Citat:
Ursprungligen postat av
snorvalpis
Gifte mig i lördags, allt väl så långt.
Hade pratat med chefen långt innan om att vara ledig söndag-torsdag veckan därefter, just för att få "fira" lite med min sambo, bara njuta, ut och äta, resa runt lite.
Slutar med att min chef verkligen tvingar ut mig måndag, tisdag.. Ja, visst. Det gick bra, lite sura miner hos sambon (som känns i hjärtat på en själv.) Chefen ringer, du måste kanske jobba imorgon med. Jag förklarar då enkelt och snabbt att jobbar jag onsdag, vill jag vara ledig i helgen iallafall.
Slutar med att jag får jobba ett jävla skitpass på onsdag, 05:15-09. Sambon trodde dock att jag skulle jobba 7-19. Hon drog iväg med en rivstart med bilen med tårar i ögonen hem till sin mor och far.
Fick vara ledig tordag och fredag. Synd bara att sambon jobbar 9-19 på fredag. På lördagen ses vi iallafall 2 timmar, beroende på när på kvällen jag pallrar mig ut.
Förhoppningsvis så kommer inte skilsmässan som ett brev på posten. Ibland undrar jag dock om chefen bara tänker på sig själv, eller på oss anställda. Fy fan. Och här ställer man upp och jobbar ~200 timmar i månaden med skitlön. Aldrig mer övertid för mig iallafall.
Tack och hej.
En sur jävel.
ps. läste att någon undrade hur gammal folket var i tråden, jag är 23.
Det där hade aldrig en 44 årig chaffis i Stockholm ställt upp på (jag själv). Tror det handlar lite om din ganska unga ålder, man får mer erfarenhet och pondus med åren, då vågar man säga ifrån direkt när det är helt fel.
Själv kör jag mån-ons denna vecka sedan åker jag till sommarstugan när jag är klar i morgon. Kommer hem söndag. Den enda jag meddelat är min nattförare och sagt till honom att "du är själv kör så mycket du orkar".
Om min åkare skulle börja gnälla, vilket han inte kommer göra, skulle jag hota med att sluta. Finns hur mycket taxijobb som helst och det vet han också om.
Stå för faan på dig, förhoppningsvis gifter du dig endast en gång. Annars, byt åkare snarast.