2013-05-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Boden är alldeles tillräckligt stort för att folk ska vidarebefordra skvaller som de inte har en aning om ifall det är sant eller ej. När den här tråden startade var det påfallande hur lite någon i Boden verkade veta om VB, som förefaller ha haft ett mycket begränsat IRL-umgänge och varit socialt ganska speciell. När det är utgångsläget, ska man vara ganska försiktig med sena uppgifter om hur VB har varit tillsammans med än den ene och än den andre.

I vilket fall som helst så talar allt för att KJ och VB hade haft ett förhållande, när han medgivit det till och med, och att VB haft ihop det med Tränaren, därav fruns svartsjuka och hatiska kommentarer på MSP facebooksida.
Citera
2013-05-27, 14:54
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det finns en linje speciellt inriktat för Asperger där. Kanske därför han gick där om nu diagnosen stämmer?
Mycket troligt. Det är ju inte alls ovanligt att personer med någon typ av störning inom autismspektrum går på folkhögskola för att lära sig klara sig i vardagen.
Citera
2013-05-27, 14:54
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, det är en totalt obekräftad trådgissning.

Den som normalt betecknas som exet är KJ. Sedan har VB ytterligare ett ex som apostroferats i tråden. Jag tror inte att han har namngivits, men hade det varit AB, skulle detta självklart ha slagits upp stort i tråden, så det rör sig om någon helt annan prson.

AF e ett gammalt ex till VB bor mindre än 200 m från VB. Ale*ande* *ly*are heter han...
Citera
2013-05-27, 14:55
Medlem
Någon skrev att det hade varit airsoftgun spel den 4/5, samma dag som VB försvann och KJ hade deltagit. Ngn som vet vad temat var?
Kan detta ha gått överstyr och KJ (med eller utan kompisar )var hög på detta och inte riktigt i verkligheten? Så att spelet fortsatte i KJ:s huvud på hemmaplan. Kanske ngn mer med.
Ett spel som urartade.

Om det inte är KJ är min tanke att det är en gruppvåldtäkt alt ensam våldtäkt som gått snett.
Citera
2013-05-27, 14:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Det finns en linje speciellt inriktat för Asperger där. Kanske därför han gick där om nu diagnosen stämmer?

Hittade inte någon rubrik på hemsidan, men detta:

http://www.studiekanalen.se/Sok-utbildning/Allman-kurs/Allman-linje-Aspergers-syndrom.html

Visst kan det vara den linjen han gått, men det är ju bara en gissning utifrån tidigare kommentarer om att han påstås ha handikapp, och hjälp av sin far som är god man.
Citera
2013-05-27, 14:56
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Någon skrev att det hade varit airsoftgun spel den 4/5, samma dag som VB försvann och KJ hade deltagit. Ngn som vet vad temat var?
Kan detta ha gått överstyr och KJ (med eller utan kompisar )var hög på detta och inte riktigt i verkligheten? Så att spelet fortsatte i KJ:s huvud på hemmaplan. Kanske ngn mer med.
Ett spel som urartade.

Om det inte är KJ är min tanke att det är en gruppvåldtäkt alt ensam våldtäkt som gått snett.

Mellan vilka tider pågick spelet?
Citera
2013-05-27, 14:56
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja det finns inga före försvinnandet, Inte som vi hittat & nu e hennes FB borta så e svårt att spåra såna saker
Tack! Tyckte väl det..

Så då är det inget som säger emot min teori...
Citera
2013-05-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hittade inte någon rubrik på hemsidan, men detta:

http://www.studiekanalen.se/Sok-utbildning/Allman-kurs/Allman-linje-Aspergers-syndrom.html

Visst kan det vara den linjen han gått, men det är ju bara en gissning utifrån tidigare kommentarer om att han påstås ha handikapp, och hjälp av sin far som är god man.

har jag helt fel eller har det varit snack om att MB arbetar/arbetat på den skolan?
Citera
2013-05-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan det vara en seriemördare som hittar sina offer på Darkside?

I så fall lär fler lik dyka upp snart. seriemördares framfart brukar märkas. tycker däremot sannolikheten för det är väldigt liten...
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punkr
I vilket fall som helst så talar allt för att KJ och VB hade haft ett förhållande, när han medgivit det till och med,
Att KJ och VB har haft ett förhållande förefaller ostridigt. Men det blandar ju inte direkt in familjen B*rg/Nordstr*m i det hela på något enda sätt.

Citat:
och att VB haft ihop det med Tränaren, därav fruns svartsjuka och hatiska kommentarer på MSP facebooksida.
De behöver inte ha haft ett förhållande. VB tydde sig till äldre män, och hade svårt med gränser i det sociala spelet. Det behöver alltså inte röra sig om mer än att hon har kontaktat MB mycket mer än vad AN har tyckt vara lämpligt, och att AN sedan dragit sina egna slutsatser av vad VB hade för avsikter med detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ett spel som urartade.

Om jag inte missminne r mig så var Misstänkt GM klädd i pilot utstyrsel. Och att det även finns/fanns bilder på spelet upplagt i tråden?!
Senast redigerad av Malevolentia 2013-05-27 kl. 15:01. Anledning: Fel skrivn
Citera
2013-05-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
har jag helt fel eller har det varit snack om att MB arbetar/arbetat på den skolan?
Han gick ev den skolan tidigare...men jobbade någon annanstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in