2013-06-03, 09:58
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag tycker man ska vara lite försiktig med att kasta skugga över advokaten i detta skede. Jag kan tänka mig att KJ inte är den lättaste av klienter att försvara och att det är svårt att få kontakt med honom och att få vettiga svar. Han är nog i ett mentalt ganska uselt skick, så vad ska advokaten säga egentligen? Möjligen att det vore bättre med "Min klient förnekar fortsatt brott, i övrigt har jag inga kommentarer."

Nåväl. Sommarstugan torde väl vara det hetaste stället som mord- och styckplats. Om jag inte minns fel är det väl bara sommarstugan som fortfarande är avspärrad? Rätta mig om jag har fel.
Min fetning i citatet: Det räcker med det, då är det inte sagt för mycket.

I övrigt håller jag med att man kanske inte ska dra förhastade slutsatser, medias rapportering och citat kan ha varit slarviga. Jag hoppas i vilket fall att advokaten håller sig väldigt strikt mot media i fortsättningen.
Citera
2013-06-03, 10:00
Medlem
sleipner8s avatar
Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg.

Att KJ har svårt för att städa och hålla ordning kan ge svaret på varför kroppsdelarna hittades där de låg plus att hans bil återfanns hos föräldrarna!
Citera
2013-06-03, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det jag menar var att sidan var befriad sjuka kommentarer, mystiska klipp/bilder och fuck you-attityder, som faktiskt kompisarna har. KJ hade den normalaste sidan. Däremot är han kaxig och går över gränsen på airsoft-forum. Han vill visa sig tuff, men tyvärr i fel sammanhang. Vilket visar på brister i socialt samspel, som är typiskt för AS.

Jag förstod vad du menade, men har sett i tråden att det talats en del om satanister etc. Ritualer är så mycket mer än så. OM KJ arrangerat med kroppsdelar etc så kan det lika gärna vara något annat rituellt.
Citera
2013-06-03, 10:02
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Vad baserar du det fetade på? AB har 267 vänner på FB, och RÅ är inte en av dom. Det säger väl snarare att de inte är nära vänner? Att någon ska ha planterat blod känns mer som det hör till filmens värld ärligt talat. De flesta ggr är ett mord är ganska enkelt. GM mördar, skaffar undan kroppen (eller låter den ligga), försöker röja undan bevis. Inte mer spännande än så
(min fetning)

AB och RLÅ var ganska nyligen vänner på facebook... dessutom fanns det ett antal konversationer och filmer på nätet (bl a facebook) som visade att de var vänner. Hittar bara denna just nu:

https://www.facebook.com/photo.php?v=1161391402051&set=vb.1445803303&type=3 &theater

Betänk också att airsoftgänget följer tråden.

"Att någon ska ha planterat blod känns mer som det hör till filmens värld ärligt talat. De flesta ggr är ett mord är ganska enkelt. GM mördar, skaffar undan kroppen (eller låter den ligga), försöker röja undan bevis. Inte mer spännande än så" (Cattas bubbla)

Absolut är det så! Men detta mord kanske är annorlunda, man vet aldrig.
Senast redigerad av ME077 2013-06-03 kl. 10:04.
Citera
2013-06-03, 10:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Någon skrev att det hade varit airsoftgun spel den 4/5, samma dag som VB försvann och KJ hade deltagit. Ngn som vet vad temat var?
Kan detta ha gått överstyr och KJ (med eller utan kompisar )var hög på detta och inte riktigt i verkligheten? Så att spelet fortsatte i KJ:s huvud på hemmaplan. Kanske ngn mer med.
Ett spel som urartade.

Om det inte är KJ är min tanke att det är en gruppvåldtäkt alt ensam våldtäkt som gått snett.

Jag kan inte hitta detta. Är det bekräftat att det spelades den 4/5? Har frågat tidigare, när spelade man, klockslag, och var spelade man?
Citera
2013-06-03, 10:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg.

Att KJ har svårt för att städa och hålla ordning kan ge svaret på varför kroppsdelarna hittades där de låg plus att hans bil återfanns hos föräldrarna!

Ja verkligen. Bo Forssberg verkar inte ha mycket till försvar.
Men så blir det då KJ är så uppenbart skyldig och fortsätter neka.
Citera
2013-06-03, 10:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
(min fetning)

AB och RLÅ var ganska nyligen vänner på facebook... dessutom fanns det ett antal konversationer och filmer på nätet (bl a facebook) som visade att de var vänner. Hittar bara denna just nu:

https://www.facebook.com/photo.php?v=1161391402051&set=vb.1445803303&type=3 &theater

Betänk också att airsoftgänget följer tråden.

Bevisligen:

Ro*in L*if Åk*sson Nej, men det är ju avhuggna ben? Bara en idiot skulle tro annat!
för 10 timmar sedan · Gilla · 3

Ro*in L*if Åk*sson Flashback

Som kommentar till fotomontaget på skäggets facebook.
Citera
2013-06-03, 10:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja verkligen. Bo Forssberg verkar inte ha mycket till försvar.
Men så blir det då KJ är så uppenbart skyldig och fortsätter neka.
Nja, det vet vi inget om. Såvitt jag vet har inte rättegången startat.
Citera
2013-06-03, 10:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Det är sant.

Tack ! Ja då ligger det i farans riktning att han även plågade VB innan han dödade henne.
Citera
2013-06-03, 10:08
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Advokatens uttalande i Aftonbladet idag går ju att tolka som advokaten tolkade det men även på flera sätt förstås.

Det skulle bland annat förklara varför blodet hittades i bilen och varför kroppen inte var bättre dold.

Citat:
Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg

En plötsligt försvunnen väska av större modell är ju också en besvärande omständighet. Sedan kan man fundera över var mordvapnet tagit vägen.

Väskan och alla hennes, och hans kläder han bar denna dag, kan ju vara uppbrända. Men mordvapnet bör ju vara gömt någonstans eller kastad i något vattendrag.

BFs tanke om att just KJs oförmåga att röja undan bevis skulle vara ett tecken på att han är oskyldig går lika gärna att vända på.

Gm har styckat kroppen slarvigt. Gömt kroppen slarvigt, eller snarare riktigt uselt då väldigt många går där med sina hundar och det var nära vägen.Jag tror ju att denna slarvighet genomsyrar hela personens liv . Alltså att brottet, fyndplatsen och annat är något som visar vad för slags person GM är rent generellt även i vardagen. Slarvig, kan inte tänka ett steg framåt, har svårt att förutspå vad som kommer hända om... osv. BFs ord "inte kapabel att röja undan bevis" säger väl egentligen också att KJ inte heller då skulle vara kapabel att röja undan en kropp på ett bra sätt.
Citera
2013-06-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Av den senaste informationen (stökig lght) kan man dra slutsatsen att VB inte mördades i KJ:s lght.
Frågan är om de öht åkte till KJ.s lght?
Jag tror att sommarstugan var målet, att hon mördades där eller utomhus.

Trafiken från hennes mobil borde ju kunna ge en viss uppfattning om vart hon befunnit sig. Eller i vart fall vart telefonen befunnit sig. hade de varit ute vid sommarstugan så borde den kopplat upp sig mot fler master än de 2 som nämnts i tråden.

Vi har dessutom vittnet som påstår sig hört skrik från KJ:s lägenhet. (visserligen inte 100% bekräftat)
Citera
2013-06-03, 10:10
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bevisligen:

Ro*in L*if Åk*sson Nej, men det är ju avhuggna ben? Bara en idiot skulle tro annat!
för 10 timmar sedan · Gilla · 3

Ro*in L*if Åk*sson Flashback

Som kommentar till fotomontaget på skäggets facebook.

Jo jag vet, har sett annat också, t ex igår kväll skrev de ngt igen om att "Vi låter det ligga så så det inte blir drama". Hur som helst försöker de avleda eventuell inblandning med humor...
Senast redigerad av ME077 2013-06-03 kl. 10:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in