2013-06-03, 09:22
Medlem
ME077s avatar
Med tanke på dagens nya uppgifter i media - är det bara jag som känner än mer att detta tyder på att mordet var planerat. Samt att KJ kan råkat ut för någon som vill sätta dit honom (planterat blodet), alternativt att det är "airsoftgänget" som utfört mordet.

Edit: Om KJ var skyldig borde han hittat på hur blodet kommit dit till exempel, nu säger han att han verkligen inte vet.
Senast redigerad av ME077 2013-06-03 kl. 09:24.
Citera
2013-06-03, 09:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror att polisen och advokaten ser olika på detta. Enligt advokaten kunde det finnas olika förklaringar till blodet men enligt polisen så spekulerar KJ och har ingen förklaring.

Var finns uppgift om att KJ spekulerade, det finns uppgifter som säger att KJ var svarslös och inte kunde förklara hur blodet hamnade där?

Det är ju svårt att se hur polisen och advokaten kan se olika på detta.
Citera
2013-06-03, 09:23
Medlem
Jeremiahs avatar
Av den senaste informationen (stökig lght) kan man dra slutsatsen att VB inte mördades i KJ:s lght.
Frågan är om de öht åkte till KJ.s lght?
Jag tror att sommarstugan var målet, att hon mördades där eller utomhus.
Citera
2013-06-03, 09:24
Medlem
Kanske går lite av ämnet, men om en klient erkänner brott till advokat. Har advokat då tystnadsplikt? Måste han i sådant fall ta upp detta i häktningsförhandlingar om det rör sig om ett så grovt brott som detta?
Citera
2013-06-03, 09:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Kanske går lite av ämnet, men om en klient erkänner brott till advokat. Har advokat då tystnadsplikt? Måste han i sådant fall ta upp detta i häktningsförhandlingar om det rör sig om ett så grovt brott som detta?

Advokaten måste, med denna kännedom, avsäga sig fallet om klienten fortsätter att neka officiellt.
Citera
2013-06-03, 09:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Med tanke på dagens nya uppgifter i media - är det bara jag som känner än mer att detta tyder på att mordet var planerat. Samt att KJ kan råkat ut för någon som vill sätta dit honom (planterat blodet), alternativt att det är "airsoftgänget" som utfört mordet.

Nej, jag lutar också åt den möjligheten, och det gula huset är intressant. Inte omöjligt att KJ samt flera har fört VB dit, våldfört sig på henne och hur det gick vet vi redan.

Det där någon nämnde om en kille som hade våldtagit eller utnyttjat VB sexuellt är intressant tycker jag, kanske bara ett rykte, men kan ligga en sanning i det. Tänker på anmälningarna.
Citera
2013-06-03, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var finns uppgift om att KJ spekulerade, det finns uppgifter som säger att KJ var svarslös och inte kunde förklara hur blodet hamnade där?

Det är ju svårt att se hur polisen och advokaten kan se olika på detta.

Jag menar bara att det inte behöver vara advokaten som kom med förklaringen att de var vänner och att blodet kan ha kommit dit av olika orsaker. Har KJ sagt så i förhör så har han enligt polisen inget svar även om advokaten tycker att det är en förklaring. Det skulle vara skillnad om KJ berättat hur blodet hamnat där, men det kan han ju inte. Han var svarslös.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det görs alltid en så kallad levandeundersökning på mordmisstänkta i samband med gripandet. I och med att det skedde så lång tid efter brottstillfället är den dock troligen inte så relevant. En av orsakerna till att den görs ändå är att man vill slippa anklagelser om polisbrutalitet.

Dock så var han väl in på förhör relativt tidigt efter försvinnandet. Kan man inte redan då ha gjort en så kallad levande undersökning? Kanske fotograferat eller något sådant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Enligt uppgifter till media så var KJ svarslös och har därmed ingen förklaring.

Enligt uppgifter tidigare från advokaten hade KJ en förklaring.

Nu anser advokaten att det kan finnas flera möjliga förklaringar och vägrar kommentera vad hans klient har sagt angående förklaringen.

Märkligt i alla fall om advokaten går så långt att han ljuger för att mildra misstankarna mot sin klient.
Advokaten har yppande förbud och kanske därför inte kan svara och har väl träffat honom utan förhörsledare om jag har förstått det rätt. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2013-06-03, 09:28
Medlem
Codens avatar
Alla i denna tråden borde sätta tramstrollet jonkoping83 på ignore, han är verkligen BARA ute efter att provocera eller så är han så korkad att hans egen mor gråter varje gång hon tänker på honom.

Nu känns det som GM börjar falla av mot Mats Alm taktiken när han blir konfronterad med mer och mer bevis/indicer.

Matteponken nekade ju stenhårt och hade "smarta" förklaringar till mycket men när han blev konfronterad med sånt som inte GICK att förklara så föll han tillbaka på "konstigt, det kan jag inte förklara...men det var inte jag"
Citera
2013-06-03, 09:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Det är tragiskt att man inte kunna hitta en mördare som man "vet" har gjort detta.. Trots allt så arbetar utredarna för fullt.

Säkerligen kommer man att gå ut med vettiga uppgifter om den riktiga mördaren som har grund, där det går att fälla en gärningsman.

Har en känsla av att det vore en välsignelse för VB om gärningsmannen är en mer "normal" knivmördare som bragt henne om livet. Med kännedom om KJ:s omvittnade intresse att plåga djur redan som barn kan Vatchareeya ha utsatts för exempellös grymhet innan KJ lät henne dö.
Citera
2013-06-03, 09:32
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har en känsla av att det vore en välsignelse för VB om gärningsmannen är en mer "normal" knivmördare som bragt henne om livet. Med kännedom om KJ:s omvittnade intresse att plåga djur redan som barn kan Vatchareeya ha utsatts för exempellös grymhet innan KJ lät henne dö.
Är det verkligen bekräftat? Har en känsla av att det är en trådsanning det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in