Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Advokatens uttalande i Aftonbladet idag går ju att tolka som advokaten tolkade det men även på flera sätt förstås.
Det skulle bland annat förklara varför blodet hittades i bilen och varför kroppen inte var bättre dold.
Citat:
Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg
En plötsligt försvunnen väska av större modell är ju också en besvärande omständighet. Sedan kan man fundera över var mordvapnet tagit vägen.
Väskan och alla hennes, och hans kläder han bar denna dag, kan ju vara uppbrända. Men mordvapnet bör ju vara gömt någonstans eller kastad i något vattendrag.
BFs tanke om att just KJs oförmåga att röja undan bevis skulle vara ett tecken på att han är oskyldig går lika gärna att vända på.
Gm har styckat kroppen slarvigt. Gömt kroppen slarvigt, eller snarare riktigt uselt då väldigt många går där med sina hundar och det var nära vägen.Jag tror ju att denna slarvighet genomsyrar hela personens liv . Alltså att brottet, fyndplatsen och annat är något som visar vad för slags person GM är rent generellt även i vardagen. Slarvig, kan inte tänka ett steg framåt, har svårt att förutspå vad som kommer hända om... osv. BFs ord "inte kapabel att röja undan bevis" säger väl egentligen också att KJ inte heller då skulle vara kapabel att röja undan en kropp på ett bra sätt.