Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-03, 15:02
Medlem
Kepsar och mjukisbyxor tycker jag passar dåligt på offentliga aktioner (om det inte är hög risk för konfrontation). Men annars föredrar jag fan nästan helsvarta kläder utan tryck framför tröjor med tryck på. Tatueringar på armar kan ju döljas under en långärmad tröja om man vill.
Citera
2013-06-03, 15:07
Medlem
NirvanAs avatar
Är det svårt/konstigt/för-mycket-begärt att klä sig anständigt? Behöver inte vara märkvärdigt alls:
http://shoppinggalleriabloggen.se/wp-content/uploads/2012/04/hugoboss_hugo_boss_hugo-boss_pullover_grc3a5_herr_grey_casual_clubhouse-fashion_clubhouse_fashion_sh oppinggalleria_shoppinggallerian_shoppinggalleriab loggen.jpg

Citera
2013-06-03, 15:09
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Kepsar och mjukisbyxor tycker jag passar dåligt på offentliga aktioner (om det inte är hög risk för konfrontation). Men annars föredrar jag fan nästan helsvarta kläder utan tryck framför tröjor med tryck på. Tatueringar på armar kan ju döljas under en långärmad tröja om man vill.
Finns en rätt kul tråd på ämnet: https://www.flashback.org/t2007309
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Tråkigt att man blir fängslad för HMF om man vill klä sig lite snyggt, men annars har vi ett stiligt tips till nyårsafton:
http://www.surcompany.com/listing1-waffenss/ss-sd/sssd1a.jpg

Sjyst jacka till våren, skärpet går dock bort:
http://www.lostbattalions.com/german33-45/ss/sswool/ssM40.html
Citera
2013-06-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det svårt/konstigt/för-mycket-begärt att klä sig anständigt, behöver inte vara märkvärdigt alls:
http://shoppinggalleriabloggen.se/wp-content/uploads/2012/04/hugoboss_hugo_boss_hugo-boss_pullover_grc3a5_herr_grey_casual_clubhouse-fashion_clubhouse_fashion_sh oppinggalleria_shoppinggallerian_shoppinggalleriab loggen.jpg
Nej det krävs inte mycket. Personligen tycker jag att svart klädsel är helt harmlöst och inget subkulturellt alls. Värre är det med tatueringar och kepsar, men detta kan man lösa väldigt enkelt genom att dölja tatueringarna och ge fan i att gå omkring i keps när man representerar partiet.
Citera
2013-06-03, 15:21
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nej det krävs inte mycket. Personligen tycker jag att svart klädsel är helt harmlöst och inget subkulturellt alls. Värre är det med tatueringar och kepsar, men detta kan man lösa väldigt enkelt genom att dölja tatueringarna och ge fan i att gå omkring i keps när man representerar partiet.
Vad ska man ha på huvudet då? Hatt?
Citera
2013-06-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Vad ska man ha på huvudet då? Hatt?
Ingenting?
Citera
2013-06-03, 15:26
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ingenting?
Det är väl ganska onödigt och opraktiskt att få solen i ögonen när man inte behöver? Solglasögon går också bort då det inte är rimligt när man bemöter och eventuellt diskuterar med personer. Det som återstår är keps eller hatt.
Citera
2013-06-03, 15:29
Medlem
Dorniers avatar
Varför inte fixa kepsar och pikétröjor med SvP-tryck på?

Finns ju även piké med långa ärmar för den som behöver dölja tatueringar.

Keps kan ju vara bra om solen skiner, så det är ju inget fel med keps i sig.
Citera
2013-06-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Det är väl ganska onödigt och opraktiskt att få solen i ögonen när man inte behöver? Solglasögon går också bort då det inte är rimligt när man bemöter och eventuellt diskuterar med personer. Det som återstår är keps eller hatt.
Jaha du tänkte på solen. Personligen tycker jag iaf att keps är riktigt fult och inget jag har på mig när jag besöker människor eller representerar något (som i detta fall partiet). Kanske bara är jag som har ett särskilt agg mot kepsar, skulle aldrig ta på mig en sådan igen.

Vad beträffar solglasögon tycker jag varken att det ser fult ut eller är subkulturellt, jag kanske är ensam om att tycka så? Men solglasögon i samband med att man ska samtala och vara social är ju verkligen inte optimalt, det håller jag med om.
Citera
2013-06-03, 15:35
Medlem
NirvanAs avatar
Finns ju även lite mer "stiliga" kepsar, tänker på sådana man har när man seglar te.x. Behöver inte vara en svart, illaluktande keps med stort "YAMAHA" tryck eller motsvarande.
Citera
2013-06-03, 15:41
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Jaha du tänkte på solen. Personligen tycker jag iaf att keps är riktigt fult och inget jag har på mig när jag besöker människor eller representerar något (som i detta fall partiet). Kanske bara är jag som har ett särskilt agg mot kepsar, skulle aldrig ta på mig en sådan igen.

Vad beträffar solglasögon tycker jag varken att det ser fult ut eller är subkulturellt, jag kanske är ensam om att tycka så? Men solglasögon i samband med att man ska samtala och vara social är ju verkligen inte optimalt, det håller jag med om.
I alla fall jag ser keps som ett solskydd, att använda det som accessoar känns inte direkt rimligt. Men nu på sommaren kan det bli väldigt soligt, och såvida man inte sitter ned vid ett bord med parasoll där man staplat upp flygbladen så har jag full förståelse för att man vill använda en huvudbonad som solskydd. Det är varken kul eller praktiskt att skydda sig med handen när man går runt.
Senast redigerad av stopbitching 2013-06-03 kl. 15:44.
Citera
2013-06-03, 15:43
Medlem
Dorniers avatar
Det är ju ganska lämpligt om aktivister som är ute och gör reklam har lite enhetlig klädsel.

Piké eller nån annan tröja med SvP-tryck.

SvP-keps för den som vill ha, om solen skiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in