2013-06-03, 07:05
Bannlyst
Ge fan i å nerfa min jgpanther!

hejsan!
Citera
2013-06-03, 07:26
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Ge fan i å nerfa min jgpanther!

hejsan!

Ska dom nerfa JP då?
Citera
2013-06-03, 07:57
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Ska dom nerfa JP då?
Vem vet :-)
Citera
2013-06-03, 08:52
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Vem vet :-)
Haha, klockren!
Citera
2013-06-03, 09:25
Medlem
WalterSullivans avatar
Blir det nån 5x bonus på sommarfirandet?
Citera
2013-06-03, 09:34
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag är tämligen säker här Cardiac att du gravt överskattar den verkliga penetrationsförmågan på A-19 och D-25T och även underskattar effektiviteten pansaren hade på riktigt. Dessa hade rätt så stora problem att ens penetrera en Panther i fronten under normala stridsförhållanden och en Tiger II var så gott som omöjlig att penetrera i fronten utan ammunition med en volframkärna så vitt jag är beläst. Du skall veta att standardammunitionen för A-19/D-25T (122mm) faktiskt inte hade särskilt hög chans till penetration alls under normala stridsförhållanden om du ställer den mot en Tiger/Tiger II, klart mindre än vad du tror! Det kan jag garantera dig.

Källorna till påståendena finns angivna på wwiivehicles.com. Samt http://www.fprado.com/armorsite/tiger2.htm

Problemet för Tiger II i verkligheten var att den var tvungen att i många fall nyttjas på fel sätt och drogs med i strider på alldeles för kort avstånd i slutet av kriget för att kunna nyttja dess starka egenskaper. Men en Tiger II var fortfarande överlägsen en IS-2 i dom flesta tänkbara förhållanden. Att Tiger II drogs med en del kvalitetsbrister går ju inte att sticka under stol med. Att dom även hade en allt för hög tillverkningskostnad var även det i sig ett stort problem.

Data på Soviets olika typer av kanoner och ammunition - http://www.wwiivehicles.com/ussr/guns.asp
För Tyska - http://www.wwiivehicles.com/germany/guns/88-mm.asp

Kom ihåg att Soviet inte testade mot vinklad pansar och därav ger ett sken av hög penetration. All Tysk data är mot 30 graders vinkel och därav ger ett sken av lägre penetration än vad dom faktiskt hade. Det är klart och tydligt redovisat i tabellen dock.

Från ryska arkiv, som redan diskuterats på NA-serverns forum.
http://tankarchives.blogspot.se/2013/03/is-2-vs-german-big-cats.html
Ser ut som rätt döda Panthers, Tigers och Tiger2 för mig.

För övrigt hade tyska och sovjetiska/allierade olika definition på vad som räknades som penetration, där ryssarnas var betydligt mer stringenta, medan tyskarna krävde att bara 50% penetrerade för räkna penetrationsvärde.

[quote=hockexx|Men för att sammanfatta. En IS-vagn var på inga sätt och vis överlägsen Tiger II i ren och skär prestanda vad gäller pansar och kanon, det har du fått rejält om bakfoten. Däremot var det en mycket bättre vagn i och med att den var lättare att konstruera, lättare att underhålla och för att inte glömma att den var mycket billigare att producera, samt att den gjorde det den främst var framtagen för helt galant. [/quote]

Och det faktum att den bröt ner hälften av gångerna innan den kom till fronten visar verkligen på hur lätt den vara att underhålla.
Den Tiger2 vi har i spelet har för övrigt fel kanon, den ska egentligen ha 88 L/71, och Tiger har också för bra kanon i spelet jämfört med verkligheten.

[quote=hockexx|Dess huvuduppgift var att ta en hel del stryk utan att fallera och leverera stora sprängladdningar mot bunkrar och andra typer av infanterinästen med dess stora 122mm kanon. Dess huvuduppgift var alltså på inga sätt och vis att slå ut andra vagnar, även om den var kapabel till det. Det var i det stora hela en mycket bra och välbalanserad pansarvagn, precis som T-34.[/quote]

Exakt samma roll som Tiger och Tiger2 hade med andra ord. Tiger konstruerades för att fungera som genombrottsvagn, inte som antitankvagn, det fungerade AT kanoner och Stugs till. För övrigt fungerade HE på en IS utmärkt till att slå ut tyska tanks, se ovan.
Citera
2013-06-03, 09:37
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
rysk källa eller?
inga ryska soldator våltog några kvinnor i berlin heller enligt ryska källor
ryssarna sköt också ner 3gånger så många plan som finland totalt hade i hela sitt flygvapen i finlands kriget, enligt ryska källor :P

finns ju en anledning till ordspråket bland tyska gunners att låta ryssarna med 122 skjuta först, ingen oro för dom missar alltid första gången :P

sedan att wot get 122mm Derp pipa till AP pipa i spelet och ger den 175 i pen i stället för sina 137 vid 100meter är ju för den är rysk :P
eller 123mm pen över 500 meter(sniping distance i wot ju)

Ryska källa, ja.
Och enligt länken jag skickade ovan så hade 122an samma precision som 88an.
Du kan gärna förklara för ägaren av bloggen att han har fel, det skulle han uppsktta.
Citera
2013-06-03, 16:09
Medlem
Ace Venturas avatar
Hade min första teamkill igår kväll. Kändes inte direkt imponerande, trots en bra match i övrigt med 3 kills (utöver denna) och en stabil 15-2 vinst. Killen körde iofs rakt in i min eldgivning men jag kanske skulle varit mer uppmärksam på att han kom farandes... Blir man avstängd för sånt? Hur länge?

Som tur var så var fighten över bara sekunder senare så jag slapp bli bashad i chatten eller skjuten av egna. Men ändå.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-06-03 kl. 16:12.
Citera
2013-06-03, 16:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Hade min första teamkill igår kväll. Kändes inte direkt imponerande, trots en bra match i övrigt med 3 kills (utöver denna) och en stabil 15-2 vinst. Killen körde iofs rakt in i min eldgivning men jag kanske skulle varit mer uppmärksam på att han kom farandes... Blir man avstängd för sånt? Hur länge?

Som tur var så var fighten över bara sekunder senare så jag slapp bli bashad i chatten eller skjuten av egna. Men ändå.
Gör du mer skada mot fienden än mot din egen och om det är en olyckshändelse kommer inget att hända. Jag har gjort några teamkills med arty när man sitter och siktar på någon läskig TD som en liten Luchs eller liknande åker runt runt för att distrahera (men inte pennar alls) och mitt skott har gått snett och Luchsen dör.. Jag brukar säga att han kör fel och jag sköt rätt... Orka tjafsa liksom ^^
Citera
2013-06-03, 16:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Blir man avstängd för sånt? Hur länge?
Ingen risk att du blir avstängd om det va oavsiktligt, dom flesta inklusive wg vet om att ibland händer det speciellt i "snipermode".
Citera
2013-06-03, 17:31
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Ryska källa, ja.
Och enligt länken jag skickade ovan så hade 122an samma precision som 88an.
Du kan gärna förklara för ägaren av bloggen att han har fel, det skulle han uppsktta.
skämtade bara, men är du seriös när du säger en rysk källa så kan du lika bra slänga all info lol
ryssarna nekar fortfarande 100% fakta från ww2 :P

visst hade kanske is2 en chance mot tigern, om den träffade, vilket menade att den så klart fick ha tur eller vara närma
och ingen tiger 2 slogs ut från fronten, dom flesta sprängdes av sina egna så inte fienden kunde ta över dom
122 var en bajs kanon som blev ok och användbar när ryssarna kom på att HE var bra att använda i den
Citera
2013-06-03, 18:11
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det jag läst är att spg kommer få lite längre laddtid och eventuellt lite sämre träffsäkerhet.

Det jag har kört på testservern så känns det som att den gamla spridningen (den där när man tror
att besättningen är dyngrak) är lite värre nu. Detta i kombination med längre laddtid samt
framför allt längre sikttid. Där är det stora problemet. Kanske inte för arty med turret som SU-26
och batchat (och som det ser ut den nya amerikanska tier8 eller 9)

Har kört SU-14 och Obj 212 (båda med 3e skillen långt gången)

Tror dom kommer att fixa det lite efter diverse protester på testet. För som det är nu
så är arty i princip oanvändbar om du inte har en jääääävligt bra crew. Och även då
så är det sunkigt värre.

Fast det kanske är så dom flesta vill ha det, vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in