building a major hospital, six field hospitals and a highway from the Mogadishu Airport to the city center, as well as facilities for waste management to clean up Mogadishu's rubbish-strewn streets, Erdoğan said. He said Housing Development Administration of Turkey (TOKİ) will also build houses and schools in the famine-hit country.
A week later, the Turkish Prime Ministry Disaster & Emergency Management Directorate said that Turkish people collected a total of $201 million in donations for Somalia since the aid campaign started August 1. Somali President Sheikh Sharif Sheikh Ahmed was quoted in the Hurriyet newspaper as calling Prime Minister Erdogan's visit to Somalia an “historic gesture.”[10]
__________________
Senast redigerad av iNViSiBiLiTY 2013-06-03 kl. 22:02.
Citera
2013-06-03, 22:02
  #622
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Jag måste erkänna att jag är mest förvånad över att det finns tillräckligt många turkar kvar i turkiet för att starta upplopp och demonstrationer....trodde 99% av dom bor här i Sverige och var upptagna med att kasta sten på våra poliser och bränna bilar.
Citera
2013-06-03, 22:07
  #623
Medlem
Hur snälla är polisen i Turkiet?
Åker dom också runt i en bil som heter Aina och kommunicerar med demonstranterna? Harlem shake kanske?
Citera
2013-06-03, 22:11
  #624
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reber
har ingen respekt för kemalister som kurd men fan vilken glädje när man ser mosken i en sådan skick. tänd eld på skiten.

Ett kommunist svin ser jag, ni kommunister har tagit bort all islam ur mitt vackra Bosnien men skönt att Erdogan tar tillbaka islam sakta men säkert i Turkiet, vi får även hoppas att vi får en liknande ledare i Bosnien i framtiden. Extra skönt att se att polisen går hårt mot kemalister och kommunister likt dig på demonstrationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in