2013-06-03, 09:33
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Enligt uppgifter till media så var KJ svarslös och har därmed ingen förklaring.

Enligt uppgifter tidigare från advokaten hade KJ en förklaring.

Nu anser advokaten att det kan finnas flera möjliga förklaringar och vägrar kommentera vad hans klient har sagt angående förklaringen.

Märkligt i alla fall om advokaten går så långt att han ljuger för att mildra misstankarna mot sin klient.
Man får ju hoppas att det är media som varit slarviga med citaten, annars börjar det nästan bli lite löjligt.
Det är ju onekligen så att om KJ döms för detta vill man ju att han haft ett gott försvar som tillvaratagit alla hans intressen på ett professionellt sätt....
Citera
2013-06-03, 09:37
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Man får ju hoppas att det är media som varit slarviga med citaten, annars börjar det nästan bli lite löjligt.
Det är ju onekligen så att om KJ döms för detta vill man ju att han haft ett gott försvar som tillvaratagit alla hans intressen på ett professionellt sätt....
Jag tycker man ska vara lite försiktig med att kasta skugga över advokaten i detta skede. Jag kan tänka mig att KJ inte är den lättaste av klienter att försvara och att det är svårt att få kontakt med honom och att få vettiga svar. Han är nog i ett mentalt ganska uselt skick, så vad ska advokaten säga egentligen? Möjligen att det vore bättre med "Min klient förnekar fortsatt brott, i övrigt har jag inga kommentarer."

Nåväl. Sommarstugan torde väl vara det hetaste stället som mord- och styckplats. Om jag inte minns fel är det väl bara sommarstugan som fortfarande är avspärrad? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2013-06-03, 09:38
Medlem
lilltoes avatar
KJ är svarslös. Ja, vad ska han säga om han är oskyldig. Han har säkerligen berättat om dagen, kontakten med VB, hämtningnen, kvällen i lägenheten, ölen, att hon lämnar vid 21-snåret, utan problem. Därefter har han nog blivit tyst, för han vet inte mer. Börjar han ljuga snärjs han ju än mer.

Hade han haft psykopatdrag hade han kontrat med allt och serverat färdiga historier på löpande band och varit väldigt övertygande, som de är mästare på.

Vem/vilka har åkt med KJ efter 4-5 maj fram till 11 maj och möjligen därefter, eller haft tillgång till den?
Har han haft kompisars utrustning i bilen?
Kan han ha råkat ovetandes trampat runt på MP när han letat?

När jag spånade runt på KJ:s ursprungliga fb-sida, reagerade jag inte på något spec. och några satanismspår eller ritualmord stod att finna, ej heller geocaching. Det var en helt normal sida, förutom alla vapenbilder och soldatutstyrslar. Det fanns inget sjukt eller avvikande.
Citera
2013-06-03, 09:41
Medlem
ME077s avatar
Om jag vore polisen skulle jag nu:

1. Igen kontrollera airsoftsgänget extremt grundligt (polisen bör väl ha gjort en snabbkoll av dem redan).
Främst dessa, kanske ytterligare någon: Magn*s Ho*t Olofs*on, Rob*n Le*f Åkes*on och Alexan*er Be*g. (Alexa*er är nära vän med Rob*n m fl och är styvson till AN...)

2. Kontrollera Anni*a Nords*röm extremt grundligt. Dator, mobil, kontakter - allt. (Torpedspåret...)

Man kan utgå ifrån att airsoftgänget är otroligt kunniga om allt kring mord, bl a hur lätt det är att hitta minsta blodfläck i ett bagageutrymme.

Om du vill sätta dit någon för mord - var planterar du då en blodfläck? Jo i bagageutrymmet.
Finns många tillfällen för någon att plantera blod där. T ex vid airsofteventet då jag gissar att KJ hade bilen med dit och hade bagageluckan öppen när han plockade in och ur airsoftgrejerna.
Senast redigerad av ME077 2013-06-03 kl. 09:51.
Citera
2013-06-03, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
KJ är svarslös. Ja, vad ska han säga om han är oskyldig. Han har säkerligen berättat om dagen, kontakten med VB, hämtningnen, kvällen i lägenheten, ölen, att hon lämnar vid 21-snåret, utan problem. Därefter har han nog blivit tyst, för han vet inte mer. Börjar han ljuga snärjs han ju än mer.

Hade han haft psykopatdrag hade han kontrat med allt och serverat färdiga historier på löpande band och varit väldigt övertygande, som de är mästare på.

Vem/vilka har åkt med KJ efter 4-5 maj fram till 11 maj och möjligen därefter, eller haft tillgång till den?
Har han haft kompisars utrustning i bilen?
Kan han ha råkat ovetandes trampat runt på MP när han letat?

När jag spånade runt på KJ:s ursprungliga fb-sida, reagerade jag inte på något spec. och några satanismspår eller ritualmord stod att finna, ej heller geocaching. Det var en helt normal sida, förutom alla vapenbilder och soldatutstyrslar. Det fanns inget sjukt eller avvikande.

Det är kanske lätt att tänka på satanister så fort ordet ritual nämns. Men det behöver inte ens vara något religiöst bakom, och även om det är det så tänker jag på mordet i Norge som kallades ritualmord då gärningsmannen skrev gud med offrets blod.
Citera
2013-06-03, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Dock så var han väl in på förhör relativt tidigt efter försvinnandet. Kan man inte redan då ha gjort en så kallad levande undersökning? Kanske fotograferat eller något sådant?
Det görs inte innan han är gripen. Krävs skälig misstanke för det tvångsmedlet.
Senast redigerad av smålandtintin 2013-06-03 kl. 09:57. Anledning: Tydlighet
Citera
2013-06-03, 09:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Är det verkligen bekräftat? Har en känsla av att det är en trådsanning det där.

Framkommer nånstans i tråden att KJ plågat djur sedan barnsben men det var ingen vidimerad uppgift. Kan naturligtvis vara en trådsanning.
Citera
2013-06-03, 09:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

1. Igen kontrollera airsoftsgänget extremt grundligt (polisen bör väl ha gjort en snabbkoll av dem redan).
Främst dessa, kanske ytterligare någon: Magn*s Ho*t Olofs*on, Rob*n Le*f Åkes*on och Alexan*er Be*g. (Alexa*er är nära vän med Rob*n m fl och är styvson till AN...)

2. Kontrollera AN extremt grundligt. Dator, mobil, kontakter - allt. (Torpedspåret...)

Man kan utgå ifrån att airsoftgänget är otroligt kunniga om allt kring mord, bl a hur lätt det är att hitta minsta blodfläck i ett bagageutrymme.

Om du vill sätta dit någon för mord - var planterar du då en blodfläck? Jo i bagageutrymmet.

Nu vet vi inte, men ponera att spaden och repet som hittades på ett garagetak har med mordet/styckningen att göra, varför skulle KJ lägga detta just där, det låg synligt från lägenheterna intill garaget. Det tyder i så fall på att meningen var att det skulle hittas, och varför skulle KJ vilja att det hittades?

Spaden som någon lånat ut till KJ, har den återfunnits? När lånades spaden ut, och framförallt varför? KJ som är så MÖP:ig som man kan bli, borde han inte haft en spade, spontant tycker jag att han borde haft minst en egen spade.
Citera
2013-06-03, 09:54
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Framkommer nånstans i tråden att KJ plågat djur sedan barnsben men det var ingen vidimerad uppgift. Kan naturligtvis vara en trådsanning.

Det är sant.
Citera
2013-06-03, 09:54
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

2. Kontrollera AN extremt grundligt. Dator, mobil, kontakter - allt. (Torpedspåret...)

Finns många tillfällen för någon att plantera blod där. T ex vid airsofteventet då jag gissar att KJ hade bilen med dit och hade bagageluckan öppen när han plockade in och ur .

Vad baserar du det fetade på? AB har 267 vänner på FB, och RÅ är inte en av dom. Det säger väl snarare att de inte är nära vänner? Att någon ska ha planterat blod känns mer som det hör till filmens värld ärligt talat. De flesta ggr är ett mord är ganska enkelt. GM mördar, skaffar undan kroppen (eller låter den ligga), försöker röja undan bevis. Inte mer spännande än så
Citera
2013-06-03, 09:55
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är kanske lätt att tänka på satanister så fort ordet ritual nämns. Men det behöver inte ens vara något religiöst bakom, och även om det är det så tänker jag på mordet i Norge som kallades ritualmord då gärningsmannen skrev gud med offrets blod.

Det jag menar var att sidan var befriad sjuka kommentarer, mystiska klipp/bilder och fuck you-attityder, som faktiskt kompisarna har. KJ hade den normalaste sidan. Däremot är han kaxig och går över gränsen på airsoft-forum. Han vill visa sig tuff, men tyvärr i fel sammanhang. Vilket visar på brister i socialt samspel, som är typiskt för AS.
Citera
2013-06-03, 09:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Advokatens uttalande i Aftonbladet idag går ju att tolka som advokaten tolkade det men även på flera sätt förstås.

Det skulle bland annat förklara varför blodet hittades i bilen och varför kroppen inte var bättre dold.

Citat:
Jag har hört att han har svårt att städa och har det stökigt omkring sig. Det är något som talar emot att det är han. Jag tror inte att han är kapabel att röja undan bevis, säger Bo Forssberg.

En plötsligt försvunnen väska av större modell är ju också en besvärande omständighet. Sedan kan man fundera över var mordvapnet tagit vägen.

Väskan och alla hennes, och hans kläder han bar denna dag, kan ju vara uppbrända. Men mordvapnet bör ju vara gömt någonstans eller kastad i något vattendrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in